Ważne

Wypalony ekran w smartfonie Samsunga – zostanie wymieniony na gwarancji czy nie? Mamy oficjalne stanowisko

Do tej pory Samsung bez problemu wymieniał w ramach gwarancji wypalone wyświetlacze Super AMOLED w urządzeniach ze swojego portfolio. Od dziś jednak przestał to robić, zostawiając ich właścicieli samych z problemem. Tak przynajmniej twierdzi autor filmu, który rozpętał w sieci prawdziwą burzę. Postanowiliśmy zapytać Samsunga, jak to wygląda w rzeczywistości i, cóż, prawda jest nieco inna.

Z opublikowanego dziś, tj. 16 listopada 2017 roku, przez użytkownika Łukasz Łuckowski filmu, dowiadujemy się, że Samsung rozesłał właśnie do serwisów informację, żeby od teraz nie wymieniały w ramach gwarancji wypalonych wyświetlaczy Super AMOLED w urządzeniach z jego portfolio. Powodem miało być nadużywanie tej możliwości przez klientów, którzy nierzadko celowo wypalali ekrany w swoich sprzętach, aby załapać się na darmową wymianę. Normalnie taka usługa kosztuje bowiem grubo ponad tysiąc złotych.

Jako że sprawa zaczęła być żywo komentowana i zainteresowała wszystkich z branży tech, postanowiliśmy zapytać Olafa Krynickiego, rzecznika Samsung Polska, czy rzeczy, o których mówi Łukasz Łuckowski w opublikowanym na swoim kanale filmie, są zgodne z prawdą. Okazuje się, że nie do końca.

W instrukcji obsługi zapisano bowiem, że należy wyłączyć ekran dotykowy, gdy urządzenie nie jest używane oraz że pozostawienie ekranu dotykowego w stanie bezczynności na długi czas może doprowadzić do wystąpienia powidoku (wypalenia ekranu) lub smużenia. Jeżeli więc użytkownik się do tego nie będzie stosował musi wiedzieć, że zgodnie z punktem 5 karty gwarancyjnej, gwarancją nie są objęte uszkodzenia powstałe na skutek niewłaściwego, niezgodnego z instrukcją obsługi, korzystania z produktu.

Innymi słowy – jeżeli ktoś nie będzie dbał o ekran Super AMOLED w swoim urządzeniu i mu się on z tego powodu wypali, nie może liczyć na bezpłatną wymianę. Jednocześnie Samsung przypomina, że zalecenia, o którym wspomina Łukasz Łuckowski, nie wydano w ostatni poniedziałek, 14 listopada – rozesłano je do autoryzowanych serwisów już w maju 2016 roku! Gdyby producent całkowicie chciał wymigać się od odpowiedzialności, afera zrobiłaby się już półtora roku temu – a nikt do tej pory jakoś nie zrobił rabanu, że firma masowo odmawia wymiany w ramach gwarancji wypalonych wyświetlaczy. Wprost przeciwnie – opinie w tej sprawie były pozytywne.

Dlatego nie warto panikować, że od teraz klienci będą musieli bulić grubo ponad tysiąc złotych, aby samodzielnie wymienić ekran w swoim smartfonie, jeżeli się wypali – Samsung nadal zamierza brać to na siebie. Chyba, że ktoś ewidentnie zrobił to celowo i zostanie mu to udowodnione – wówczas serwis ma prawo odmówić mu bezpłatnej wymiany w ramach gwarancji. Pamiętajmy bowiem, że do każdej sprawy serwis będzie podchodził indywidualnie.

Pełne stanowisko Samsung Polska:

Zgodnie z instrukcją obsługi, należy wyłączyć ekran dotykowy, gdy urządzenie nie jest używane. Jednocześnie w instrukcji wskazano, że pozostawienie ekranu dotykowego w stanie bezczynności na długi czas może doprowadzić do wystąpienia powidoku (wypalenia ekranu) lub smużenia. Zgodnie z punktem 5 karty gwarancyjnej, gwarancją nie są objęte uszkodzenia powstałe na skutek niewłaściwego, niezgodnego z instrukcją obsługi, korzystania z produktu. Stąd wypalenie ekranu nie może być traktowane jako wada smartfonu objęta ochroną gwarancyjną.

W maju 2016 r. serwisy współpracujące z Samsung otrzymały wytyczne dotyczące postępowania przy reklamacjach obejmujących wypalenia ekranów dotykowych. Z wytycznych jednoznacznie wynika, że takie przypadki nie są objęte ochroną gwarancyjną. Komunikat wysłany do serwisów 14 listopada 2017 r. był jedynie przypomnieniem o obowiązujących zasadach.

Przy okazji zapytam, czy ktoś z Was wymieniał wypalony wyświetlacz Super AMOLED w smartfonie Samsunga w ramach gwarancji? Mieliście jakieś problemy z serwisem? Czy wszystko poszło gładko?

*Na zdjęciu tytułowym Samsung Galaxy Note 8 i Galaxy S8+ (pod linkiem znajdziecie ich porównanie)

Źródło: własne

Komentarze

  • Linkyop

    Maj 2017 (Galaxy S6) – wypalony pasek stanu (dzięki Chrome i jego głupiego braku przystosowania koloru białego).
    Wymieniony cały wyświetlacz + przednia szybka w ramach gwarancji.

    • VMortens

      Ale to o niczym nie świadczy, bo właśnie o tym mówi artykuł, że do tej pory wymieniali, ale już nie będą …

      • miss de la prada

        Ty czytałeś ten artykuł?! Przeczytaj jeszcze raz…

        • VMortens

          Zacytuję ci: “… Gdyby producent całkowicie chciał wymigać się od odpowiedzialności,
          afera zrobiłaby się już półtora roku temu – a nikt do tej pory jakoś nie
          zrobił rabanu, że firma masowo odmawia wymiany w ramach gwarancji
          wypalonych wyświetlaczy. …”.
          Nie było rabanu, a jest. Odmowy są i będą, komentarze to potwierdzają.
          Punkt 5 gwarancji, to furtka, pod którą Samsung może podciągnąć prawie dowolne działanie użytkownika, ale już nie koniecznie obroni się to w sądzie. Celowe wypalanie, to nie jest coś, co Samsung może udowodnić, a instrukcja wspomina, że ekran nie powinien długo pozostawać bezczynny. Tylko tyle, bez żadnych szczegółowych wytycznych, więc przypomnę, że podczas nawet kilkugodzinnego działania navi, ekran nie pozostaje bezczynny, a bezczynne są jego fragmenty. Diabeł tkwi w szczegółach, a, że Samsung się w nie nie wdaje, to i nie mogę powiedzieć, że są fair.

          • miss de la prada

            No to gdzie jest napisane, że już nie będą wymieniać paneli? Co najwyżej będą bardziej sprawdzać jak doszło do wypalenia i uwierz min, że są w stanie odczytać jak były wykorzystywane aplikacje i ile działał ekran. A za taki stan rzeczy możecie podziękować ww idiocie za namawianie do niszczenia sprzętu. W plazmie i LCD dochodzi do wypalania pixeli i nie jest to podstawa naprawy gwarancyjnej, tylko oled teraz jest be.

  • Sławek Chról

    Co to znaczy “wyłączyć wyświetlacz”? Mam s7 edge, wcześniej s4 i jakoś tam specjalnie nie dbam o wyświetlacz, nawet nie wiem co to znaczy. Co to znaczy “pozostawienie długotrwale w stanie bezczynności”? Ja jak na nie wyłączę wyświetlacza sam to po ustawionej chwili sam mi się wyłącza. Niech ktoś proszę mi to wyjaśni o co chodzi. Dzięki.

    • Misio

      Oznacza to, że serwis uznaniowo może wymienić ekran, a jeśli to zrobi, to lepiej, żeby wpisał inny powód w protokół serwisowy niż wypalenie, bo Samsung może odmówić zapłaty.

    • jendrush

      Niektóre aplikacje wstrzymują wygaszenie wyświetlacza. Wyobrażam sobie też sytuację że np. jedziemy samochodem i na stałe wyświetla się przez wiele godzin ta sama treść w danym obszarze. Rozumiem, że jak ktoś celowo uszkodzi w ten sposób to mogą odmówić naprawy, ale kurde jeżeli nie mamy wpływu na to i nadal by odmówili to było by bardzo nie w porządku i nie powinno mieć miejsca.

      • A powiedz mi dlaczego mam nie używać nawigacji w smartfonie umożliwiającym nawigowanie? Z takim absurdem bym się kłócił na pewno w sądzie z Samsungiem.

        • jendrush

          O tym właśnie pisałem. Jeżeli nie mamy na to wpływu to dlaczego mieli byśmy za to odpowiadać… Jeżeli odwalali by takie numery to trzeba by szykować jakiś pozew zbiorowy, albo coś podobnego. Ja normalnie korzystam z programów i jeżeli by mi odmówili naprawy bo coś tam się wypaliło podczas normalnego korzystania to też bym się kłócił.

          • Filodendron

            mieli byśmy

            mielibyśmy

            odwalali by

            odwalaliby

            Polska jenzyk, trudna jenzyk?

          • jendrush

            Dzięki za zwrócenie uwagi, może w końcu zapamiętam…

    • Taki se

      W media markt na s7 i s7edge wyswietlali ciagle przez kilka tygodni reklame mediamarktu i w kilku duzych obszarach ekranu wypalilo go tak ze byl doslownie czerwony. Bylem w szoku gdy to zobaczylem, po czym udalem sie do kasy z S7 zeby do kupic. Nigdy nie widzialem u znajomych przy normalnych korzystaniu wypalonego ekranu w telefonach od S2 do S8 oraz seria A. Taka specyfika ekranu. Wszystko sie zuzywa na swoj sposob, bo jest przystosowane do konkretnych warunkow uzytkowania. Jezeli warunki odstaja od przyjetych przez producenta to narazamy sprzet na uszkodzenie. Ale do nie ktorych to nie dociera heh

      • elora

        Dlatego takiego sprzętu się nie kupuje z wystawy.

      • Sławek Chról

        No właśnie. Ja jakoś normalnie użytkuję i nic mi się odbarwił nigdy. Jak się czyta takie posty to strach włączać.

  • Kopsart

    Po co zawracać serwisowi głowę, jak się wypali za miesiąc lub dwa to się kupi nowy i to jeszcze taniej bo ceny lecą w dół.

  • Piotr Ben

    Ja miałem wadliwy – przebarwiony w S6 i Samsung odrzucił naprawę gwarancyjną.

  • Andrzej Nowak

    Jeśli chodzi o serwis Samsunga to ciężko mi o nim powiedzieć cokolwiek dobrego. Mam aż 3 telewizory tej marki w domu. Dwa działają bez zarzutu, trzeci, najnowszy, ma plamy tzw. light bleeding (takie żółte plamy wylewające się na ekran ze wszystkich krawędzi). O ile nie przeszkadza to w korzystaniu z telewizora w dzień, o tyle wieczorami jest tragedia. Zgłosiłem sprawę do serwisu, gwarancja Door2Door. Przyjechał do mnie serwisant, wymienił matrycę i jeszcze tego samego wieczoru okazało się, że nowa matryca ma ten sam problem, tyle że plamy są jeszcze większe i jest ich więcej. Zgłosiłem więc ponowną reklamację. Znów przyjechał serwisant, tym razem miał chyba jakiś gorszy dzień. Wtargał mi do pokoju nową matrycę, uruchomił telewizor, wykonał testy po czym stwierdził że… nie widzi problemu i że to norma. Na moje pytanie co ma zamiar z tym zrobić powiedział, że nic i że zabiera nową matrycę ze sobą, bo szkoda jego czasu, na nowej matrycy te plamy prawdopodobnie też będą i że w sumie to nie ma jeszcze u mnie takiej tragedii, bo czasami ludzie kupują telewizory za ponad 10k i też mają te plamy. Zapytałem więc co mam w tej sytuacji zrobić, na co Pan gburowato odpowiedział, że mam oglądać telewizor z zapalonym światłem albo w dzień… Ręce mi opadły, Panu serwisantowi podziękowałem za radę, oczywiście wziął ze sobą nową matrycę… Zgłosiłem sprawę do działu jakości Samsunga na co dostałem odpowiedź, że serwisant miał racje. W sumie mailowaliśmy prawie miesiąc, nie mniej jednak Samsung się nie ugiął i nie chce zwrócić pieniędzy za wadliwy telewizor ani wymienić matrycy na taką bez plam a ja zostałem z telewizorem za 3500 zł, którego nie da się oglądać wieczorami…

    • Uokik

      • Dokładnie, oni by się rozpiszą na ten temat i poleci ładny papierek :)

    • Mizman

      To samo jest np z monitorami komputerowymi. Mam monitor za 3,5 tys i też są te nierówne podświetlenia na krawędziach. W wielu laptopach też to widziałem. Nawet w hybrydzie za 7 tys. mam ten problem. Odpuściłem jak zobaczyłem film pokazujący test wyjętych z pudełka 20 drogich monitorów. Każdy miał te nierówne podświetlenia i stwierdziłem, że mój jeszcze nie miał tak źle… Technologia IPS/LCD tak ma. Dlatego z plazmy przesiadłem się na OLED od LG a nie LCD. Obraz piękny, czarny cudowny, idealny do wieczornych seansów. LCD to porażka.

      • Braknazwy

        Do czasu aż ci się nie wypali

        • Mizman

          TV OLED mam już prawie rok. Nie ma śladu jakichkolwiek wypaleń. Właśnie czekam na laptopa Alienware 13 z Anglii, pierwszego z ekranem OLED. Mam nadzieję że rewolucja oled się rozpoczyna.

          • Też mam TV OLED, również rok. Obraz nieziemski. Wypaleń oczywiście nie ma, ale telewizory mają większe piksele i nieco inne materiały są w nich używane zapewne.

          • Piotr Zaremba

            To już mogę Ci opowiedzieć mój brat ma identyczny i jest w trakcie wymiany na inny Powodem jest bardzo kiepski obraz tzn Naciągnięte kolory (Nie rzeczywiste ) Do tego sztucznie wygkadajace postacie w grach filmach Jednym słowem zawód na całej linii

          • Mizman

            Chodzi o laptopa? To mnie zasmuciłeś.. 10 tys. drogą nie chodzi. Ale za kilka dni sprawdzę osobiście. Może kwestia ustawień? Jednak cały czas mam nadzieję, że będzie lepiej niż IPS. Na YouTube się raczej zachwycają. Zobaczymy.

          • Najwyżej zwrócisz. Masz na to 14 dni.

        • Paweł

          W telewizorze nigdy nie wyświetla się stały statyczny obraz przez BARDZO długi czas. OLEDy mogą wypalić się np. podczas wyświetlania nawigacji, tapety a zauważ że na telewizorze żaden z tych problemów nie występuje.

          • mobile4you

            Logo stacji TV jest w większości na stałe …

          • Pique12

            Logo, a już nie wspomnę o stronach internetowych na takim smart tv. Bo raczej każdy z takim panelem ma funkcję smart w standardzie. Ja miałem amoled i na chwilę obecną dziękuję za nią. Mam IPS i się nie martwię że jadąc na navigacji zostanie mi połowa interfejsu nawigacji na stałe.

          • Paweł

            Bez przeady. Nikt nie ogląda ciągle tej samej stacji, zresztą podczas reklam i tak go nie ma.

          • Martin Gorbush

            “Gorzej” jak ktoś podczas reklam zmienia jedną stację informacyjną na drugą. Wtedy naszet inny kolor paska nie koniecznie zmniejsza ryzyko wypalenia pikseli. ;)

            Na plazmach ten problem występował nawet z blokami reklamowymi. Przecież to wypalenie następuje przez częstsze niż średnie wyświetlanie danej składowej koloru. Przerwy nawet 5 minutowe przy 25 minutowych seansach nie poprawią znacząco tej statystki.

          • Martin Gorbush

            Jak ktoś ogląda programy informacyjne, w szczególności tylko jeden, to znajdzie tam dużo stały elementów: logo, pasek.

