Klienci ING mogą od teraz zapłacić w urzędzie również smartfonem

Prawdopodobnie nikt nie lubi załatwiać spraw w urzędzie, ale kiedy już musi, to chciałby, żeby wszystko poszło w miarę jak najsprawniej. Nierzadko zmuszeni jesteśmy także uiścić jakąś opłatę i wówczas czeka nas wycieczka do okienka. Jednak klienci ING od teraz nie muszą stać w kolejkach, ponieważ mogą zapłacić smartfonem.

Cała procedura jest banalnie prosta i sprowadza się do dwóch kroków: wygenerowania kodu BLIK w aplikacji i podania go urzędnikowi. Albo w odpowiednim polu na stronie internetowej, ponieważ nowa usługa obejmuje również e-platformy urzędowe i instytucji publicznych, w tym m.in. ePUAP.pl, Sekap i Geoinfo. Co więcej, w ten sam sposób można regulować także należność za zakupy w sklepach internetowych wykorzystujących Paybynet.

Płatność księgowana jest tak jak normalny przelew, zgodnie z obowiązującymi w poszczególnych bankach sesjami Elixir. Aktualnie opłaty tą drogą przez stronę internetową honoruje kilkaset urzędów w całej Polsce, a ponad 200 z nich również w punktach obsługi klienta. ING nie podał jednak listy, więc zainteresowani muszą sami się zorientować, czy akurat zapłacą tak w danej jednostce.

Przy okazji warto też wspomnieć, że niedawno pojawiła się jeszcze jedna zmiana, a mianowicie możliwość logowania się do aplikacji za pomocą odcisku palca. Konkretniej chodzi tu o urządzenia, pracujące pod kontrolą systemu Android (wymagana jest wersja 6.0 Marshmallow lub nowsza). W tym miejscu trzeba również dodać, że odciski nie są magazynowane w samym programie, ponieważ wykorzystuje on te, zapisane w pamięci urządzenia.

Źródło: informacja prasowa