Ważne
Wiko VIEW

Aktualizacja dla Samsunga Galaxy S8 i S8+ w Polsce ma wyeliminować efekt zaróżowienia ekranu

Jakiś czas temu informowaliśmy Was, że na swoim rodzimym rynku Samsung wypuścił łatkę, dzięki której problem ze słynną już “łososiową bielą” ma zostać ostatecznie zażegnany. Wygląda na to, że w Korei Południowej aktualizacja przyjęła się i producent idzie o krok dalej, decydując się na dystrybucję aktualizacji w innych częściach świata.

Nowa wersja oprogramowania powinna być już widoczna na Waszych Samsungach Galaxy S8 i S8+. Paczka danych waży niespełna 430 MB i ma być ona panaceum na sygnalizowane problemy z wyświetlaczem. Jak możecie zobaczyć na poniższym screenie, Samsung w tej aktualizacji zmieścił także ogólne poprawki i usprawnienia w działaniu systemu, eliminując także zauważone błędy.

Właśnie kończę proces aktualizacji. Mam nadzieję, że pozwoli ona wycisnąć ze smartfona jeszcze więcej. Koniecznie dajcie znać, czy już zaktualizowaliście Wasze smartfony i czy dostrzegliście jakieś zauważalne zmiany ;)

Komentarze

  • Adam

    “Wygląda na to, że w Korei Południowej aktualizacja przyjęła się i producent idzie o krok dalej.”
    Jaki to ten krok dalej, bo nie rozumiem.

    • Cześć :)

      Ten kolejny krok, to dystrybucja aktualizacji na inne regiony, w tym na XEO, czyli i Polskę. Odświeżyłem wpis, informacja została już tam zawarta.

      Pozdro! :)

  • W telefonie za 4000zł bez zadnych prezentów z okazji preordera dostajemy zbugowany ekran a producent dopiero po 2 tygodniach coś z tym robi, nawet głupiego dolara rekompensaty nie dostaniemy

    • ZeroCool

      A masz S8, ze chcesz rekompensatę?

      • nie, nie mam dlatego że zapłaciłbym 4000zł za telefon a producent miałby mnie w dupie jakbym był jakimś klientem z ulicy co wchodzi do sklepu i kupuje najtańszy telefon, w usa dostawali mase rzeczy do S8 a tutaj nawet głupiego 1GB na dysku virtualnym nie dostaniemy za to że w telefonie premium coś takiego nas spotkało

        • ZeroCool

          Tu nie USA tylko Polska, zadupie Świata. A klient co wchodzi z ulicy po tańszy model, to ktoś gorszy dla Ciebie?

          • Daniel

            Dobrze że Sony, LG, Huawei itd tego nie dają odczuć przy przedsprzedaży swoich top modeli.

          • s8_the_best

            Skoro nie interesuje Cie s8 to po co się wypowiadasz ?. Mam go od tygodnia i żadnego różowego ekranu nie miałem, więc nie rób sztucznej gówno burzy, bo to czy ktoś kupi sobie s8 bo ma kase to już nie Twój interes, ja mam nie mam żadnych problemów.

          • dobra już się nie odzywam, widać że samsungowi na dobrze wyszło podniesienie cen do 4000zł bo pojawiło się fanbojstwo samsunga które przed 2017 nie istniało, zresza twój nick o tym mówi.

          • janek

            Bądźmy poważni. Przecież nie od dziś przeglądamy www i widzimy jak się przez lata zmienia. Tak naprawdę fanbojostwo, to bardzo, ale to bardzo mały ułamek takich wpisów w sieci.
            Komu normalnemu chciało by się tracić czas na obronę korporacji i wybielać ich ewidentne niedoróbki?
            Nie zapominajmy, że sam Samsung przyznał, że jest problem z zarózowieniem.
            Nikt nie pisze że w każdej sprzedanej sztuce jest na tyle duży, aby był z miejsca zauważalny przez mniej wrażliwe oko. Poza tym nie każdy człowiek tak samo postrzega kolory i po prostu nawet może szczęśliwie nie widzieć tego problemu. ;)

    • nowi

      Bonusem było otrzymanie go kilka dni przed sąsiadem co kupuje taniej na Amazonie ;) Dział promocji ocenia upodobania grupy docelowej np. w USA były to gogle vr 3 gen. ze sterownikiem bt.

    • nowy

      sam jesteś zbugowany

      • producent telefonu premium za 4000zł leci w kulki ale lepiej jechać złych “hejterów” takich jak ja

  • pepe444

    Dobrze, że wypuszczają poprawki do wadliwych produktów. Źle, że wypuszczają z fabryki wadliwy produkt, kosztujący absurdalnie dużo, jak na plastikową zabaweczkę elektroniczną, która z założenia ma przeżyć rok, góra dwa. A jeszcze gorzej, jak się pomyśli, że taka wada nie mogła się skrycie prześlizgnąć przez testy i kontrolę jakości, z czego wniosek, że dla tego badziewia nie robi się żadnych testów, ani nie ma kontroli jakości produkcji. Wystarczy, że “jakoś” zadziała i puszcza się z fabrycznej taśmy prosto do sklepów. Frajerzy wszystko kupią. Jak będą się bardzo burzyć, to się może pomyśli nad jakąś poprawką.

