Huawei wciąż rośnie. Co prawda firma nie jest jeszcze tak silna, by zepchnąć ze smartfonowego tronu Polski zasiedziałego tam Samsunga, ale do tego momentu jest już coraz bliżej.
Zgodnie z danymi przedstawionymi przez GfK Polonia, pod względem ilościowym, udział Huawei w polskim rynku smartfonów wyniósł w 2018 roku 29,5%. To skok o 35% względem roku 2017. Pod względem wartościowym, wzrost był niewiele niższy i wyniósł 27%, co jest o 39% lepszym wynikiem niż w 2017 roku.
Powyższe dane wskazują, że Huawei bardzo mocno napiera na Samsunga, który choć nadal broni się zarówno pod względem ilościowym i wartościowym, to taka sytuacja nie będzie trwać wiecznie. W gruncie rzeczy, Huawei Consumer Business Group Polska spodziewa się, że w tym roku Samsung odda pozycję lidera na smartfonowym rynku w Polsce.
Huawei chwalił się także coraz lepszymi wynikami w sprzedaży urządzeń flagowych (kosztujących 600 euro i więcej). Biorąc pod uwagę tę półkę cenową, smartfony Huawei sprzedawały się w 2018 roku ponad trzy razy lepiej niż rok wcześniej.
Nieco mniejszy wzrost firma zaliczyła w segmencie smartfonów 300-400 euro, choć nadal znaczący.
Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei Consumer Business Group w Polsce, wytyczył na bieżący rok ambitny cel: firma chce zostać liderem w udziałach sprzedaży smartfonów na rynku polskim. Ma pomóc w tym starannie zaplanowana kampania marketingowa nowych modeli P30 i P30 Pro oraz sukcesywne zwiększanie świadomości i znajomości marki.
Ciekawe, jak Samsung poradzi sobie z tak mocno ukierunkowanymi na sukces działaniami Huawei. Przewaga Koreańskiej firmy w Polsce nie jest już tak duża, jak kiedyś i może się zdarzyć, że po raz pierwszy od lat, Samsung będzie zmuszony nie uciekać konkurencji, a ją gonić.
Huawei właśnie zdradził, jakie gratisy będzie dorzucał w przedsprzedaży P30 i P30 Pro
źródło: GfK Polonia przez wirtualnemedia.pl