Huawei P8 Lite był tym, czego potrzebował Huawei, aby podbić serca klientów w Europie

Gdy P8 Lite zadebiutował na polskim rynku, klienci podchodzili do niego niepewnie, z lekką nieufnością, ponieważ większość nie kojarzyła za bardzo marki Huawei. Kiedy jednak machina marketingowa ruszyła, smartfon zaczął sprzedawać się jak ciepłe bułeczki. Nie bez znaczenia była również jego bardzo atrakcyjna cena. Spokojnie można uznać, że to właśnie to urządzenie pozwoliło Huawei osiągnąć sukces w Polsce. Ale nie tylko u nas, bo i w całej Europie także.

Co ciekawe, chociaż od premiery P8 Lite minęły już ponad dwa lata, to cały czas jest on najpopularniejszym smartfonem z Androidem w Polsce, Portugalii, Hiszpanii i Słowacji! We Włoszech i Czechach jest z kolei drugi w kolejności pod tym względem, a w Bułgarii i na Węgrzech trzeci. Mimo to, to właśnie w ostatnim z ww. krajów ma najwięcej – bo aż 4,7% – udziałów. Polska jest druga w tej kwestii – u nas model ten ma we władaniu 4,2% segmentu inteligentnych telefonów z Zielonym Robocikiem na pokładzie.

Huawei – jako marka – ogólnie świetnie sobie radzi w Europie. Wśród 250 najpopularniejszych smartfonów z Androidem w Finlandii aż 27,6% należy do portfolio Huawei (przy okazji warto dodać, że w tym kraju Honor jest Numerem Jeden). We Włoszech odsetek ten wynosi 18,9%, w Czechach 17,2%, na Węgrzech 16,7%, w Słowacji 16,1%, w Danii 16,0%, a w Austrii 14,4%.

AppBrain przy okazji podaje też, że w ujęciu ogólnym Samsung jest w Europie Numerem Jeden, ale o ile w krajach na zachodzie udziały propozycji z jego portfolio w TOP 250 najpopularniejszych smartfonów w większości przypadków oscylują w graniach od 55% do 65%, tak w państwach, znajdujących się w centrum i na wschodzie Starego Kontynentu odsetek ten jest raczej znacznie niższy – dla przykładu, w Polsce wynosi 39,8%, w Słowacji 36,2%, w Czechach już tylko 33,2%.

fot. AppBrain

Źródło: informacja prasowa