źródło: https://www.theverge.com/2019/3/14/18265214/microsoft-xbox-live-ios-android-games-support-features

Microsoft zapowiada Xbox Live na Androida i iOS

Microsoft zdecydował się na uruchomienie platformy Xbox Live na urządzeniach z systemem iOS oraz Android. Gigant z Redmond przygotowuje dla deweloperów gier SDK (Software Development Kit – zestaw specjalnych narzędzi dla programistów, umożliwiający tworzenie aplikacji w oparciu o dane biblioteki). Firma chce przenieść ten system na urządzenia mobilne. Wraz z tą platformą użytkownicy mobilnej wersji otrzymają wszelkie funkcje, takie jak: osiągnięcia, statystyki, obsługę czatu głosowego, listę znajomych, kluby, a także udogodnienia w kwestii ochrony rodzicielskiej. Z nowym pakietem narzędzi deweloperzy będą w stanie użyć sieci Microsoftu, żeby wspierać logowanie, prywatność, bezpieczeństwo w sieci i dziecięce konta.

Microsoft Game Stack (źródło: Microsoft Azure)

Czym jest Xbox Live?

Sieć powstała 15 listopada 2002 roku. Do tej pory korzystać z niej mogli jedynie posiadacze konsol Xbox 360, Xbox One oraz platformy Games for Windows – Live. Jakiś czas temu do sieci wyciekły dokumenty dotyczące systemu stworzonego przez Xbox Team, gdzie widniała wzmianka, że Nintendo Switch również będzie mógł otrzymać Xbox Live. Niestety, konsola została usunięta z wcześniej wspomnianej listy. Nie mamy informacji, czy prace nad tym zostały odroczone, czy całkowicie porzucone. Jak informuje Kareem Choudhry, wiceprezes Gaming Cloud w Microsoft:

Nie mamy na dzisiaj żadnych konkretnych informacji związanych ze Switch’em.

Microsoft zaskakuje

Dopiero wczoraj pisaliśmy o wprowadzaniu przez Microsoft możliwości streamingu gier z PC na Xbox One. Biorąc pod uwagę fakt, że Minecraft stał się rzeczywiście grą multi-platformową, możemy być spokojni co do planów względem Xbox Live.

Niektóre z gier dostępnych na iOS czy Androida mają już system osiągnięć z sieci Microsoft. Jest on jednak dostępny jedynie przy tytułach, pochodzących z Microsoft Studio. Zdaniem Choudhry’ego:

Ludzie powinni mieć wolność wyboru w kwestii gier, w jakie chcą grać, na urządzeniach na jakich chcą to robić, z ludźmi jakimi chcą. […]

Jesteśmy tutaj, żeby umożliwić deweloperom gier stworzenie gry ich marzeń i będziemy wspierać ich na jakiejkolwiek platformie wybiorą, czy to będzie konsola, PC, czy urządzenie mobilne.

Źródło: The Verge, VentureBeat