        • Vallenrod

          To musi byc dlugi czas bo moj ma wjele lat i nie ma zadnych problemow (kupilem jeden z pierwszych Smart TV z LED)

    • Tomek

      Mam to samo z Sony Bravia. Też nie uznali reklamacji więc nie tylko Samsung. 😟

    • max2be

      Gratuluje burżujstwa za 3,5k. bravo. Kup se Mante.

      • stark2991

        Manta na pewno by miała dobrą matrycę, oj tak…

    • stark2991

      Standard, nie tylko u Samsunga. Powiedziałbym że bardziej znane jest z takich ekranów LG :)
      Po prostu wciskają nam odpady produkcyjne, bo gdyby chcieli sprzedawać same dobre sztuki to by tyle nie zarobili

      • VMortens

        Właśnie. Ciekawe, czy to parcie na minimalizację kosztów i obniżenie standardów kontroli jakości, czy może jest ogólnie wada tych nowych, bardzo gęstych ekranów. Możliwe, że popularyzują je na tak dużą skalę, bo udało się zejść z kosztami produkcji na naprawdę niski poziom. Najwyraźniej poszli przy tym na kompromisy, których skutki zaczynają teraz wyłazić, jak brudy spod szafy…
        Ciekaw też jestem, czy większy odsetek wadliwych ekranów trafia się w egzemplarzach trafiających na polski rynek.

    • A nie mogłeś zwrócić na samym początku jak widziałeś te plamy tylko czekać trochę czasu? Jeżeli kupowałeś przez internet to miałem 14 dni na zwrot.

      • Andrzej Nowak

        Kupowalem w sklepie stacjonarnym. Gdy zglaszalem sprawe do samsunga wychodzilem z zalozenia, ze jak naprawia to porzadnie a jak kupie nowy telewizor to znowu jest ryzyko ze trafie na wadliwy.

        • Mhm. No to trochę słabo. Na to nie ma zwrotów, chyba, że sklep się na to godzi. Ale pisz do UOKiK. Przejdź się do urzędu miasta i pogadaj. Nic to nie kosztuje. Wypiszą Ci odpowiednią kartkę, że mają doprowadzić sprzęt do 100% sprawnego użytku i już.

        • Zero Cool

          Coś ściemniasz. Nowe wadliwe rzeczy wymienisz do skutku. Nie wierzę że wszystkie tv samsunga są wadliwe. Mam 2 w domu, jeden na działce, ma moja mama, ojciec i brat wysokie modele, w każdym jest wszystko ok. Kiedyś kupiłem tv Philipsa z uszkodzoną matrycą LED, następnego dnia wymienili od ręki.

          • Andrzej Nowak

            Też nie wierzę, ale przy wymianie jest ryzyko że trafi się na wadliwy, przy naprawie – nie ma, powinno być doprowadzone do stanu używalności. Tak jak wspomniałem, mam już w domu dwa TV Samsunga (UE40EH6030W i UE40H6400) i nie ma z nimi absolutnie żadnego problemu. Niestety tym razem trafiłem na wadliwy egzemplarz i przyszło mi się zmierzyć z serwisem… Powiedziałem sobie że nigdy więcej nie kupię Samsunga ale… po przejrzeniu ofert, stwierdziłem że i tak po nowym roku do nowego mieszkania kupię KS7000, bo nic lepszego w tych pieniądzach nie dostanę

          • haVoc vulTure

            sony 9005

          • Andrzej Nowak

            Prawie 1000 zł droższy od KS7000

          • haVoc vulTure

            Za tydzien czrny piatek, wiec moze….

    • VMortens

      Serwis nie zachował się fajnie, ale raczej miał rację. Gwarancja, to dobrowolna sprawa producenta. Powołując się na nią, zgodziłeś się na ich warunki i ich normy. Skoro ich norma mówi, że tak jest ok, to jest.
      Miałeś sprawę załatwiać z rękojmi i tutaj już subiektywne opinie producenta o tym, co się w normie mieści, a co nie, mają zdecydowanie mniejsze znaczenie. Podstawa tylko, to umieć udokumentować swe roszczenia (film, zdjęcia) i jakby co, to są instytucje co pomagają.

    • Michał P

      dlatego mam nadzieje, że z plazmą Panasonica z roku 2012, uda mi się przeskoczyć epokę LCD i początki OLED.

  • Michal

    Maj 2017 galaxy s6 edge bez problemu wymieniono mi wyswietlacz – byly dwie niewielkie czarne kropeczki w jego dolnej czesci. Sam sie zdziwilem ze mi go wymienili bez problemu bo poszedlem z czym innym a przy okazji to zglosilem.

  • Ja miałem ponad 2 lata temu wymieniony ekran AMOLED w Galaxy S5 w ramach gwarancji – bez problemu. Kupiłem smartfona prawie nówkę od Pana, który wziął go na firmę. W 3-miesięcznym smartfonie ciężko o wypalenie ekranu, miałem na nim tylko duże logo w lewym górnym rogu Flipboard. Bezproblemowa wymiana w Poznaniu. W sumie to mogą udowodnić, bo widać co było wyświetlane. Jeśli wypali się w obszarze górnej belki albo na dole gdzie jest dock z appkami to powinni wymienić od razu, ale jak jest coś długotrwale włączone np. jakaś tapeta to jak najbardziej wina użytkownika.

    • VMortens

      Pewnie, że wina użytkownika, jak długo navi używa. Tylko w twoim przypadku te ikonki, to nie była twoja wina, bo dbałeś. Ale u innych, to już ich wina … omfg.

      • Powiedz mi, skoro smartfon ma certyfikat IP68 a wskutek zachlapania uszkodzi się to też wina użytkownika? Jeśli smartfon posiada akumulator a przy ładowaniu akumulator puchnie to też wina użytkownika (zakładając używanie dedykowanego oryginalnego akcesorium)? Jeśli smartfon ma wyświetlacz to wyświetlanie na nim treści to wina użytkownika? Ja wiem,że powystawówki w sklepach to co innego, ale na miłość Boską, nie dajmy sobie wmówić (płacąc kilka tysięcy za sprzęty),że nie możemy go używać. Już raz Apple uczyło używać odpowiednio smartfonów żeby antena działała poprawnie – to nie użytkownik powinien się dopasowywać do urządzeń tylko odwrotnie.

  • Łukasz

    W dniu dzisiejszym serwisant z serwisu autoryzowanego Samsunga zapytany o wymiane po wypaleniu belki odpowiedzial ze od dzis maja nowe wytyczne i nie będą wymieniać. Wygląda to na mydlenie oczu…

    Ja miałem już ta przyjemność w s7e(ikony się wypaliły mimo dbania o wyswietlacz) z takim podejściem to mam ich gdzieś. Trza się pozbyć s8 póki jest cały i zakupić coś z LCD.

  • Łukasz Łuckowski

    Oj tabletowo, tabletowo ….

    • Tech-Floyd :)

      Wrzucisz coś do sieci, jawnie pokazujesz jak oszukać zniszczyć sprzęt by Ci naprawili i jeszcze pyskujesz. Ciesz, że nie robią ci z tym problemu, bo ja na ich miejscu bym się odpowiednio za Ciebie zabrał.

      • Mati

        Co mu maja zrobić?

        • Tech-Floyd :)

          Gość jawnie nawołuje do tego jak niszczyć ich sprzęt, wy wyłudzić wymianę. Ucierpi wizerunek, jak i finanse.
          Dont get wrong – wyświetlacze powinny być wymieniane i to jest oczywiste, ale taka praktyka. Jakbym miał firmę i produkował buty i jakiś wsiok puszczałby filmy jak je zepsuć, bym musiał wymienić na nowe – spotkalibyśmy się w sądzie.

          • Mati

            Czyli pokazówka?

