Ludzie urodzeni w drugiej połowie XX wieku najczęściej korzystają z mediów społecznościowych

Wszyscy odnoszą wrażenie, że to dzieciaki i nastolatkowie „siedzą” non-stop w sieci. Cóż, może i tak jest. Jeżeli jednak chodzi już o same media społecznościowe, to okazuje się, że najwięcej swojego czasu poświęcają im osoby, urodzone w drugiej połowie XX wieku (czyli przedstawiciele tzw. Pokolenia X).

Ludzie, w przedziale wiekowym od 35 do 49 lat, tygodniowo korzystają z mediów społecznościowych przez prawie siedem godzin. Dla porównania, w przypadku tzw. Millenialsów, czyli osób od 18 do 34 lat, jest to ponad sześć godzin. Co ciekawe, najwięcej czasu social mediom poświęcają kobiety (średnio 6 godzin 33 minuty; mężczyźni natomiast 4 godziny 23 minuty).

39% użytkowników, poświęcających najwięcej czasu na media społecznościowe uzasadnia, że jest to główny i najlepszy sposób, aby znaleźć poszukiwane informacje na temat produktów i usług. Z kolei 35% osób mówi także, że jest to świetna okazja do „złapania” specjalnych ofert, zniżek i bonusów. 29% natomiast przyznaje się, że lajkuje profile swoich ulubionych marek.

A Wy jak dużo czasu (każdego dnia, tygodniowo) poświęcacie mediom społecznościowym? I również uważacie, że pomagają one znaleźć interesujące oferty, których na próżno by szukać gdzieś indziej w sieci?

Źródło: Nielsen przez cnet