    • ten sam kit ze pracują zeby bateria nie wybuchła a jak ludzie rozbierali s8 to data produkcji na bateri w s8 była datowana na luty a przeciez w lutym wielki zaawansowany samsung “nie wiedział” jeszcze czemu note8 wybuchał

    • Adam

      Do tego ten świat zmierza niestety, że jest dziki pęd za sprzedażą coraz to nowszych produktów i nikt nie ma czasu na bawienie się i testowanie przez kilka miesięcy. Za pół roku będzie sprzedawany kolejny flagowiec a za rok następny … o s8/s8+ już zapomną.

  • stark2991

    Ta aktualizacja nie usuwa różowego zafarbu, tylko pozwala lepiej ustawić ekran tak, żeby go nie było widać. Już słychać głosy że niewiele to daje.

    • ZeroCool

      Też tak uważam.

    • Bruno

      To chyba oczywiste. Nie ma softu do zmiany kryształków. I znowu wyszło jak zawsze.

    • jacek

      Wiesz gdzie ta nowa opcja jest ustawiania ekranu ?

    • Maciek

      Samsung podobno zaczyna wymiany, cytuje post jednego usera z forum Android (wątek “Ekran w galaxy s8 plus”):

      “Gadałem dzisiaj z serwisem Samsunga i zasugerowali poczekać kilka
      tygodni na nowe dostawy. Aktualizacja nielicznym pomaga (w tym sensie,
      że zmniejsza poziom różu do takiego stopnia, że nie jest to aż tak
      widoczne, mimo że ten róż nadal jest), ale niestety bardzo często
      zmniejszając róż uwidacznia się inny kolor (niebieski, zielony) na
      krawędziach lub na górze/dole. Generalnie jak ten róż nadal będzie
      widoczny to mają wymieniać telefony na gwarancji, przed wysyłką mają być
      sprawdzane.

      Pracownik serwisu sam przyznał (sic!), że jak zmniejszymy róż w trybie
      adaptacyjnym to niestety w innych trybach wyświetlacza nadal jest
      problem. Szczególnie filtr światła niebieskiego jest fajną opcją (do
      przeglądania w nocy, oczy tak się nie męczą) i jak to człowiek określił
      on sam by nie zaakceptował takiego stanu rzeczy, bo producent nie
      informuje, że inne tryby są nie do użytku (przez bardzo intensywny róż) i
      nie może zmusić nas do korzystania z wyświetlacza w trybie
      adaptacyjnym. Sam zasugerował korzystać z tej linii przy oddawaniu
      telefonu na gwarancje.

      Cieszy mnie, że powoli zmienia się podejście do tematu. Ja bym do pisma
      jeszcze dodał, że to samo zdjęcie oglądane przed i po kalibracji
      wygląda gorzej, ma mniej intensywne kolor, a więc zastosowując
      ustawienia w nowym update sami pozbywamy się pozytywnych cech
      wyświetlacza.

      Co do diody – miałem do czynienia z 15 egzemplarzami i żaden nie miał
      problemu z diodą, a więc raczej nie jest to powszechny problem (tak jak z
      wyświetlaczami).”

      • stark2991

        Przynajmniej nie zwalają winy na użytkownika, jak by to zrobiła pewna firma ;)

  • wre

    dziwne, że s6, s7 nie miały tego problemu… a tutaj niby oprogramowanie eliminuje błąd

    • Flynn

      Na mniejszą skalę, ale miały.

  • jozefbiega

    Ja już Dokonałem aktualizacji

  • jozefbiega

    Chodził świetnie przed aktualizacją kolory były normalne i po aktualizacji chodzi świetnie jest to telefon arcydzieło naprawdę wspaniały telefon

  • Marcin Dabrowski

    Jeśli chodzi o redukcję czerwonego zabarwienia to niestety ta aktualizacja nie eliminuje tego problemu. Przetestowałem na własnej skórze. Miałem ta aktualizacje już w piątek a wczoraj oddałem tel do sklepu i dostalem zwrot pieniędzy. Nie sądzę żeby można to było wyeliminować jakimś update. Możesz suwak czerwony ściągnąć na min a suwaki niebieski i zielony na maxa, możesz także ustawić suwak na kolory zimne i boki wyświetlacza dać na minimum ale lekka różowa poswiata zawsze pozostaje a i kolor biały jest już lekko zielonkawy. Samsung w tym tygodniu ma wypuścić drugi update gdzie będzie można jeszcze bardziej spersonalizowac kolory ale nie sądzę żeby to coś zmieniło. Wady hardwerowej nie da się do końca wyeliminować software. W Polsce update ten pewnie pojawi się na początku następnego tygodnia

    • Adam

      Rozumiem, że robiłeś zwrot z uwagi na 14 dni od zakupu przez internet a nie jako niezgodność towaru z umową?