          • Tech-Floyd :)

            Bystry… Blokada

      • anemusek

        Włączenie nawigacji na wiele godzin to normalne używanie telefonu więc gdzie ty widzisz oszustwo? Pokazanie, że telefon nie potrafi działać bezawaryjnie to oszustwo, a sprzedawanie takiego produktu już jest cacy?
        To, że z ciebie troll to wszyscy wiedzą więc chyba jak to przypomnę to nic nie zmieni.
        A na marginesie to to, że disqusie kogoś zbanujesz i nie dostaniesz powiadomienia to nie znaczy, że cały świat dalej nie będzie widział, że wydeptał cię w ziemię. ;P

        • Tech-Floyd :)

          Przecież ty cepie opowiadasz bzdury jak zawsze. Zaoralem cie ostatnio przy użytkowaniu, gdzie wyzywales mnie od dzieciaków, które bawią się telefonami w sklepie, to już nie odpisałeś:)
          Jesteś rakiem, niczym więcej, gimbusie:)

      • VMortens

        Ale wielogodzinna praca nawigacji, ot jest zwyczajny użytkowy test i w żaden sposób nie łamie warunków gwarancji. Chyba, że o czymś nie wiem, to prosiłbym o konkrety, a nie ogólniki, lub pyskówki jak niżej.

        • Tech-Floyd :)

          A czy ja mówię, że używanie nawigacji jest niezgodne z warunkami gwarancji? Chłop mówił, że jak nie wymieniają ekranów ze względu za zaróżowienie, więc daje “sugestię” co zrobić by wymienili. Słowem jest tak “Chcesz wymienić niewypalony ekran na nowy? Wypal go to ci wymienią”…

          • VMortens

            A to przepraszam, z tym akurat się zgadzam.

          • Tech-Floyd :)

            Spoko:) W każdym razie jestem trochę zawiedziony postawą Samsunga, zwłaszcza z tymi różowymi ekranami. Osobiście korzystam z Note 8, więc nie mam tego problemu, ale gdy go kupowałem, to… musiałem najpierw zerknąć i upewnić się, że czy biel jest faktycznie dobra i porównać do S7e.
            Gdy rok wcześniej kupowałem s7e, po prostu zabrałem pudełko i wyszedłem, bo… nie było takich akcji.
            Trochę słabo i przez to takiego s8 ciężko polecić.

          • VMortens

            I z tym też się zgadzam w stu procentach.
            Jak ktoś wyżej napisał – wolałbym spokojnie używać swojego SAMOLEDa, bez martwienia się, że mi się coś wypali …

          • Tech-Floyd :)

            To prawda. Generalnie nie korzystam z nawigacji w telefonie na dłuższych trasach, ale jeśli już muszę to… gdy jadę z żoną, wolę odpalić jej iphona.
            Tak na wszelki :)

      • Martin Gorbush

        W telewizorach plazmowych również istniał problem z wypalaniem stałych wzorów na matrycy. Producenci poradzili sobie z nim stosując algorytmy wykrywające takie elementy i przesuwające o kilka pikseli je co pewnien czas.

        Ale zgadzam się z tobą, że jeżeli ktoś celowo doprowadza do wypalenia ekranu po to aby uzyskać wymianę gwarancyjną to jest to oszustwo. Filmy pokazujace jak to zrobić powinny być usuwane.

      • Martin Gorbush

        Mam dodatkowe pytanie. Czy osoba do której piszesz rzeczywiście dopuściła się działań o których wspominasz? Bez wskazania dowodów to są jedynie pomówienia, a to kiedyś było karalne.

        • Tech-Floyd :)

          Dobrze się czujesz? Jego film na YT jest o tym.
          Jak nie jesteś w temacie, to się nie wypowiadaj, bo tylko się ośmieszasz.

          • Martin Gorbush

            Dziękuje za zainteresowanie moim zdrowiem. Czuję się bardzo dobrze. Nie ma poroblemu.

            Przyznaje, że przed zadaniem powyższego pytania nie sprawdziłem, chociaż miałem taki zamiar, czy osoba pana Łukasza publikuje coś na YouTube.
            Poza tym powinien być wcześniej jeszcze jeden mój komentarz, ale gdzieś mi go wcięło. Miał on brzmieć mniej więcej tak:

            “W telewizorach plazmowych również miał miejsce problem z wypalaniem wyświetlanych na stałę elementów obrazu: logo stacji, paski informacyjne. Problem praktycznie zlikwidowano stosując odpowiednie rozwiązania programowe, które wykrywały takie grafiki i zmieniały ich położenie o kilka pikseli co pewien czas. Jeżeli dobrze pamiętam to również nakładano na nie wzorzec z jaśniejszych i ciemniejszych pikseli, który był dość często zmieniany, dzięki czemu zjawisko wypalania pikseli na ekranach plazmowych w zasadzie zlikwidowano.

            W telefonach z AMOLEDem Samsung powinien zacząć od stosowania podobnego rozwiazania jak w Nova Launcher, gdzie można obracać ekran startowy zgodnie z położeniem telefonu. Tylko trzeba pozwolić użytkownikowi na aranżację elementów tam się znajdujących w każdym z położeń osobno. Chociaż przyznaję, że na tych batonach 2:1 to w pozycji poziomej wyświetlanie paska statusu nie ma sensu.

            Za twoim wskazaniem wszedłem na jego kanał i jakoś nie widzę, aby tam namawiał do celowego wypalania ekranów AMOLED. W takich wypadkach jak to mówię: bez przesadyzmu.

          • Tech-Floyd :)

            Człowieku po co ty dalej piszesz do mnie… chyba dałem ci do zrozumienia, że nie chce mi sie z tobą gadać:)
            Well, to że nie znalazłeś oznacza, że albo usnął, albo żle szukałeś.
            Żegnam.

          • Martin Gorbush

            Ja stwierdzam jedynie fakty.

            Poza tym jestem wręcz przerażony jak łatwo jest rzucać wyssane z palca oskarżenia i ludzie to łykają jak pelikany (8 plusów pod twoim wpisem). Gdzie link do źródła?
            Przejrzałem jego dostępne filmy i widziałem jedynie, że miał problem z różowym ekranem w S8, a do jego rozwiązania wykorzystał rękojmie a nie wypalanie ekranu.

            Pytania pomocnicze: Czy pisanie o tym, że ekran się wypala to zachęcanie do takiej praktyki?
            Co lepsze, ja znalazłem na jego kanale YouTube filmy jak zmniejszyć ryzyko takich przypadków: https://youtu.be/P3o19nWG2BM

          • Tech-Floyd :)

            Jest jego film w stylu polak potrafi, gdzie pokazuje jak wypalić ekran by wymienili. I

          • Martin Gorbush

            Podaj hiperlink. Szukałem nawet przez wyszukiwarkę Google i nie widziałem żadnego filmu, gdzie namawia do zachowania prowadzącego do wypalenia ekranu.

          • Tech-Floyd :)

            Przeprosiny przyjęte.

          • Tech-Floyd :)
          • Martin Gorbush

            Jedyne filmy jakie znalazłem pana Łukasza mówiące o wypaleniach i różowym ekranie to:
            https://youtu.be/YupGidvLb3g
            https://youtu.be/BIJfvx3rIcw

            Czy mówienie o fakcie istnienia tego zjawiska można uznać za namawianie do jego wykorzystywania do wymiany wyświetlacza? Które zresztą teraz już nie będzie miała miejsca.

            Co lepsze pokazuje on jak uniknąć tego zjawiska:
            https://youtu.be/Pfc8AsSG3lY

            Następnym razem rzucając oskarżenia radzę podawać źródła.

            Poza tym to co mnie najbardziej przeraża, to fakt że twój komentarz nie porarty dowodami otrzymał 8 plusów. Jak widać ludzie potrafią łykać wszystko jak pelikany :(.

            P.S. Jeżeli faktycznie pan Łukasz usunął kontrowersyjny film ze swojego kanału to i tak nie chce mi się wierzyć, że wszystkie 8 osób odszukało ten materiał samemu. Tutaj zawsze nalepiej jest podać hiperłącze.

          • Tech-Floyd :)

            Jak co w to przeraża to siedź na necie.

    • Devil_Dragos

      Ekrany amoled nie sa wadliwe, wypalanie sie to normalne zjawisko/cech tego produktu. Jak jezdzisz autem i sie zuzywa to tez powiesz ze koncern cie oszukal bo bubel sprzedaje? Treba po prostu wiedziec o wadach i zaletach amoledow i ipsow i wtedy dokonac swiadomego wyboru. Ja wole ips

      • mobile4you

        W artykule jest mowa o nadmiernym wypaleniu w okresie gwarancji producenta.
        Oczywiście, takie ruchy Samsunga tak opisali to użytkownicy powyżej, wpływają na bardziej świadomy wybór (czytaj: zwiększa się udział innych producentów).

      • VMortens

        Normalna cecha ekranów OLED, której jednak nie reklamują, nie ostrzegają przed nią w swych materiałach reklamowych i, która znana jest tylko naprawdę obytym klientom, bo regularny Kowalski nie ma pojęcia o takich niuansach i nie wiem dlaczego miałby oczekiwać, że coś takiego może go spotkać.
        Apeluję o rozsądek! Twój koment brzmi jakby cię syndrom sztokholmski dopadł.

        • Devil_Dragos

          Stwierdzam fakt i poprawiam

      • Vallenrod

        Dokladnie. Nie kupuje samochodow o ktorych wiem ,ze sa bardziej wadliwe .Sa jednak tacy ,ktorym czestotliwosc usterek nie przeszkadza bo cenia inne cechy bardziej.

  • Antonio

    Używałem nawigacji w moim telefonie codziennie po 6-8h bez przerwy przez rok czasu i po tym czasie na ekranie wypaliły się elementy nawigacji. Serwis bez problemu wymienił mi ekran.

  • TOmas Anders

    Wymieniałem ekran w tablecie pozostało ok 2 tyg do końca gwarancji – Samsung bezproblemowo wszystko naprawił- tablet sprawny do dziś . Drugi raz poszła cześć podświetlenia w tv Samsung + brudy na matrycy + wymiana obudowy gdyż były mikropęknięcia i znowu bezproblemowo – Tv zajmował się serwis Samsunga w Szczecinie na Piastów- wzorowe zachowanie serwisantów odbiór i dowóz tv do mieszkania. Oby dalej poziom serwisu w Samsungu był taki jaki jest

  • Tech-Floyd :)

    Czy jakiś pełnosprawny zrobi porządek z tym, by komentarze wchodziły normalnie, bez głupiego “oczekuje na zatwierdzenie”?

    • Jarek Siedlak

      Różne trolle, gobliny czy inni hejterzy czy influenserzy są pod specjalnym nadzorem

      • Tech-Floyd :)

        Wiesz cepie, że wystarczy iż jakiś plany oflaguje kilka komentarzy?
        Nie znasz mnie i oceniasz… co za dno.

  • Dyzio marzyciel

    Teraz się okazuje, że ten cały OLED czy AMOLED, jak zwał tak zwał, nie jest taki cudowny jak go przez lata próbowano przedstawiać.

    • Przecież to wszystko było wiadome od samego początku. Mimo tych wad są to najlepsze ekrany jakie mamy. I będą coraz wytrzymalsze, dzięki nowszym materiałom. Pierwsze OLEDy miały 1000 godzin żywotności, nowe telewizory LG mają 50 tysięcy godzin. Telefony pewnie cierpią z powodu niewielkiego rozmiaru pikseli.

      • anemusek

        Nie są najlepsze.

      • VMortens

        Właśnie takie bajki wciskają nam od dawna: nowoczesnych OLEDó już ten problem nie dotyczy. No to się właśnie okazało czy dotyczy, czy nie.
        To, że twój i mój działają ok, nie znaczy, że odsetek tych, które się jednak wypalają, nie jest znaczący. Chyba jest, skoro problem zrobił się medialny.
        Ciekawe co napiszesz kiedy kupisz fona, w który jednak ekran się wypali…

      • Wybitny2

        miałem samsunga galaxy s6 edge plus prawie dwa lata do wymiany wyświetlacza bo padł mikrofon , nie zauważyłem wypalenia , po wymianie wyświetlacza nie zauważyłem żadnej różnicy , myślę ze jak się dba tak się ma , mam nadzieje podejście się nie zmieni . wiadomo ze będą przeciwnicy takich wyświetlaczy i jeśli ktoś będzie chciał się do czegoś przyczepić to i tak znajdzie wadę .

    • As

      Dlatego dałem sobie spokój z oledami i kupuje z ipsem, np Huawei/Honor.

      • Pique12

        Ja też, wolę święty spokój i korzystać z telefonu jak mi się podoba a nie pilnować i się zastanawiać czy nic czasem się nie wypali.

      • Zero Cool

        U LG z IPS tez były powidoki.

    • Piotr Zaremba

      Kiedyś były plazmy i to one do dziś dnia wiodą prym Ale niestety produkcja była owiele droższa niż OLED Tu dostajemy tańszy produkt w produkcji ale niestety nie tak dobry jak Plazma

      • elora

        Dokładnie miałem plazmę od Panasonika 9 lat i co i nic, a miały się ponoć jakieś gazy wypalać czy znaczki danej TV zostawać na stałe no ale nic z tych rzeczy jedynie był łakomy na prąd :) ale za to nowsze od niego lcd czy inne nie mogły się równać w jakości obrazu.

      • gość

        Największą krzywdę plazmom zrobiła nagonka związana z zużyciem energii. W wielu domach, TV potrafi grać cały dzień i ludzi ogarnęła panika jak coś takiego czytali.

    • stark2991

      O wypalaniu jest wiadomo od lat, także nie wiem co odkryłeś

      • VMortens

        A jednak producenci sukcesywnie wpierali nam, że z generacji na generację, wyświetlacze coraz mniej są podatne na wypalanie, które niby miało być chorobą wieku dziecięcego. No to widzimy teraz ile warte ich zapewnienia.
        Ty wiesz takie rzeczy, ja wiem, tutejsi czytelnicy też, ale statystyczny konsument pojęcia o tym nie ma, bo producent dba by takie informacje były marginalizowane. Sami wcale uczciwie przed tym nie ostrzegają, więc uważam, że faktycznie należy trochę hałasu wokół sprawy zrobić.

        • stark2991

          Nie wiem kto Ci coś wpierał i gdzie, bo ja nie kojarzę takich zapewnień Samsunga. Być może ludzie sobie sami to wmawiają, że technologia się rozwija i ekrany dłużej wytrzymują.
          To jest taka sama sytuacja jak z czasem pracy na baterii. Niby każdy kolejny procesor jest oszczędniejszy od poprzedniego, w postępu brak… Dlaczego? Bo cały zysk z oszczędności energetycznej idzie na zwiększenie wydajności. Tak samo w ekranach – diody mogą być żywotniejsze, ale świecą jaśniej… i koło się zamyka :)

          • VMortens

            Głównie wpierały to materiały marketingowe i wypowiedzi reprezentantów/opiekunów na forach branżowych. Na forach TV, laptopowych, komputerowych producenci mają swych oficjalnych opiekunów, lub przedstawicieli. To nie jest jakaś tajemnica i czytałem takie rzeczy nie raz, choć może niekoniecznie od Samsunga, to po wielokroć, w stylu “Panie! Tamte OLEDy, a teraźniejsze, to niebo, a ziemia! Jakie wypalanie? Już prawie tego nie ma.”. To raz.
            Dwa. Jeśli mówisz, że Samsung uczciwie o tym przestrzega i ludzie powinni tego być świadomi, to chyba się rozmija z tym co ja widuję na co dzień.

          • gość

            Wszystko fajnie, ale ludzie tutaj piszą o wypaleniach np w S8 już po kilkunastu tygodniach użytkowania. Dla mnie to nie jest normalne. Kupujesz produkt, którego głównym zadaniem ma być wyświetlanie obrazu, a ty masz się przejmować, czy obraz statyczny, czy nie za bardzo rozkręcona jasność itd? Mam w pogodny dzień robić daszek z dłoni, by oszczędzać wyświetlacz? Paranoja.

          • stark2991

            Wszystkich faktów nie znam, nie wiem jak używali telefonów i czy niektóre ekrany mogą mieć krótszą żywotność od innych.

    • VMortens

      Hehehe. Wręcz często można było przeczytać, że wypalanie, to był problem wieku dziecięcego, a nowoczesne OLED/AMOLED już tego problemu nie mają. No to teraz widzimy ile w tym było prawdy…

    • Vallenrod

      Ja nie rozumiem zostawianie na dlugo i/albo urzadzenia na pelnej jasnosci przez dluzszy czas. Uzyles to je wylacz ,po co marnowac batterie . Ekran tak jak wszystkie komponenty ma swoja zywotnosc i tyle. Naiwnoscia jest myslenie ,ze wytrzyma wszystko przez dlugi okres.

