Apple Watch

Apple największym producentem wearables po raz pierwszy od Q3 2015. Fitbit dopiero trzeci

Drugie jest Xiaomi

Od prawie półtora roku miano największego producenta wearables na świecie nieprzerwanie dzierżył Fitbit. W pierwszym kwartale 2017 roku doszło jednak do przetasowań, w wyniku których niegdysiejszy lider spadł aż na trzecie miejsce. Aktualnie królem tego segmentu jest na powrót Apple – po raz pierwszy od trzeciego kwartału 2015 roku.

W pierwszym kwartale 2017 roku klienci kupili łącznie 22 miliony wearables. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było to 18,2 miliona. Oznacza to więc wzrost o 21%. Największe powody do radości miało Apple, które sprzedało od stycznia do marca 3,5 miliona Apple Watchy, czyli o blisko 60% więcej niż w Q1 2016. Do tego jako jedyne z „Wielkiej Trójki” odnotowało wzrost.

Drugie miejsce na podium przypadło Xiaomi. W pierwszym kwartale 2017 roku Chińczycy sprzedali 3,4 miliona urządzeń. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było to 3,8 miliona, czyli o 400 tysięcy lub ~12% więcej. Spadek – choć znacznie poważniejszy – odnotował również Fitbit. Od stycznia do marca udało mu się bowiem dostarczyć do rąk klientów „zaledwie” 2,9 miliona wearables, czyli aż o 1,6 miliona (~65%) mniej niż w Q1 2016.

Według badaczy ze Strategy Analytics, Apple poradziło sobie tak dobrze w pierwszym kwartale 2017 roku, ponieważ Apple Watch series 2 oferuje ulepszony design, a do tego jest mocno promowany i dobrze widoczny w sklepach. Fitbit zaliczył z kolei ogromny spadek z powodu malejącego popytu na opaski fitness oraz zbyt późnego wejścia na rozwijający się (na powrót – dop. aut.) rynek smartwatchy.

Źródło: Strategy Analytics przez 9to5Google