Dzień Singla był rekordowy dla Alibaby. Sprzedano przedmioty o łącznej wartości 25 miliardów dolarów

Wydaje się, że z takim wynikiem nie będzie mógł się mierzyć nawet Black Friday. W Dzień Singla, który dla kultury Wschodu jest wielką okazją do robienia zakupów przez internet, grupa Alibaby, której podlega również AliExpress, odnotowała prawie 1,5 miliarda transakcji opiewających na łączną kwotę 25 miliardów dolarów.

Chiński gigant handlu elektronicznego pobił absolutne rekordy sprzedaży: w sumie przez serwis finansowy Alipay przelało się 25,3 mld dolarów, pochodzących z zakupów poczynionych przez 1,48 mld klientów. Wszystko to tylko w jeden dzień, co jest wzrostem aż o 39% w stosunku do zeszłorocznego Dnia Singla.

Dzień Singla to najprawdopodobniej największe święto zakupowe na świecie, przyćmiewające popularnością swoje międzynarodowe odpowiedniki, takie jak Czarny Piątek czy Cyber Monday. Powstało jako swego rodzaju konkurencja dla hucznie obchodzonych Walentynek. Na datę wybrano 11 listopada, gdyż cztery jedynki w jej zapisie symbolizują samotność i styl życia w pojedynkę. Single mogą w tym czasie pocieszać swoje samotne serca zakupami. Coroczne wydarzenie było popularyzowane przez holding Alibaba od 2009 roku, co w tym roku przyniosło wspaniałe rezultaty.

W oficjalnej gali z okazji Dnia Singla, organizowanej rzecz jasna przez Alibabę, brali udział Nicole Kidman, Pharrel Williams czy Jessie J. Prezes grupy Alibaba, Daniel Zhang, wyraził pragnienie, by zakupowe święto nabrało kiedyś międzynarodowego charakteru.

Przez nami jednak Black Friday, czyli 24 listopada pełen przecen i rabatów. Jak co roku, również i teraz będziemy pomagać Wam wybierać najlepsze okazje na sprzęt elektroniczny. Bądźcie gotowi!

 

źródło: cnet, variety.com