      • VMortens

        Zrozumiesz, jak będziesz zmuszony używać nawigacji przez dłuższy czas, jak np. zawodowy kierowca …

        • Vallenrod

          No to nie zrozumiem bo nie uzywam nawigacji ,a troche jezde samochodem.

  • Mały kazio

    Mam Note Edge z wypalonym ekranem po Yanosiku. 😎
    Nie wiem też czy nie macie wrażenia, że po roku jasnosć maksymalna spada, czy mi się tylko tak wydaje?

    • pogromca mitów

      Spada, zależnie od częstotliwości użytkowania i ustawionej jasności ekranu. Im dłużej i jaśniej, tym szybciej przygasa wyświetlacz OLED/AMOLED. Najgorsze, że niedługo nie będzie wyboru, bo producenci w szybkim tempie przestawiają się na takie wyświetlacze. Zresztą chyba właśnie o to chodzi. Brak możliwości wymiany baterii, wypalający śię wyświetlacz, czyli dwu – trzyletnia jednorazówka.

      • Pique12

        O to chodzi właśnie. Wciskają te ekrany jako jakiś idealny i cudowny ekran a jeśli ktoś ma trochę świadomości wie że te ekrany maja wady i to nie takie małe wady. Nie kupię telefonu komórkowego który po roku będzie ciemniejszy i gorzej prezentujący obraz aniżeli po wyjęciu z pudełka. Wiadomo nie kupuje telefonu na całe życie, ale nie kupię czegoś czego będę się bał używać tylko po to by nie za bardzo zużyć ten cudowny ekran. Miałem amoled, wiem jakie kolory oferuje i wolę IPS. Nie wspomnę i tym ze przy ciemnych scenach na IPS widzę wszystko a na amoled widzę plamy a nie obraz.

        • Zero Cool

          Kiedy miałeś ten amoled? 5 lat temu?

    • anemusek

      Nie wydaje ci się.

    • stark2991

      O to właśnie chodzi w tym całym wypalaniu – spada maksymalna jasność pikseli, i stąd się robią te powidoki na ekranie

    • Ja też mam wypalenia na Note3, głównie na paska statusu :)
      No, ale to już zaraz będzie 4 lata od zakupu :P

      • Pique12

        Ten sam telefon z ekranem IPS do tej pory by miał idealny obraz. Co to jest 4 lata… Pierwsze smartfony do tej pory nie mają problemów z ekranem a amoled intensywniej używany po 3 latach to już końcówka tego wyświetlacza

        • IPS nie byłby tak energooszczędny jak Amoled. I przede wszystkim – nie miałby tak cudownej czerni jak w Amoledzie .

          • Pique12

            Czerń w amoledzie robić wrażenie dopóki nie obejrzy się jakiegoś filmu w ciemnej tonacji… Nic nie widać tak ciemno.

  • Kamil Łukasz Pawlak

    Witam,
    Miałem wypalony ekran w Samsungu Galaxy S8+ .
    Telefon zakupiłem w lipcu a we wrześniu już miałem wypalony ekran.
    Usługa swap w guardzie.
    Na następny dzień byl kurier i dał mi nowy telefon.
    Wszystko jak najbardziej na najwyższym poziomie.
    Pozdrawiam

    • Gurki

      Właśnie dlatego serwisy otrzymały przypomnienie o nie uwzględnianiu wypalonych Amoledów jako bezpłatna usługa. Serwisu brały to do tej pory na logikę i uczciwość. Koniec samowoli.

  • Mariusz

    Miałem nieprzyjemnosć oddać telefon do CCS z powodu usterki aparatu fotograficznego. Urządzenie nowe,aparat wymieniono A ekran porysowano…

  • Mikrus

    Oddałem na gwarancję j7 2017 i nie było żadnych problemów, telefon był do odebrania na następny dzień.

  • Woj

    Kupiłem S5 dwie sztuki.Po roku wyświetlacz wypalony.Na białym tle wwidać klawiature.Reklamacji nie uznali.
    Szkoda pieniędzy na ta firmę. Szmelcungi.
    Kupiłem Xiaomi Mi6.Rewelacja.

  • 👩 Jagoda Korwin-Cieszyńska

    Serwis Regeneris w Warszawie uratował mojego Samsunga wymieniając porysowany ekran odstający od obudowy za darmo. Super chłopaki ;)

    Jak ktoś z was to czyta to pozdrawiam i moje uszanowanko.

  • Krzysztof Skibicki

    1. Jaki wpływ na wypalenie ma Alwsys On Display? W Note8 nie wędruje…
    2. A navi, np. Google Mapa kiedys przyglądał, teraz nie…

  • As

    Wymieniałem raz w S3 w ramach gwarancji. Zero problemu. Nigdy więcej Oleda. Do drugiej wymiany też się nadawał niedługo po końcu gwarancji.

    • VMortens

      Taaa? To kiedy to było? A co napisano w artykule? Czytanie ze zrozumieniem beee?

  • Piotr G

    Tak się składa że wysyłam reklamacje do serwisu i za każdym razem Samsung wymieniał bezpłatnie wszystkie wypalone ekrany, nie przypominam sobie też aby bez powodu odrzucił inne usterki. Klienci często kłamią składając reklamacje lub nie wiedzą nawet że uszkodzili telefon mechanicznie a później są zdziwieni.

    • VMortens

      No ale o tym jest artykuł, że właśnie niedawno zmienili podejście. Do tej pory wymieniali pomimo wytycznych, bo zły PR mógłby za bardzo wpłynąć na sprzedaż świeżego produktu. Teraz krzywa sprzedaży jest już na opadzie, więc można szukać oszczędności bez tego ryzyka.

  • Piotr Zaremba

    Zgodnie z instrukcją obsługi, należy wyłączyć ekran dotykowy, gdy urządzenie nie jest używane. I tu Samsung otwiera sobie bramkę Bo tak naprawdę nie używamy smartfonu w nocy Choć wielu z nas ustawia sobie budzenie A może mam wyłączać też w dzień kiedy np oglądam film czy czytam książkę Każdy z nas doskonale wie że serwisy mają różane sposoby by odmówić darmowej naprawy gwarancyjne Osobiście jestem z Samsungiem wiele lat i niestety taka przykrość spotkała i mnie Gdy zanioslem swojego Samsung s2 do naprawy Okazało się że w serwisie powiedziano że został on zalany woda Gdzie było to ewidentne kłamstwo ale niestety trudne do udowodnienia Więc i w tym wypadku pojęcie “wyłączania smartfonu gdy nie używamy ” może mieć szeroko pojęte

  • elora

    Już kiedyś czytałem tutaj na portalu jak to ładnie sony realizuje gwarancje na wady wodoodporności no i znów artykuł o wspaniałym serwisie samsunga, a jaka jest rzeczywistość wszyscy wiedzą. Inaczej podchodzi się do zwykłego użytkownika a inaczej do blogerów czy jak im tam:).

  • Trolluj T

    Ciekaw jestem jak podejdą do kwestii badziewnego AoD…

  • VMortens

    Uwaga Samsunga, o tym, że ludzie celowo wypalają sobie ekrany, żeby mieć je wymienione, to jest najgłupsza rzecz jaką słyszałem od bardzo dawna!!
    Kto przy zdrowych zmysłach, chce mieć poserwisowy telefon, jeśli nie zaszła potrzeba?

    • Yossarianuw

      czy widzidzales na yt filmy np jak dziala tel po zamrozeniu i rozmrozeniu, czy zdrowo myslacy ludzie zamrazaja telefony?

      • VMortens

        Są przypały, ale to jest jakiś marny odsetek, a tutaj przecież mowa o w miarę świeżo zakupionych telefonach. Im się gwarancja nie kończy. Poserwisowy fon jest inaczej traktowany przy odsprzedaży, nie każdy taki chce. Ryzykowanie takich rzeczy, to zabawa dla ciężkich przypałów i nie jestem w stanie uwierzyć, że stanowią oni jakiś znaczący odsetek, bo w PL, nawet przypały nie są skłonne ryzykować takich kwot o jakich tu mówimy. Przynajmniej dopóki nie zobaczę jakichś statystyk, a tych Samsung raczej nie posiada.

        W przypadku kolegi z artykułu, to było jak najbardziej dopuszczalny test użytkowy. Raczej monetyzacja YT pokryje mu ewentualną stratę. Temat, IMHO, ważny.

        • Yossarianuw

          i to prawda, mam s3, s6, s7, i s8, nie widze wypalan i odbarwien, czy tez czerwonych ekranow, s3 ma w tej chwili 5 lat…
          posiadam rowniez: iphona 3g, oraz 6s, na nich rowniez brak jakis mankamentow

          imho, tak jak napisales
          problemy z ekranami, to jakies marginalne przypadki

      • haVoc vulTure

        tylko zdrowo zarabiajacy

        • Yossarianuw

          bardzo zdrowo zarabiajacych – czesto na ogladaniu takich wyczynow…, ale malo zdrowych psychicznie, bo niby czego maja dowiesc takie testy?

    • stark2991

      Choćby ten Łuckowski z artykułu namawiał do wypalania ekranu po to, żeby serwis wymienił różowe egzemplarze (bo normalnie tego nie chciał robić), także widzisz sam…

  • VMortens

    Niby słuszne podejście, ale kupując ciut wyższy model miałbyś baterię większą o 25%. Czemu tak?

  • Finiu

    Miałem wymieniony na dwa miesiące przed końcem gwarancji, plus dodali nową baterię w Galaxy s6 edge+. Bez problemu i szybko.

  • Wiatrak

    “w stanie bezczynności na długi czas”
    A jaka jest definicja długiego czasu?

  • gurken

    Wymieniałem w tablecie galaxy s2 gdy był na gwarancji – nie było problemu, w nowym ekranie problem też się pojawił (kilka miesięcy) -ale już jest po gwarancji – zastanawiam sie mocno nad wyborem kolejnego modelu od samsunga:(

  • User

    Miałem S2 z wypalonym ekranem, tyle że wypalenie było widoczne dopiero po 3 latach, potem miałem kilka telefonów z AMOLED ale używałem je maks 12mc więc nawet nie było śladu wypalenia. Chyba każdy już wie że te ekrany się z czasem wypalają, kto chce to kupuje, kto nie chce to nie, i po cholerę jakieś bezsensowne filmy na yt, no chyba ze ktoś mu płaci za hejtowanie samsunga .Plazmy się też wypalały a ludzie i tak je kupowali dla lepszej jakości obrazu . Problem by był gdyby samsung zaprzeczał że ekrany się wypalają.

    • Martin Gorbush

      W plazmach producenci rozwiązali problem wypalania stosując algorytmy anlalizujące obraz i wyszukujące stałych elementów a następnie je okresowo przesuwając lub/i zmieniając.

  • Pako

    Czyli co, moja wina że jak oglądam youtube to nie mogę wygasić ekranu? np. chciałbym posłuchać audycji.

    • haVoc vulTure

      ogyoutbe 3.5

  • sprite1080

    Ja mialem lepszą sytuacje. Chcialem odplatnie wymienic w S7 edge home button jako ze w narozniku utracil on w jakis sposob odrobine lakieru. Po zgloszeniu prosby o wycene do serwisu samsunga zostalem poproszony o przeslanie zdjecia uszkodzonego przycisku. W ciagu godziny dostalem informacje ze naprawa zostanie zrealizowana w ramach w gearancji. Niestety przycisk jest zintegrowany z ekranem wiec musza wymienic calosc. Odbierajac telefon dowiedzialem sie ze wymieniona zostala takze bateria bo nie trzymala juz swoich parametrow oraz plyta glowna bo bylo na niej ponoc jakies zwarcie czego w uzytkowaniu nawet nie zauwazylem. Wszytsko zostalo zrobione w okolo 4 godziny od dostarczenia telefonu i oczywiscie w ramach gwarancji… wow

  • krzysp

    Zaczyna robić się chyba afera. Dotknęła mnie przypadłość wypalania ekranu..Serwis wykonujący diagnozę po pół godziny stwierdził że z mojej winy to się stało tak jak to pisze w instrukcji .Infolinia SGuard narazie zaleciła złożyć reklamację bo oczywiście nie zgadzam się z diagnozą. Dodam iż po odpowiedzi jeżeli serwis zleci oddanie telefonu do serwisu to pomimo tego że jestem w SGuardzie czas naprawy trwa do 14 dni.Dodam iż nie zrobiłem nic w celu wyłudzenia wyświetlacza..Dziwne że wyświetlacz po 4ch miesiąca użytkowania dodam normalnego ma takie objawy …Tak więc zobaczymy czy będąc stałym klientem tej firmy będę potraktowany właściwie …narazie widzę że program SGuard jest dziwnie bezprogramowy

  • Janek

    Nigdy żaden amoled mi się nie wypalił, a mam już 4 telefon z takim wyświetlaczem.

  • Anonim

    No i dobrze że nie wymieniają. Jak będę jeździł samochodem cały czas na pierwszym biegu z gazem w podłodze i zarżnę silnik, to producent ma go wymieniać? Po to urządzenia a AMOLED mają czujnik oświetlenia, by z niego korzystać.

    • ufo

      Komentarz miesiąca w kategorii: najgłubszy.

  • Łukasz Luis Laskowski

    Tak a co w sytuacji kiedy używa się np Yanosika i ma się włączony ekran np przez 6 godzin jadąc samochodem. Wtedy mi nie wymienią bo niby celowo wypaliłem ekran?! Mój S7 Edge wypalił się po 5 miesiącach od kupna, na razie go nie wymieniam, zastanawiam się nad kupnem Note 8 ale przed wymianą oddam S7 Edge na gwarancje i sprawdzę czy wy,mienią, jeśli nie, ŻEGNAJCIE SAMSUNGI NA ZAWSZE !!!

  • Martin Gorbush

    Gdzie ta instrukcja?

  • Wypcio

    Widać że Szajcung wie jak ciągnąć kasę

  • Paweł Łukasz Kamiński

    To napisałem temu Panu na grupie samsunga polska liczacej 12 tys ludzi zrobilismy tam wywiad ilu ludziom wypalił się ekran zgadnijcie jaki to był % koło 1%… Po takim komentarzu uciekł z grupy :

