Ważne

Po co komu dotyk w MacBookach czyli Microsoft promuje Surface

Były czasy, kiedy to Apple nabijał się z Microsoftu, wytykając błędy i niedociągnięcia firmy z Redmond. Teraz przyszła pora na odwrócenie ról. Tyle że Microsoft cały czas trafia kulą w płot – jak chociażby w reklamie dotyczącej Surface’a.

Linia tabletów Surface to prawdziwy sukces firmy Satya Nadelli. Wersja Pro tabletów zbiera zasłużone pozytywne recenzje i jest ceniona przez zwykłych użytkowników. Chociaż mimo tylu pozytywnych opinii moim zdaniem nie jest wcale tak cukierkowo. Niedawno miałem okazję testować Surface’a (bez Pro) w najtańszej wersji i było to dla mnie małe rozczarowanie.

Wraz z wprowadzeniem na rynek Surface’a 4 Microsoft rozpoczął agresywną kampanię promującą swoje mobilne urządzenia. A także hybrydę Surface Book, który oprócz ciekawych rozwiązań sprzętowych oferuje dotykowy ekran – tak samo jak tablet Microsoftu. W internecie pojawiła się właśnie kolejna reklama promująca produkt.

I kolejny raz Microsoft uderza w Apple’a, swojego głównego konkurenta (MacBook Air). „Surface Book może więcej” – oto motto najnowszej reklamy. Tylko po co te ataki skierowane w stronę MacBooka? Zdaniem Microsoftu laptop firmy Apple jest gorszy od Surface Booka, bo nie można używać na nim rysika, którym w reklamie posługuje się fotograf Tim Flachinsists.

Szkoda tylko, że argument jest nietrafiony. Pewnie, że nie można używać w Makach rysika. MacBooki i komputery stacjonarne Apple’a nie mają ekranów dotykowych. Moim zdaniem byłoby to całkowicie niepraktyczne rozwiązanie ze względu na wygląd i zachowanie systemu OS X.

Ale, halo, Microsoft! Czy ktoś w Redmond słyszał o iPadzie Pro? Zostawiając na boku wszystkie kontrowersje, jakie wzbudził ten 13-calowy tablet, czy nie obsługuje on czasem rysika? Apple Pencil to zdaniem wielu grafików jedno z najlepszych rozwiązań, jakie trafiły na tablety. Atakując MacBooka za coś, czego mieć nie może, Microsoft strzela kulą w płot. Gdyby chciał być zupełnie uczciwy, swoją reklamę powinien odnieść do iPada Pro – to chyba dobry konkurent dla Surface’a.

To zresztą kolejna już reklama (wcześniej były robale), w której Microsoft atakuje Maki za brak dotykowych ekranów. Lepiej byłoby, gdyby skupiono się na rzeczywistych zaletach Surface’a. Może np. Cortana?

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • Anty no life :)

    Co to w ogole za porownanie… wiadomo, ze reklama jest dobra, bo MBP nie ibsluguje dotyku, niema opcji tabletu, nie obsluguje rysika itd i takie sa fakty. Ale porownynwanie ipada pro do SB jest zalosne. Juz nawet Sf pro 4 potrafi zdecydowanie wiecej niz ipad pro, ktory jest niczym wiecej niz tylko wiekszym ipadem, wziaz wyposazonym w MOBILNY system, do zabawy:)

    • Pisałem o kwestii rysika, bo do tego przyczepił się MS w reklamie. Kompleksowe zestawienie Surface’a z iPadem Pro to inna bajka.

      • Anty no life :)

        Ok, ale z rysukiem powoedzieli dobrze. MBP nie mozna obsluzyc dotykiem, ani rysikiem. Generalnie to mnie zaawansowany sprzet niz SB

      • Z tym, że konkurentem Surface Booka jest Macbook, nie iPad Pro, więc reklama zyskuje więcej sensu.

  • Krzysiek

    Oj Pan Redaktor chyba jest sadownikiem… ;-)

  • lomax

    A ja nadal czekam na recenzję SBook…

  • Czemu w nagłówkach Waszych artykułów każdy wyraz jest z wielkiej litery?

  • Kuba

    To co sprawia SurfaceBook lepszym (dla niektórych, bo dla kogoś może być to bezużyteczne) jest to, że ma dotykowy ekran z rysikiem i możliwość zamienienia go w tablet. Jeśli komuś na takich funkcjach zależy to, chyba rzeczywiście lepiej kupić SurfaceBook niż MacBooka i iPada Pro. Ale minusem SurfaceBook Pro jest jednak Windows 10. Programy Adobe lepiej działają na OS X i nawet stworzone są bardzo rozbudowane aplikacje specjalnie na iPada Pro. To wszystko jest kwestia preferencji. Zależy na czym grafik woli pracować. Bo o tym przecież była reklama.

  • michcio

    „Atakując MacBooka za coś, czego mieć nie może, Microsoft strzela kulą w płot.”

    A to ciekawa argumentacja. Jeśli coś nie może czegoś mieć to nie można tego czegoś za ten brak kytykować. Brawo!

  • Chciałbym nabyć interesującą hybrydę z windowsem w nieprzesadzonej cenie :) a niestety mózg mi rozsadza od nadmiaru lub braku możliwości. Proszę o wskazówki.

    Co sprzęt powinnien mieć: 12-14 cali, 4GB Ramu, i3, i5 albo core-M (żadnych atomów), odczepiany całkowicie ekran (nie obracany), fullHD wystarczy, IPS ładne kąty.
    Mile widziane: ekstra porty i akumulator w doku (klawiaturze), wbudowany modem LTE lub 3G.
    Lenovo i Acer to producenci których biorę pod uwagę w ostateczności.
    Idealny byłby Surface lub Surface Book albo HP Elite X2 1012 … ale… za pół ceny :D

    Z góry dziękuję

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona