Ważne

Huawei może sprzedać nawet pięć razy mniej MateBooków niż się spodziewano

Chociaż wielu miało cichą nadzieję, że Huawei podczas MWC 2016 w Barcelonie zaprezentuje flagowego P9, to niestety tak się nie stało. Chociaż może i stety, bowiem producent pokazał światu coś równie mocnego i wartego uwagi – hybrydę MateBook. Jednak nowość ta może nie odnieść tak spektakularnego sukcesu, jakiego spodziewali się po niej obserwatorzy rynku.

Okazuje się bowiem, że przez cały 2016 rok Huawei może sprzedać zaledwie 400 tysięcy sztuk MateBooka. Zaledwie, ponieważ wcześniej szacowano, że łączny wynik wyniesie jeden, a nawet dwa miliony egzemplarzy. Powodów tak dramatycznego spadku jest kilka. Po pierwsze, hybryda jest skierowana do segmentu biznesowego, a nie stricte konsumenckiego. Jak wiadomo, jest to znacznie mniejszy i dużo bardziej wymagający rynek. Po drugie, Huawei jest na nim nowym graczem i najpierw musi sobie wyrobić markę, aby pokonać swoich konkurentów – tak, jak zrobił to w przypadku smartfonów. Na to potrzeba czasu i stąd małe szanse, aby MateBook z marszu stał się bestsellerem.

Zwłaszcza, że jego ceny rozpoczynają się od 799, a kończą nawet na 1799 euro. Do tego trzeba jeszcze doliczyć koszt klawiatury (149 euro), rysika (69 euro) lub/i stacji dokującej (99 euro).

WariantCena
Intel Core M3/4 GB RAM/128 GB SSD799 euro
Intel Core M3/4 GB RAM/256 GB SSD949 euro
Intel Core M5/8 GB RAM/256 GB SSD1149 euro
Intel Core M5/8 GB RAM/512 GB SSD1349 euro
Intel Core M7/8 GB RAM/256 GB SSD1599 euro
Intel Core M7/8 GB RAM/512 GB SSD1799 euro

Największymi rywalami Huawei w tym segmencie są: Lenovo, Asus, Acer oraz Microsoft. To gracze z ogromnym doświadczeniem i MateBook’owi trudno będzie się przebić wśród nich. Obserwatorzy rynku wróżą mu umiarkowany sukces w rodzimych Chinach, jednak w pozostałych krajach już niekoniecznie. Oczywiście z czasem może się to zmienić, jednak przed producentem tak samo długa droga, jak w przypadku smartfonów.

Na koniec pierwsze wrażenia Kasi z użytkowania MateBooka, z którym miała okazję zapoznać się na targach MWC 2016 w Barcelonie:

Źródło: DigiTimes

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • anemusek

    M7/8/256 tańszy niż m7/8/128?

    • Nie, nie, wkradł się mały błąd. Już poprawione – dzięki za zwrócenie uwagi.

  • Bartłomiej Kaliński

    Czyli na początku założyli sobie dwa miliony, ale po premierze ktoś sobie przypomniał/uświadomił, że rynek biznesowy jest mniejszy i prognozy zostały obniżone? Czy tylko dla mnie brzmi to trochę bezsensu?

  • Anty no life :)

    Ale czy kogoś to dziwi? Za 4500 zł można kupić surface pro 4. Kto normalny mają cwybó pomiędzy Sf pro 4, Matebook, czy Ipad pro nie wybierze surface?

    • Właśnie. Ani to Surface, ani iPad. Huawei przegapił okazję zaproponowania czegoś nowego.

      • Anty no life :)

        To tak naprawde jest klon tab s pro:) wlasnie ogladalem tablety od lenovo i juz chyba predzej to bym bral:)

  • Kewin Karlos

    Co to jest rynek urządzeń dla biznesu? To urządzenie, na którym da się robić biznes (bo na innym nie za bardzo), czy takie, z którym nie wstyd pokazać się? A niech kroją łosi ;)

  • michcio

    Nie uda się to dostaną cichem kasę z chińskiego rządu i Huawei nawet nie poczuje porażki

  • paul123

    tak duzy tablet windows bez pelnego usb, bez hdmi, bez czytnika sd, bez lte, klawiatura pewnie bez podswietlenia i liche etui kontra regulowana podstawka z surface pro za taka cene to kpina i robienie z klienta idioty.

    • A tego co pamiętam, to jest to chyba jedyna klawiatura z podświetleniem.

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona