91 miliardów dolarów przychodów – rynek gier mobilnych wygrał 2016 rok

Dużo grasz na smartfonie/tablecie? Wygląda na to, że przynajmniej trochę, bo według badań rynkowych wykonanych przez SuperDataResearch, rok 2016 był najbardziej dochodowym rokiem dla gier mobilnych, generując aż 91 miliardów dolarów przychodów. Agencja zliczyła 2,6 miliarda aktywnych graczy miesięcznie. 

Nietrudno przewidzieć, że najwięcej osób grających na smartfonach i tabletach mieszka w Azji i w rejonie Pacyfiku. Mobilne granie nie osiągnęło jeszcze swojego punktu szczytowego. Oczekuje się, że globalne dochody z tego segmentu rynku będą wzrastać jeszcze przez trzy lata. Co więcej, wraz ze wzrostem dochodów, coraz więcej gier będzie w stanie zaoferować wysoką jakość i inwestować w model marketingowy charakterystyczny dla gier konsolowych.

Przemysł gier mobilnych ma swoich potentatów, takich jak Monster Strike czy Clash of Clans, które przekroczyły już próg miliarda dolarów przychodów. Są też inni pretendenci do tytułu najbardziej dochodowej gry, tacy jak Pokemon Goktóre zarobiło dotąd 788 milionów dolarów. Wiele spodziewano się po Super Mario Run, który jest ekskluzywną pozycją na iOS. I choć gra zarobiła jedynie w ciągu trzech dni 14 milionów dolarów, to raczej nie stanie się stałym źródłem dochodów dla twórców.

2016 rok nie był przełomem dla wirtualnej rzeczywistości, choć początkowo tak się zapowiadało. Segment VR przyniósł 2,7 miliarda dolarów zysków. Oczekuje się jednak, że dochody będą rosnąć w nadchodzących latach i osiągną poziom około 18 miliardów dolarów w 2019 roku. Obecnie z wirtualnej rzeczywistości może cieszyć się chyba tylko Samsung, który w 2016 sprzedał 2,3 miliona zestawów Gear VR.

 

źródło: SuperDataResearch dzięki PhoneArena