Serwis hostingowy OVH walczy z wielką awarią - nie działa sporo polskich stron internetowych - Tabletowo.pl
Ważne

Serwis hostingowy OVH walczy z wielką awarią – nie działa sporo polskich stron internetowych

OVH (On Vous Héberge) jest firmą hostingową działającą we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoszech, Portugalii, Czechach, oraz od paru lat w Polsce. To gigant, z którego usług korzysta mnóstwo stron internetowych. Od rana OVH walczy z awarią o wielkiej skali, więc możesz mieć trudności z dostaniem się na ulubioną stronę internetową lub zalogowaniem do jakiejś usługi.

Prezes OVH, Octave Klaba, poinformował o awarii na Twitterze:

Jego pracownicy uwijają się w pocie czoła, by zaradzić jakoś tej sytuacji. Przyczyną awarii jest brak zasilania routerów, a generatory zapasowe nie chcą się uruchomić.

Tabletowo.pl Serwis hostingowy OVH walczy z wielką awarią - nie działa sporo polskich stron internetowych Wydarzenia

Jak wynika z poniższej mapy, problemy pojawiają się wszędzie tam, gdzie działa OVH: duże serwisy korzystające z hostingu OVH z zachodniej i środkowej Europy, muszą czekać, aż problem zostanie zażegnany.

Lista poszkodowanych serwisów wciąż się wydłuża. Problemy z własnymi stronami odnotowały:

  • furgonetka.pl
  • wirtualnemedia.pl
  • android.com.pl
  • niezalezna.pl
  • plusliga.pl
  • lsk.pspl.pl
  • fcbarca.com
  • blk.pl
  • baselinker.com
  • legia.net
  • jakdojade.pl
  • salon24.pl
  • kwejk.pl
  • repostuj.pl
  • pkp.pl
  • biedronka.pl
  • playboy.pl
  • shoplo.pl

Octave Klaba na bieżąco informuje o postępach prac na swoim profilu na Twitterze:

W takiej sytuacji pozostaje jedynie uzbroić się w cierpliwość, aż francuski gigant hostingowy poradzi sobie z awarią.

[AKTUALIZACJA]

Część stron internetowych dotkniętych awarią z powrotem działa. Otrzymaliśmy też oficjalny komentarz z polskiego oddziału OVH, który przytaczam poniżej:

Z uwagi na awarię części sieci szkieletowej OVH oraz niedostępność zasilania w centrum danych Strasbourg, część klientów OVH nie ma dostępu do usług zlokalizowanych w centrach danych w Wielkiej Brytanii, Niemczech oraz Francji. Dostęp do usług jest możliwy w centrach danych: w Warszawie, Kanadzie oraz w centrum danych P19 Paryż – Francja. Pracujemy nad przywróceniem dostępu do usług.

W związku z awarią dostaliśmy również oficjalne oświadczenie, którego pełną treść cytujemy poniżej:

Dziś rano miały miejsce dwa niezależne od siebie incydenty: pierwszy miał wpływ na francuskie centrum danych w Strasburgu (SBG), drugi dotknął usługi zlokalizowane w Roubaix na północy Francji (RBX). W centrum w Strasburgu (SBG) działają 3 centra danych OVH, a 1 jest w budowie. W RBX uruchomionych jest 7 centrów danych.

Strasburg (SBG):

Centrum danych w Strasburgu doświadczyło problemów z energią elektryczną. Zasilanie zostało wznowione, a usługi dla klientów firmy są przywracane. Dla części klientów firmy usługi i serwisy na nich hostowane są już dostępne. Czas przywrócenia pozostałych usług wyniesie od 5 minut do 3-4 godzin.
System monitoringu OVH pozwala na bieżąco sprawdzać, którzy klienci nadal odczuwają skutki awarii – firma cały czas pracuje nad ich przywróceniem.

Roubaix (RBX):

Wystąpił problem z naszą siecią światłowodową, która łączy centrum danych w Roubaix z punktami pozwalającymi na połączenie z innymi sieciami, zlokalizowanymi w Paryżu, Frankfurcie, Amsterdamie, Londynie oraz Brukseli. Źródłem problemu był błąd oprogramowania na sprzęcie sieciowym, który spowodował utratę konfiguracji i trudności z połączeniem w RBX. Z chwilą zdiagnozowania problemu, pracownicy OVH uruchomili kopię zapasową konfiguracji oprogramowania, a centrum danych może ponownie działać. Incydent w Roubaix został już rozwiązany. Obecnie zespół OVH razem z producentem oprogramowania szuka źródła błędu, aby wyeliminować podobne zdarzenia w przyszłości.

OVH obecnie sprawdza informacje o czasie przywrócenia pełnego działania centrum danych w Strasburgu dla wszystkich usług oraz klientów firmy. OVH opublikuje ponadto wszystkie szczegóły techniczne dotyczące źródła obu incydentów.

Bardzo i szczerze przepraszamy wszystkich naszych Klientów oraz Użytkowników sieci, którzy zostali dotknięci przez zaistniałą sytuację. Doświadczyliśmy jednocześnie dwóch, niezależnych zdarzeń, które wpłynęły na wszystkich Klientów Roubaix (RBX) między godziną 8:15 a 10:37 oraz wszystkich Klientów centrum danych w Strasburgu między godziną 07:15 a 11:15. Prace nad przywróceniem pełnego działania data center w Strasburgu nadal trwają.

Octave Klaba, CEO OVH

źródło: ovh.pl dzięki Spidersweb

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na maila.

Komentarze

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona