Struś i burger dostały Lwa – statuetki w Cannes rozdane. Nagrodzono też polskie reklamy

Międzynarodowy Festiwal Kreatywności w Cannes to osiem dni konferencji i warsztatów, jak też wyczekiwana przez branżę reklamową ceremonia wręczenia Złotych Lwów. Nie chodzi tylko o reklamy – imprezą zainteresowani są przedstawiciele ze świata filmu, mody i technologii. W tym roku wyróżnione zostały na przykład spoty Samsunga i Burger King. Statuetki trafiły też w ręce Polaków.

Jury doceniło kreatywne wysiłki Samsunga, który podczas premiery modelu Galaxy S8 zaprezentował spot „Struś”. Koreańska firma zajmująca się produkcją elektroniki zdobyła trzy Złote Lwy a także dwie srebrne i dwie brązowe nagrody. Jeśli jeszcze nie widzieliśmy, jak struś pokonuje swoje bariery dzięki zestawowi wirtualnej rzeczywistości GearVR, to warto to nadrobić.

https://youtu.be/hjKd24UCPYY

Co ciekawe, nagrodę zgarnął też Burger King za reklamę, która trollowała domowego asystenta głosowego Google Home. Sieć restauracji fast foodów postanowiła wykorzystać fakt, że urządzenie reaguje na hasło „OK Google”, po którym można wydać polecenie lub zapytać o coś „internety”. W ten sposób w setkach domów w Stanach Zjednoczonych w trakcie emisji reklamy, rozległy się głosy asystentów Google Home, recytujących odpowiedź na pytanie zadane w reklamie: „co to jest Whopper?”. 

https://youtu.be/U_O54le4__I

Oprócz nagród, które bezpośrednio nawiązują do tematyki naszego portalu, przyznano rzecz jasna również inne Złote Lwy. Kilka nagród zgarnęli nasi rodacy. Być może pamiętacie uroczy spot Allegro, dla którego Agencja Bardzo przygotowała minutowy filmik „English for beginners” o mężczyźnie w zaawansowanym średnim wieku, uczącym się języka angielskiego z myślą o odwiedzeniu swojej rodziny za granicą. Była to najpopularniejsza polska reklama na YouTube w ubiegłym roku. Odtworzono ją ponad 13 milionów razy. Agencja Bardzo otrzymała brązową statuetkę za ten spot.

Brązowego Lwa otrzymały także agencje 2012, Papaya Films i Sztengreber za materiał promujący kampanię „Godzina jazdy na wózku”, której celem było zwrócenie uwagi osób uczestniczących w kursach nauki jazdy na odpowiedzialność, jaka wiąże się z byciem uczestnikiem ruchu drogowego.

https://youtu.be/P0nftKjeCac

Srebrny Lew powędrował też do FCB Warsaw za projekt „Smart Bell”. To innowacyjny dzwonek rowerowy, który bezprzewodowo łączy się z radiem samochodowym mijanego przez rowerzystę auta (przez RDS), generując sygnał dźwiękowy, słyszalny przez głośniki w samochodzie. W ten sposób można by skutecznie zmniejszyć liczbę wypadków z udziałem rowerzystów, których rocznie notuje się w naszym kraju nawet 4,5 tysiąca.

https://youtu.be/NW4wB_OZraU

Oprócz tego nagrodzono mnóstwo innych projektów, w tym na przykład poniższy, zachęcający do przeprowadzania badań kontrolnych. Lekarze, znani z telewizyjnych oper mydlanych szczerze przyznają w nich, że 'nie mają pojęcia co robią – są tylko aktorami’.

Z pełną listą nagrodzonych reklam można zapoznać się na oficjalnej stronie festiwalu, a z częścią z nich – na stronie Nowego MarketinguPolecam, to znacznie lepsze niż zabijanie czasu losowymi filmami na YouTube!

https://youtu.be/foL9gfbfweY

 

źródło: Samsung, AndroidAuthority, nowymarketing.pl (1) i (2), Cannes Lions, webershandwick.co.uk