    Powiem tak. Dzięki temu Panu samsung polska odmawia napraw. Dlaczego ? Zabnezpieczyli się na pewien okres zapewne żeby janusze nie zalali ich serwisów i polski oddział nie był na kolosalnym minusie. Ten gośc twierdzi że wypala się tylko s8 co jak wszyscy wiemy wypala się każdy amoled. Gościu każesz wypalać na statycznej nawigacji i liczyć że samsung nie zauważy? Normalny użytkownik jak uzywa nawigacji to obraz się tam zmienia. Gadałem z samsungiem i powiedzieli wprost każdy przypadek jest indywidualnie rozpatrywany to raz. Dwa jeżeli jest to górna belka na którą użytkownik nie ma wpływu to wymienią bo oryginalnie jest ona nie chwoalna i prędzej czy później się wypali. Trzy klawiatura itp też. Potwierdzone na dwóch infoliniach z działem reklamacji i 2 serwisantach. Proszę pytać na własną rękę najlepiej przez znajomych. Dzięki temu Panu ktory zamiast nagrać poradnik idealny od a do z jak wymienić różowy ekran na zasadzie rekojmi zablokował normalnym użytkownikom naprawy wyświetlaczy wypalonych. Dziękujemy. Amazon też twierdzi że oni jak i samsung wymieniają wypalone wyświetlacze bo wiedzą że to wina technologi amoled która ma swoje wady i zalety. W s3 4 letnim ekran nie wypalony s4 to samo s5 to samo s6 to samo s7 to samo s8 to samo. Jak się korzysta normalnie to wypali się dopiero po okresie gwarancyjnym. Problem amoleda jest znany od czasów s1 i jego powstania. Swoim cebulackim sposobem zaskodził innym. I tak twierdzisz że recenzje o amoledzie są opłacone bo nie jest najlepszym ekrane,/ Właśnie że jest przerabiałem każdy rodzaj wyświetlacza i amoled jest najlepszym. Wszędzie widzisz spiski i cebulackie podejście pokazujesz innym. Co teraz mają zrobić właściciele wypalonych przez ciebie wyświetlacy? Gratuluje. Trzeba było myśleć co się robi. Sprawa na bank ucichnie i zaczną naprawiać. Sam wcale się im nie dziwie bo to ogromne staraty. To jest umyslne uszkadzanie telefonu a nie z winy technologi. Dodatkowo ips lcd zółkną po pół roku miałem 2 sony i to samo. W htc nie pamiętam jakie są ekrany ale zamiat rózu mają poświatę niebiesko zieloną. Wszystko ma jakieś złe cechy. Czy to grzenie się procesorów czy spalanie oleju w silnikach TSI. Czy ty myślisz że VW group nie zaregowałoby jakby janusze specjalnie uwalali silniki żeby wymienic w ramach gwarancji? Żłopanie oleju w tych silnikach to ich błąd technologiczny jak amoleda i też wymieniają jak są to nadmierne ilości ale jakby akcja poszła upalania silników na wymaine na bank postąpili by tak samo. Zaszkodziłes tylko zwykłym użytkownikom. Kto mysli używa rękojmi kto ma nie równo pod sufitem cebuluje. Jedziesz po samsungu a sam z niego korzystasz? Gdzie tu logika. W każdym kraju wymieniają róż na zasdach coś ala rękojmia w tych państwach i tak samo można było to tutaj robić dopóki nie wrzuciłeś filmu. Gratuluje. Pamiętaj wypalenie nawet na wystawie widac że nie jest specjalne bo widać wiele treści wypalonych a myslisz że samsung ninie skuma się że niby ktoś używał nawigacji przez kilka godzin i stał w miejscu? Tak mowa o wyświetlanym tym samym terenie na ekranie przez kilkadziesiąt albo kilka set godzin. Tak na prawdę dadzą się na to nabrać nawet dobrego przykładu nie potrafisz wymyślić.

  • Paweł Łukasz Kamiński

    Ten typek dołączył do grupy samsunga polska liczyacej na fejsie 12 tys ludzi i szybko z niej wyszedl jak mu to napisalem :D

    Powiem tak. Dzięki temu Panu samsung polska odmawia napraw. Dlaczego ? Zabnezpieczyli się na pewien okres zapewne żeby janusze nie zalali ich serwisów i polski oddział nie był na kolosalnym minusie. Ten gośc twierdzi że wypala się tylko s8 co jak wszyscy wiemy wypala się każdy amoled. Gościu każesz wypalać na statycznej nawigacji i liczyć że samsung nie zauważy? Normalny użytkownik jak uzywa nawigacji to obraz się tam zmienia. Gadałem z samsungiem i powiedzieli wprost każdy przypadek jest indywidualnie rozpatrywany to raz. Dwa jeżeli jest to górna belka na którą użytkownik nie ma wpływu to wymienią bo oryginalnie jest ona nie chwoalna i prędzej czy później się wypali. Trzy klawiatura itp też. Potwierdzone na dwóch infoliniach z działem reklamacji i 2 serwisantach. Proszę pytać na własną rękę najlepiej przez znajomych. Dzięki temu Panu ktory zamiast nagrać poradnik idealny od a do z jak wymienić różowy ekran na zasadzie rekojmi zablokował normalnym użytkownikom naprawy wyświetlaczy wypalonych. Dziękujemy. Amazon też twierdzi że oni jak i samsung wymieniają wypalone wyświetlacze bo wiedzą że to wina technologi amoled która ma swoje wady i zalety. W s3 4 letnim ekran nie wypalony s4 to samo s5 to samo s6 to samo s7 to samo s8 to samo. Jak się korzysta normalnie to wypali się dopiero po okresie gwarancyjnym. Problem amoleda jest znany od czasów s1 i jego powstania. Swoim cebulackim sposobem zaskodził innym. I tak twierdzisz że recenzje o amoledzie są opłacone bo nie jest najlepszym ekrane,/ Właśnie że jest przerabiałem każdy rodzaj wyświetlacza i amoled jest najlepszym. Wszędzie widzisz spiski i cebulackie podejście pokazujesz innym. Co teraz mają zrobić właściciele wypalonych przez ciebie wyświetlacy? Gratuluje. Trzeba było myśleć co się robi. Sprawa na bank ucichnie i zaczną naprawiać. Sam wcale się im nie dziwie bo to ogromne staraty. To jest umyslne uszkadzanie telefonu a nie z winy technologi. Dodatkowo ips lcd zółkną po pół roku miałem 2 sony i to samo. W htc nie pamiętam jakie są ekrany ale zamiat rózu mają poświatę niebiesko zieloną. Wszystko ma jakieś złe cechy. Czy to grzenie się procesorów czy spalanie oleju w silnikach TSI. Czy ty myślisz że VW group nie zaregowałoby jakby janusze specjalnie uwalali silniki żeby wymienic w ramach gwarancji? Żłopanie oleju w tych silnikach to ich błąd technologiczny jak amoleda i też wymieniają jak są to nadmierne ilości ale jakby akcja poszła upalania silników na wymaine na bank postąpili by tak samo. Zaszkodziłes tylko zwykłym użytkownikom. Kto mysli używa rękojmi kto ma nie równo pod sufitem cebuluje. Jedziesz po samsungu a sam z niego korzystasz? Gdzie tu logika. W każdym kraju wymieniają róż na zasdach coś ala rękojmia w tych państwach i tak samo można było to tutaj robić dopóki nie wrzuciłeś filmu. Gratuluje. Pamiętaj wypalenie nawet na wystawie widac że nie jest specjalne bo widać wiele treści wypalonych a myslisz że samsung ninie skuma się że niby ktoś używał nawigacji przez kilka godzin i stał w miejscu? Tak mowa o wyświetlanym tym samym terenie na ekranie przez kilkadziesiąt albo kilka set godzin. Tak na prawdę dadzą się na to nabrać nawet dobrego przykładu nie potrafisz wymyślić.

  • Luki

    S8 plus. 4 miesięczny. wypalona górna i dolna belka. zaczyna również przebijać klawiatura. ze strony samsunga totalna olewka :) skoro sie wypalil to zlw uzywalem i tyle ;) to “cecha” AMOLEDów że są ch….e i wypalają się od normalnego uzywania. nie sądzilem że s8 bedzie ostatnim produktem samsunga jaki kupie :)

  • Mar Cin

    Mam problem z S7 Edge, a dokładniej z wyświetlaczem. Zauważyłem na jasnym tle poświatę kilku ikonek z jednej z gier i nawigacji. Poświata ta występuje na prawej krawędzi, a w/w aplikacje wyświetlane są horyzontalnie, zgodnie z powstałą poświatą. Niestety serwis Samsunga odmówił przyjęcia go na gwaranci, tłumacząc się właśnie w/w pismem rozesłanym do serwisów przez centralę firmy. Tak na marginesie… flagowiec z takimi wadami… kpina

  • Sebastian Wesołowski

    Wlasnie w dniu dzisiejszym dostalem odpowiedz od serwisu ze mojego S8 nie naprawia w ramach gwarancji. Pragne zaznaczyc ze moj S8 ma nie cale 6 miesiecy. Pojawily sie cienie paska nawigacyjnego oraz predkosciomierza z Yanosika. Z telefonu jako nawi kozystalem sporadycznie a ostatnio mialem dluzsza trase wiec aplikacja nawigacyjna byla uzywana przez jakis tydzien. Zmusilo mnie to do zakupu innego telefonu ale juz nie tego producenta. Samsung caly czas sugeruje ze jest to nie wlasciwe kozystanie z ich urzadzenia ale na pytanie czy ich produkty sa przystosowane do obslugi i kozystania z aplikacji nawigacyjnych odpowiada twierdzaco. Masakra jakas. 3500 pln wyrzucone w bloto.

  • Karol Godel

    Prawdę mówiąc z tego tekstu nie wynika nic co by mogło interesować czytelnika. Samsung ma to brać na siebie, ale z odpowiedzi rzecznika Samsung nie wynika, że tak będzie.

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona