Jakoś nie mogę w to uwierzyć: ludzie na nowo pokochali tablety, bo kupują ich coraz więcej. Podobno - Tabletowo.pl

Jakoś nie mogę w to uwierzyć: ludzie na nowo pokochali tablety, bo kupują ich coraz więcej. Podobno

Kilka dni temu zadałem pytanie (retoryczne), czy kogoś to jeszcze dziwi, że ludzie kupują coraz mniej tabletów. Według IDC sprzedaż tych urządzeń spadła bowiem już piętnasty (!) kwartał z rzędu. Całkowicie innego zdania są jednak analitycy z Digitimes Research, którzy uważają, że jest zupełnie na odwrót.

Nie ukrywam, że raport wspomnianej agencji mocno mnie zaskoczył. Według niego, w trzecim kwartale 2018 roku producenci dostarczyli na rynek 44,89 miliona tabletów, czyli więcej o 21,1% niż w poprzednim kwartale (Q2 2018) i o 6,1% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej (Q3 2017). Aż o 29,9% wzrosły dostawy markowych urządzeń w porównaniu z poprzednim kwartałem, natomiast tzw. produktów white-box pozostały na względnie stałym poziomie.

Według szacunków, największą popularnością wśród klientów w trzecim kwartale 2018 roku cieszyły się tablety z 10-calowymi wyświetlaczami, podczas gdy te z 7-calowymi zgarnęły dla siebie 15% udziałów. Analitycy z Digitimes Research spodziewają się, że sprzedaż tych pierwszych będzie sukcesywnie się zwiększać i dobije do 40% całości w pierwszym kwartale 2019 roku. Co jednak ciekawe, w czwartym kwartale ich udziały prawdopodobnie spadną poniżej 30% z uwagi na spodziewaną dobrą sprzedaż 7- i 8-calowych tabletów Amazona.

Według analityków z Digitimes Research w czwartym kwartale 2018 roku ogólna sprzedaż tabletów ponownie jednak spadnie, o 2,3% w porównaniu z poprzednimi trzema miesiącami, za sprawą malejącej sprzedaży  tzw. produktów white-box. Pięciu największych producentów ma natomiast odnotować nawet 15% wzrosty dostaw.

Szczerze mówiąc nie do końca rozumiem, skąd takie rozbieżności pomiędzy szacunkami IDC i Digitimes Research. Różnica wynosi bowiem niemalże 8,5 miliona egzemplarzy, a to naprawdę sporo w przypadku tego segmentu. Cóż, wygląda jednak na to, że analitycy z tej drugiej agencji są większymi optymistami ;)

*Na zdjęciu tytułowym iPad Mini 4 (pod linkiem znajdziecie jego recenzję, przygotowaną przez jednego z naszych Czytelników)

Źródło: DigiTimes

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na maila.

Komentarze

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona