Klienci Banku Pekao SA mogą już korzystać z BLIK-a

Bank Pekao SA dołączył właśnie do grona 13 instytucji finansowych, które umożliwiają swoim klientom realizowanie transakcji BLIK-iem. Dzięki temu z BLIK-a może korzystać już 96% posiadaczy aplikacji mobilnych banków w Polsce.

Udostępnianie BLIK-a klientom Banku Pekao SA zostało podzielone na dwie fazy. Pierwsza obejmuje możliwość korzystania z tej metody płatności w internecie oraz podczas wypłacania pieniędzy z bankomatów i realizacji płatności bezgotówkowych w sklepach stacjonarnych – jest to już możliwe od teraz za pośrednictwem aplikacji PeoPay, dostępnej na urządzenia mobilne z systemami Android i iOS (co ciekawe, nie ma nigdzie mowy o mobilnym Windowsie).

Druga faza, której realizację zaplanowano na trzeci kwartał 2018 roku, obejmuje udostępnienie klientom możliwości wykonywania szybkich przelewów na numer telefonu w oparciu o Express Elixir. Od wtedy kody BLIK mają akceptowane również w terminalach POS Banku Pekao S.A. Dzięki temu będzie można płacić za zakupy w sklepach stacjonarnych za pośrednictwem łącznie aż 290 tysięcy terminali.

Aby skorzystać z BLIK-a, trzeba w odpowiednim miejscu w aplikacji PeoPay dotknąć ikonkę BLIK i wygenerować tym samym sześciocyfrowy kod, który następnie należy podać na stronie sklepu internetowego lub wstukać na klawiaturze terminala płatniczego POS bądź bankomatu (przy wypłacie pieniędzy). Za każdym razem – z uwagi na bezpieczeństwo – wymagane jest również zatwierdzenie transakcji w programie.

Źródło: informacja prasowa