Ważne

Apple znowu najbardziej wartościową marką na świecie

Wszyscy hejterzy – do biegu, gotowi, start! Niniejszy tekst jest krótki, ma jasno postawioną tezę i nie trzeba go czytać. Można od razu przejść do sekcji komentarzy, a tam wylewać żale, że Apple skończył się na „Kill’em All”. A teraz na poważnie ;)

Rankingi mają to do siebie, że nie muszą być obiektywne. Warto też samodzielnie sprawdzać, co dokładnie, literalnie oznaczają. Tym razem firma Interbrand ogłosiła, że Apple – po raz czwarty już – zajął pierwsze miejsce w rankingu na najbardziej wartościową markę na świecie. Nie, nie znaczy to, że firma Tima Cooka jest najlepsza, ani najbardziej innowacyjna. Ani też, że nie ma problemów. Znaczy to dokładnie, co czytamy – jest zdaniem Interbrand najbardziej wartościową marką.

Dokładnie rzecz ujmując, Interbrand wycenił markę Apple na 178 mld dolarów. Jest to wzrost o 5% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Warto też popatrzeć na pozostałych konkurentów. Na miejscu znalazł się Google, który wprawdzie jako marka wart jest „tylko” 133 mld dolarów, ale z drugiej strony zaliczył aż 11-procentowy wzrost. Wśród najlepiej wycenianych marek jest jeszcze Coca-Cola, zaś największy wzrost zaliczył Facebook (48%) oraz Amazon (33%).

Pozycja Apple na rynku wynika z wcześniejszych podbojów. Obecnie jest ona jedynie stabilnym trwaniem na pierwszym miejscu. Wzrost wartości jest jednak bardzo powolny (5% w skali roku) i jeżeli konkurencja będzie rozwijać się równie dynamicznie, co obecnie, wkrótce firma z Cupertino spadnie na dalsze pozycje w rankingu. Ma on wprawdzie przede wszystkim znacznie prestiżowe, jednak pokazuje też dynamikę rozwoju poszczególnych firm z punktu widzenia inwestorów. Dla nich Apple nadal jest atrakcyjny, jednak najwyraźniej pogrążony w stagnacji. Za jakiś czas, jeżeli sytuacja ta będzie dalej trwała, wiele może się zmienić.

Źródło: Interbrand

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • maxx

    Metallica skończyła się na: Hardwired…To Self-Destruct, natomiast Apple nigdy się nie zaczęło.

    • Mike

      W malej polskiej glowie Apple nigdy sie nie zaczelo. Bo mala polska glowa ma zbyt krotka szyje aby wychylic sie poza swoja prowincje….

      • Rpg

        Miałem kiedyś 3g i w kolejnych latach u koleżków testowałem nowsze i powiedziałem, że nigdy więcej tego przereklamowanego gówna nie kupię i nie jestem z prowincji.

        • sprinter

          jestes nigdzie indziej nie mowi sie „kolezkow”

          • Rpg

            No tak dzisiaj taka ułomna gimbaza jak ty gada inaczej.
            Wiec turlaj beret i wąchaj jaja!

      • maxx

        Ok gimbie, rozumiem że jesteś światowcem, gdzie cie nie było i co widziałeś…po twoim wpisem kryje się brodaty chu… z musztardowymi spodniami, jak Apple wypuści sokowirówkę z słuchawkami to i tak zamerdasz ogonem i kupisz…

    • Kewin Karlos

      Siłą każdej marki są fani, majętni fani, którzy biorą wszystko jak leci z logo marki. Metallica zawsze może na koncertach może grać stare kawał, ale strych urządzeń tak nie sprzeda się. Niektóre firmy mają nie tylko majętnych zwolenników, ale wyposażonych też w inne cechy :)

  • michcio

    Ciekawe jak ta wartość marki jest wyliczana… Wie ktoś? Co to za firma ten Interbrand, jaki ma algorytm szacowania wartości marek i jak odporna jest na lobbing?
    Czy autor tego wpisu ma takie informacje?

    Może też mógłbym założyć stronę MichcioBrand i wycenić np. markę Kubota na 100mld $

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona