Ważne

W trzecim kwartale 2017 roku najwięcej wearables sprzedało Apple. Xiaomi drugie, Fitbit trzeci

W trzecim kwartale 2017 roku Apple udało się ponownie wskoczyć na pierwsze miejsce pod względem liczby sprzedanych wearables. Nieco gorzej, aczkolwiek również bardzo dobrze w tym samym okresie poradziły sobie także Xiaomi i Fitbit. Pozostali gracze nie mieli już tyle szczęścia.

Jak wynika z danych, przedstawionych przez Canalys, od początku lipca do końca września 2017 roku Apple sprzedało w sumie 3,9 miliona urządzeń. Ogromna w tym zasługa Apple Watch series 3 w wersji z wbudowanym modemem LTE, która była rozchwytywana przez klientów. Co ciekawe, badacze z Canalys są zdania, że smartwatch mógłby sprzedać się jeszcze lepiej, gdyby nie problemy z jego dostępnością na niektórych rynkach, spowodowane wspomnianym już, wielkim i nadspodziewanym popytem. W sumie na nadgarstki użytkowników – według szacunków – trafiło około 800 tysięcy egzemplarzy tego modelu.

Xiaomi w trzecim kwartale 2017 roku sprzedało w sumie 3,6 miliona wearables, natomiast Fitbit 3,5 miliona. Warto dodać, że obie firmy odnotowały wzrost popytu na swoje urządzenia. W tym okresie ich udział w całym segmencie sprzętów noszonych wyniósł – odpowiednio – 21% i 20%. Jest to więc niewiele mniej niż udało się zdobyć Apple (23%).

Sprzedaż wearables w trzecim kwartale 2017 roku (fot. Canalys)

Na czwartym i piątym miejscu pod względem liczby sprzedanych wearables ulokowały się – odpowiednio – Huawei (6%) i Samsung (5%). Jak wynika z obliczeń Canalys, w przypadku Huawei jeden smartwatch przypadał na 14 sprzedanych flagowców z serii PMate, natomiast u Samsunga był to jeden inteligentny zegarek na 23 sprzedane flagowce. Pierwszy z ww. dostarczył na rynek 200 tysięcy egzemplarzy Huawei Watch 2, natomiast drugi pół miliona sztuk Gear S3.

Jak zauważają specjaliści z Canalys, Samsung, Apple i Huawei skupiają się przede wszystkim na urządzeniach klasy premium, które stanowią uzupełnienie ich high-endowych smartfonów. W dodatku pierwsza dwójka z ww. tworzy swój własny ekosystem, obejmujący także sprzęty z innych segmentów.

fot. Canalys

Łącznie w trzecim kwartale sprzedano 17,3 miliona wearables, co oznacza spadek o 2%. Badacze z Canalys uważają, że Google powinno wykazać się większym zaangażowaniem w platformę Android Wear i razem z producentami zegarków uatrakcyjnić urządzenia z tym systemem operacyjnym na pokładzie. W przeciwnym wypadku Zielony Robocik może przegrać w starciu z systemami Apple, Fitbita i Samsunga.

Źródło: Canalys

Komentarze

  • Daniel Świder

    czyli Xiaomi z jednym tylko urzadzeniem (MiBand 2) zajelo drugie miejsce na podium. Niezle:) Czekam jednak na smartwatch z prawdziwego zdarzenia od Xiaomi lub MiBand 3. Mysle ze do konca roku cos jeszcze pokaza.

    • Tech-Floyd :)

      A dlaczego? Z tego samego powodu, dla którego u nas tak szybko zdobyli 7,5% udziału. Jest tanie. Dla polaczka te 100-150 za opaskę to niezły deal, a w cywilizowanych krajach, jak ktoś to nawet wyrzuci po tygodniu to nic nie straci:)

  • Marchisio

    Czy jest szansa, że w przeciągu dwóch miesięcy pojawią się jakieś ciekawe smartwatche? Chciałbym sprawić sobie taki gadżet, ale nic mnie nie przekonuje. Samsungi mają tizen bez karty sim, Google asystent i płatności zegarkiem, a na android wear poza Huawei Watch 2 w zasadzie nie ma nic. Asus Zenwatch 3 brak GPS i NFC, LG Urbane 2nd ma sim, nfc i gps, ale już wycofany z produkcji, Huawei Watch 1 już stary, brak GPS i NFC, LG Watch Sport niedostępny w Polsce i brzydki. Ten HW 2 też kiepsko zrobiony względem HW1, czy Gear S3. Plastik, mały wyświetlacz…

  • TakTylkoMowie

    A świetny Sony Smartwatch 3 nie dostal AW 2.0 :( Fitbit pokazuje odgrzewane kotlety, a po przejęciu przez nich Pebble miałam nadzieje na coś fajnego w ich stylu.

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona