W czwartym kwartale 2016 roku rynek tabletów zaliczy 21,5% spadek rok do roku

Segment tabletów kwartał w kwartał notuje spadek. Nie jest więc żadną niespodzianką, że w czwartym kwartale 2016 roku będzie podobnie. W ostatnich trzech miesiącach zostanie sprzedanych o 21,5% mniej urządzeń niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Od 1 października do 31 grudnia do rąk klientów ma trafić łącznie 51,29 milionów tabletów. Będzie to więc o 7,3% więcej niż w poprzednim kwartale, ale nie jest to żadną niespodzianką – wszakże ostatnie trzy miesiące każdego roku zawsze są najlepsze z uwagi na święta Bożego Narodzenia, a raczej wiążące się z nimi szaleństwo zakupowe.

Z tych 51,29 milionów, 10,9 miliona stanowić mają iPady (21%). 24,4 miliona (48%) pochodzić ma od innych, międzynarodowych producentów. Natomiast pozostałe 16 milionów (31%) to tzw. white boxy, popularnie zwane no name’ami. Pierwsza z dwóch ww. grup zanotuje wzrosty w porównaniu do poprzedniego kwartału (odpowiednio: 17,2% i 18,3%), natomiast ostatnia zaliczy spadek o 10,6%.

Popularność poszczególnych przekątnych wyświetlaczy ma prezentować się następująco:

  • 7 cali – 31,4%,
  • 7,9 cal – 14,3%,
  • od 8,0 do 8,9 cala – 11,.6%,
  • od 9,0 do 9,9 cala – 20,3%,
  • od 10,0 do 10,9 cala – 16,4%
  • 11 cali i więcej – 6,1%.

Jeżeli natomiast chodzi o udziały poszczególnych producentów procesorów, to 30,9% całości (z wyjątkiem white boxów) przypadnie Apple, 23,8% MediaTekowi, 11,8% Qualcommowi i jego Snadpragonom, 8,9% Samsungowi (Exynosy), a Intelowi 8,5%.

DigiTimes Research pokusiło się także o prognozę, jakimi procentowymi udziałami będą mogli pochwalić się w czwartym kwartale 2016 roku wybrani producenci:

  • Apple – 21,3%,
  • Samsung – 15,0%,
  • Amazon – 6,2%,
  • Lenovo – 6,1%,
  • Huawei – 5,9%,
  • Asus – 2,8%,
  • TCL – 2,7%,
  • Microsoft 2,6%,
  • LG – 1,6%,
  • Acer – 1,2%.

*Na zdjęciu wyróżniającym Huawei MediaPad M2 10 (pod linkiem znajdziecie jego recenzję)

Źródło: DigiTimes przez Android Headlines