      • Marcin Dabrowski

        U mnie jest 28 dni na zwrot towaru ale najpierw zażądałem wymiany towaru na nowy. Dali mi drugi telefon taki sam z taką samą różową poświata wtedy zażądałem zwrotu gotówki

    • Gizmo

      I brawo. To są kpiny. Telefon za 4 tyś i wyświetlacz z wadą. O reszcie nie wspominam by nie ranić bliźnich posiadających S8/S8+.

      • s8

        Mam go od tygodnia żadnej wady nie ma,

        • Maciek

          Jesteś szczęściarzem, na forum Android (wątek “Ekran w galaxy s8 plus”) niektórzy wymieniali telefon 16 razy i nie znaleźli telefonu bez wady.

      • dada88

        badałeś u siebie daltonizm?

    • Maciek

      Potwierdzam, aktualizacja minimalizuje delikatnie problem, ale nie rozwiązuje. Co ciekawe zmniejszając róż/czerwień – często uwidaczniany jest niebieski/zielony zafarb, szczególnie na krawędziach. Potwierdza to też wielu użytkowników forum Android (wątek “Ekran w galaxy s8 plus”). Co ciekawe sam serwis Samsunga zaczyna wymieniać telefony z tego powodu, bo rzeczywiście aktualizacja nie rozwiązuje problemu. Zobaczcie sobie też na YouTube wideo Łukasz Łuckowski zatytułowane “Aktualizacja softu w Samsung S8+/S8 nie rozwiązuje problemu różowej bieli | Kolejna wpadka Samsunga”

  • hhhhh

    Poprawka nic nie dała. TO jest kpina. Jestem bardzo zły. Nigdy więcej nie kupię Samsunga. Wyobraźcie sobie, że nie mogę oddać na gwarancji tego telefonu pomimo, że aktualizacja nie przyniosła żadnego efektu

    • Marek

      Jest jak z flarami w Pixelach. “naprawiamy aktualizacja, naprawimy” yhy.

      • Flynn

        Gówno aktualizacja dała. Flary są jak były.

    • Rob

      Kto dzisiaj korzysta z gwarancji producenta?
      Reklamuje się z tytułu rękojmi, w sklepie w którym się kupiło, jako towar nie zgodny z opisem i żąda
      zwrotu gotówki.
      No chyba, że samsung w specyfikacji ekranu podaje różową biel.
      Jeśli nie będą mogli naprawić/wymienić na egzemplarz bez wad, to nie mają innego
      wyjścia jak tylko zwrot gotówki.
      Zapłaciłeś (nie ważne ile) wymagasz i korzystasz ze swoich praw klienta, bo je posiadasz i nie interesują Cię specjalnie zapisy w karcie kwarancyjne. Dlatego dziasiaj prawie nikt nawet nie podbija tych kart gwarancyjnych. Wystarczy dowód/ksero zakupu.

    • Flynn

      Trzeba patrzeć co się kupuje.

  • s8_the_best

    s8 najlepszy !!!!!!!, reszta co pisze komentarze to widzę że czytają jakieś buble w internetach użytkowników co nie mieli s8 w ręku tylko patrzyli na niego w saturnie lub media-markt, czemu mój nie ma tego problemu z różowym ekranem >?

    • Hash

      Bo nie w każdym egzemplarzu ten problem występuje. Fanbojstwu tak ciężko to zrozumieć?

  • jan

    S8 jest przecudownycudowny, najwspanialszy i najlepszy pod każdym względem. Leczy raka i wydatnie przyczynia się do pokoju na świecie.
    Tylko ekran ma trochę różowy i co z tego?

  • Korniak Piotr

    Rozumiem zabarwienie na krawedziach u mnie wystepuje jako plama o powierzchni mniej wiecej 1cm i jak niby ta aktualizacja ma pomoc, regulacja suwakow RGB na nic sie zdaje, oddaje tel na reklamacje.

  • Loko

    O co chodzi z ta rozowa poswiata podeslij ktos jakies foto czy cos u mnie brak czegos takiego posiadam zwyklego s8

  • michal wojcik

    ciekawi mnie ilu z was placzacych ze macie rozowy ekran uzywa bialej tapety na codzien by kolor gdzies tam na krawedziach lekko rozowy wam przeszkadzal…jak placzki zydowskie a to guzik sie rusza mocniej a to slabiej a to kolor bialy nie jest bialy a to bateria wytrzymuje 13 godzin a nie 14 …chyba jeszcze nie wyszedl i dlugo nie wyjdzie telefon ktory by wszystkim pasowal w 100% . telefon to nie sens zycia…no chyba ze sie myle

  • makuopole

    wpiscie *#15987#

    tam macie ustawienie od 0 do 4ki ja dalem 4 i exit i pasuje:)

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona