Ważne

Samsung Galaxy A5 2016 czy Galaxy S6?

Być może część z Was uzna, że to porównanie karkołomne. Mimo wszystko jednak postanowiłam się podjąć tego zadania – zwłaszcza, że w ciągu ostatnich dni dostałam kilka pytań brzmiących dokładnie jak to z tytułu niniejszego wpisu.

Galaxy S6 jest zeszłorocznym flagowcem – jego następcę poznamy już za niecały miesiąc. Aktualnie kosztuje ok. 1800-2100 złotych (według portali aukcyjnych i porównywarek cenowych). Galaxy A5 2016 z kolei to średniak, który ledwo co wszedł do sprzedaży. Przez to właśnie na ten moment trzeba za nieco zapłacić 1649 złotych (w cenę wliczony jest tak zwany „podatek od nowości” – spodziewam się, że cena stosunkowo szybko spadnie).

Porównanie parametrów technicznych Galaxy A5 2016 vs Galaxy S6:

Galaxy A5 2016Galaxy S6
Ekran Super AMOLED 5,2″ 1920 x 1080Super AMOLED 5,1″ 2560 x 1440
System Android 5.1.1 Lollipop Android 5.1.1 Lollipop
ProcesorExynos 7580 z Mali-T720 MP2Exynos 7420 z Mali T-760
RAM 2GB 3GB
Pamięć 16GB32GB
Akumulator 2900 mAh2600 mAh
Aparat, kamerka 13 Mpix / 5 Mpix16 Mpix / 5 Mpix
Złącza, łączność microUSB, microSD, WiFi, LTEmicroUSB, WiFi, LTE
GPS Glonass taktak
Bluetooth taktak
Wymiary144,8 x 71 x 7,3 mm143,4 x 70,5 x 6,8 mm
Waga155 g138 g
Cenaok. 1649 złotychok. 1800-2100 złotych
Dodatkiszybkie ładowanie
skaner linii papilarnych
czujnik światła
szybkie ładowanie
skaner linii papilarnych
czujnik światła
dioda powiadamiająca
port podczerwieni
pulsometr
ładowanie indukcyjne

Co przemawia za Galaxy A5 2016:

  • slot kart microSD
  • radio FM
  • akumulator o wyższej pojemności (2900 mAh)
  • wygląd flagowca

Co przemawia za Galaxy S6:

  • 32GB pamięci wewnętrznej
  • szybszy procesor i lepszy chip graficzny
  • 3GB RAM
  • świetny aparat 16 Mpix
  • rozdzielczość QHD
  • ładowanie indukcyjne
  • dioda powiadamiająca
  • pulsometr
  • niewielka różnica w cenie pomiędzy A5 2016 a S6

Jak widzicie, oba smartfony mają swoje cechy charakterystyczne, które przemawiają na ich korzyść. Mimo wszystko jednak S6 na tle A5 wypada lepiej – nie bez powodu jest też droższy (choć różnica w cenie, na ten moment, wcale nie jest kolosalna). Jestem bardzo ciekawa który z modeli Wy byście wybrali – dajcie znać w komentarzach.

Porównanie wyglądu Galaxy A5 2016 i Galaxy S6 oraz szybkości ich działania znajdziecie na wideo:

Rzeczy, których jeszcze nie dane mi było sprawdzić, to jakość zdjęć wykonywanych przez Galaxy A5 2016 oraz czas pracy, więc te dane w powyższym porównaniu nie zostały ujęte.

Niniejszy wpis jest równocześnie oznaką, że rozpoczęliśmy testy Samsunga Galaxy A5 2016. Jeśli macie jakieś pytania – śmiało.

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • Maciej ]

    dodam tylko ze s6 ma te same dodatki ktorych brakuje wzgledem a5. Wiem bo mam:)

    • pomyliłam rubryki! te dodatki miały być w S6 ;) A5 ich nie ma

  • Wacek

    Jakiś benchmark? Chociażby Antutu?

  • Raul

    A5 powinien kosztować maksymalnie 900 zl.
    A opcja czy brać topowy model czy popłuczyny z zapewne jedną aktualizacją nie powinna nawet być sugerowana.

    • slipdog

      a samochód góra 2 tys !

      • Mój już nawet nie jest tyle wart… ;)

        Muszę sobie zrobić napis pod rejestrację: „Jeżdżę złomem, bo mam przyjemniejsze wydatki” albo coś w ten deseń ;)

        • pyczy

          Kasiu zdradź co to za bryka albo najlepiej fota na instagrama :D

          • Jeżdżę golfem III pięć lat młodszym ode mnie. Kupiłam mając 18 lat i tak został. Wykończę go i kupię coś nowszego. Na razie nie potrzebuję nie wiadomo czego :) Wolę wydawać na podróże.

          • pyczy

            Klasyk :D

          • Andrzej

            Prawidłowo! Lepiej wydać na coś co zapamiętasz do końca życia.
            Trochę mi smutno jak ludzie przed 30 walą kredyt na dom, Auto, poziom życia itp i przez 25-35 lat są uwiązani do tej kuli… Moi wujkowie co roku dumają nad wakacjami za 1500-2000zł bo co miesiąc 1600zł kredytu… a młodość ucieka a co za tym idzie zapał do robienia czegoś niknie…

          • mzl123

            Prawidłowo! Lepiej wydać na coś co zapamiętasz do końca życia.
            Trochę mi smutno jak ludzie przed 30 walą kredyt na dom, Auto, poziom życia itp i przez 25-35 lat są uwiązani do tej kuli…

            No, bo taka rodzinka 2+2 to powinna przynajmniej do 50-tki mieszkać w M3 razem z rodzicami? To się po prostu nazywa życie. Możesz tego nie rozumieć będąc singlem, może Ci się to nie podobać, ale taka jest smutna rzeczywistość, której chcąc, nie chcąc musisz się poddać.

          • Andrzej

            Właśnie ludzie od zawsze myślą że się czemuś muszą poddać :-) Albo co najgorsze żyć wg. „Postaw się a zastaw się” jakie to śląskie…

          • mzl123

            Ok, a wskażesz alternatywę dla podanego przeze mnie przypadku? Nie piszę o życiu na pokaz, a zwykłej prozie życia i zaspokajaniu podstawowych potrzeb.

            A co do Ślązaków to się nie wypowiem, nie znam żadnego.

          • Andrzej

            A nie lepiej wynająć jakieś mieszkanie we dwójkę i pracować odkładając przez jakiś czas na ten dom/mieszkanie?
            P.S. Zapomniałem przy 1300 netto nie ma takiej opcji…

          • mzl123

            Ludzie zarabiający najniższą krajową oczywiście nie mają żadnych opcji. Ale wynajem także nie jest żadnym rozwiązaniem – koszt wynajmu jest równy lub nawet większy od raty kredytu, a i samo mieszkanie „u kogoś” wiąże się z innymi ograniczeniami. A po nastu latach tak na prawdę jesteś w tym samym miejscu, bo zarabiając powiedzmy tę średnią krajową nie jesteś w stanie za dużo odłożyć. Nie wspominając już o tym, że Twoje „wydawanie na coś co zapamiętasz do końca życia” także odpada z powodu braku kasy, która poszła na wynajem, życie i odkładanie na swoje mieszkanie. I tu kółko się zamyka. Dlatego, zanim tak definitywnie zacznie się osądzać wybory innych (tu Twoich wujków) trzeba spróbować najpierw wejść w ich buty.

          • Andrzej

            Tak to prawda często rata kredytu jest porównywalna z kosztem wynajęcia. Więc czasem lepiej żyć spłacając kredyt niż komuś kieszeń napychać. Masz rację życie nie jest proste i wyboru nigdy nie będą czarno lub białe…

        • michcio

          No to mam odpowiedź na jakże nurtujące mnie pytanie – ile zarabia właściciel portalu takiego jak tabletowo? Fura za <2k czyli kokosów nie ma ;)

          • Co to za przeświadczenie, że samochód świadczy o statusie społecznym? ;)

      • Raul

        Porównywalnee smartfony tyle kosztują.

        • slipdog

          konkrety

  • pakierhakierxd

    Też ;) ,i jest w niezłej cenie na Allegro używany do 1050 z gw ;)

  • bugger

    Samsungowi to chyba ostatnio odbija… Nowe średniaki, które są zjadane przez roczne flagowce są w niemalże jednakowych cenach. Półki zaczynają się kanibalizować, nie wspominająć już o tym, że S wycenia średnią półkę o 50%(??) wyżej niż inne marki… Kto w ogóle to kupuje? (Może za wyjątkiem tel za 1zł w abonamencie za 120zł :D)

  • adrenalina

    Ja patrzę na to inaczej. Mam już kartę micro sd 64 GB, którą chętnie przełożę do nowego telefonu. Dlatego właśnie nie wybiorę 32GB S6, który może być cenowo porównywalny z A5. Nie mam zamiaru płacić podwójnie za pamięć, którą już mam. A 32 giga bez rozszerzenia to już dla mnie mało. Chmura nie załatwia sprawy.

  • Pele

    Według mnie najważniejszą różnica, co ciekawe na korzyść A5 jest jasność wyświetlacza. Jako obecny posiadacz lg g2, a co się z tym wiąże ekranu typu ips, jasność ekranow samsunga jest dla mnie mierna. Podobnie z bielą. A5 2016 wyróżnia się zdecydowanie jaśniejszym panelem i lepszym dostosowaniem koloru białego, gdzie s6 białe jest żółte, i nie chodzi tutaj o ustawienie trybu wyświetlacza.

    Porównanie dla mnie trafione, gdyż rozdzielczość s6 to marketingowy bełkot. Sero ktoś chce używać telefonu i googli vr? nawet taki telefon daje mierne wyniki w tym zakresie.

    Cena fakt przesadzona, ale to nowość. Pytanie brzmi jak szybko zejdzie do akceptowalnego poziomu 1300 zl. lub jak kto woli 1299.

    Pozdrawiam

    • pyczy

      Prawdę prawisz;)

  • Andrzej

    Wybaczcie ale to bez sensu porównanie a jak już uznam że można coś porównywać to wybucham śmiechem na samą myśl. ZŁOTA ZASADA: Kupuj zawsze flagowca. Rok,dwa pięć po premierze ale flagowca. Już po roku masz NAJLEPSZY STOSUNEK CENA JAKOŚĆ.
    Jakie parametry ma S6 i tylko 10-15% droższy… Ludzi na głowę upadliście ;)

    • Wychodzę z podobnego założenia, ale nie każdy musi myśleć podobnie. I wcale nie oznacza to, że upadli na głowę ;)

      • Andrzej

        Kiedyś o to samo mnie zapytał kuzyn. Kupić A5 czy S5. Powiedziałem mu od razu żeby wziął S5 ale dla nastolatka 200zł dopłacić za 2x lepszy telefon było nie do przeskoczenia, więc wziął A5 nie żałuje oczywiście wyboru ale ja bym tak nie zrobił. Każdy ma inne preferencje ale oczywiście bardzo dobrze że porównałaś decyzja należy do tego kto przed takim wyborem stoi.

  • luk_morphos

    Gratuluję autorowi obiektywizmu skoro porównuje ceny s6 z allegro ze skelpową ceną A5 2016… Tym bardziej, że galaxy s6 za ok 1800 z portali aukcyjnych to najczęściej modele brandowane, kupione u operatora za 1zł.

    • Ej no, nie bez powodu podałam widełki – „ok. 1800-2100 złotych (według portali aukcyjnych i porównywarek cenowych)”. Mogłabym napisać, że kosztuje „od 1800 zł” – wtedy Twój komentarz może i miałby sens.

      od 1800 zł można go kupić na Allegro, nówkę sztukę
      ok. 2100 zł kosztuje w sklepach

      • luk_morphos

        Ok, tylko że w zaletach s6 napisałaś o niewielkiej różnicy w cenie. A to nieprawda, wystarczy porównać ceny w pierwszym lepszym sklepie z elektroniką: 2199 zł za s6 i 1649 zł za A5 co daje nam 550 zł różnicy. Na przyszłość jeśli chcesz coś porównywać warto stosować te same kryteria aby być obiektywnym – to ważne w dziennikarstwie.

        „od 1800 zł można go kupić na Allegro, nówkę sztukę”
        taaa z brandem od operatora gratis lub z fakturą vat-marża i gwarancją na 12 miesięcy realizowaną oczywiście w miejscu zakupu (o ile „firma” będzie jeszcze na rynku…)

        • Damian R

          Brand operatora nie jest jakimś nie wiadomo jakim problemem – można z tym żyć, można też go się pozbyć :)

          • maxxx

            Dokładnie poza tym np. t-mobile nie dokłada żadnych programów i tapet, jedyny minus to czekanie na aktualizacje. Dla mnie nie jest to super upierdliwe bo czasem lepiej telefonu nie aktualizować gdyż można sobie pogorszyć działanie. Najważniejsze że dla mnie telefon działa a czy dostanie aktualizacje 1-2 miesiace później nie ma to dla mnie żadnego znaczenia. Oczywiście jak też kolega zaznaczył zawsze można wgrać czysty soft ;)

        • Brejniak

          Dokładnie, czy autorzy tekstów kupują telefony na allegro w niższych cenach? Jestem pewien, że nie jednak uporczywie są podawane ceny aukcyjne. Ja bym podawał najniższe ceny z solidnych sklepów, promocyjne ceny z tychże sklepów które często są o 100 – 200 zł niższe mimo ograniczenia czasowego. Do tego wspominając tylko o możliwości kupienia aukcyjnego. Solidność sprzedającego, gwarancja producenta to jest wyznacznik a nie jakieś podejrzane modele z allegro. Przemyślcie to autorzy.

  • Longer

    Według mnie Samsung popełnia błąd wydając serie A w takich cenach i w takim wykonaniu. Owszem sam jako były użytkownik telefonów Samsunga czekałem na ten dzień aż zaczną większy szczegół przykładać do designu ale z drugiej strony zbyt bardzo obniżają flagowce względem „średniej półki”..co to za przyjemność gdy przykładowo kupuje flagowego S6 który jak dla mnie powinien byc wyróżniający sie na tle innych telefonów i mówiący „patrzcie, to ja jestem ten hiper mega w portfolio mojej firmy” a tu nagle po kilku miesiącach wychodzi model który z drobnymi szczegółami wyglada jak mój flagowiec a jest jeszcze do tego tańszy i ma podobna specyfikacje no halo coś tu nie gra. Nie żeby mi seria A sie nie podobała bo to świetne smartphony ale powinny designem różnić sie od flagowego modelu takie jest przynajmniej moje zdanie. Bo teraz gdybym miał kupić np S7 to wolałbym poczekać do jesieni i kupić nowy model A5. Sam używam iphone’a ale „siedząc” i śledząc tą branże Samsung po raz kolejny robi telefony nie różniące sie obudowa…seria J, A i S powinny moim zdaniem mieć swój wyjątkowy wygląd odrożniający ich od reszty.

    • Bartosz Mazur

      Dobrze mówisz.

      • O’Jay Spark

        Zgadzam się z Tobą.

  • Grzegorz Klimczak

    Dla mnie różnica 550 zł to jest jednak spora różnica. Cudów nie potrzebuję ale rozglądam się za czymś nowym bo mój Galaxy SII zaczyna powoli niedomagać. Dla mnie ważne aby robił lepiej zdjęcia niż mój obecny telefon był na tyle szybki aby w normalnym użytkowaniu nie stwarzał problemów a w gry nie gram i aby miał sprzętowy przycisk Home (odbieranie rozmów bez ściągania rękawiczek :) ). SII był swego czasu flagowcem ale teraz chyba nie potrzebuję a jeśli miałbym brać S6 to minimum z 64GB pamięcią ale tu różnica w cenie już robi się sporo większa. 32 GB w moment zapełnię zdjęciami.

    Co do testów A5 2016 to interesują mnie zdjęcia i możliwość przesyłania/wyświetlania zdjęć i filmów nagranych telefonem na telewizorach.
    Stary A3 czy A5 wiem, że ma Screen Mirroring a na zagranicznych testach tego w menu nie widziałem, tak samo w S5 Neo (technicznie to samo co A5 2016 poza ekranem i aparatem), którego też w sklepach oglądałem. Tylko, że w tych testach nikt pod tym kontem nie sprawdza urządzeń.
    Proszę Kasiu przyjrzyj się tematowi wyświetlania zdjęć i filmów na TV.

    Pozdrawiam

    • Damian R

      Miałem A5 edycja na 2015 rok i bez problemu śmigał screen mirroring ze smart tv samsunga – masz telefon na dużym tv :) Możesz grać, pisać, przeglądać internet itd. Wszystko działa pięknie i szybko.

      • Grzegorz Klimczak

        Dobrze napisałeś poprzedni A5. On sprzętowo i programowo jest całkowicie inny. Ma trochę słabszy sprzęt ale programowo jest bardziej rozbudowany. Właśnie dostałem do testów A5 2016 ale nie mam odpowiedniego TV aby zweryfikować moje wcześniejsze pytanie.
        Jedynie co mogę stwierdzić po kilku godzinach jak go mam, że A5 2016 względem pierwszej A5 jest ogólnie fajniejszym telefonem, lepiej wykonanym, lepszym pod względem sprzętu (wyświetlacz, budowa, procesor, RAM, bateria, aparat – tu naprawdę jest na plus) ale pod względem oprogramowania SAMSUNG odchudzając TouchWiz odchudził go wg. ciut za bardzo. Piszę to jako użytkownik 5 letniego Galaxy SII, czy pierwszej A3 (żona ma). SII bez problemu wyświetla filmy i zdjęcia na TV, po prostu w galerii jest opcja wyświetlania na innym wyświetlaczu. W A3 jest Screen Mirroring, który załatwia sprawę. A w A5 2016 nie ma S.M., nie ma opcji z SII, jest za to jak się włączy WiFi opcja „Wyśw. zawar. na”, która w pojawia się w Galerii jeśli chodzi o zdjęcia a przy filmach jak wejdziesz w aplikację „Wideo”. Jak to działa i czy to działa mogę sprawdzić dopiero w niedziele.
        To nie jedyny przykład. TouchWiz jest tak odchudzony, że owszem chodzi dużo lżej i to wielki plus ale na przykład względem SII czy pierwszego A3 i A5 nie można:
        – przewijać w kółko ekranów startowego i aplikacji. Po dojściu do ostatniej strony nie można przewinąć dalej do pierwszej tylko trzeba się cofać. W SII dało się to włączyć lub wyłączyć w A3 było od początku. Tu nie widzę takiej opcji, może jestem ślepy,
        – ukrywać aplikacji. W SII i pierwszymi A3 i A5 była możliwość ukrycia apliakcji, których nie dało się usunąć i nie tylko, których nie używaliśmy. Tu jak wejdziesz w aplikacje to masz możliwość sortowania alfabetycznego i edycji, w której znajduje się tylko możliwość odinstalowania aplikacji. Tego mi brakuje i pod tym kątem ten TouchWiz bardziej przypomina ten z niższych Grand Prime czy Core Prime bo tam jest tak samo!
        – tworzyć katalogów. Ten brak powoduje, że pojawia się u mnie cień nadziei, że większość tego co już napisałem i być może jeszcze napisze to tylko błąd w oprogramowaniu. SII i pierwsze A3 i A5 bez problemu tworzą katalogi do których można wrzucić poszczególne aplikacje aby je pogrupować. W A5 2016 nie ma takiej opcji ale co ciekawe 2 katalogi występują. Jeden to z aplikacjami od Google a drugi z tymi od Microsoftu. Usunąć też je można tylko pytanie jak je z powrotem utworzyć i jak tworzyć nowe aby np. Gry w jedno miejsce wrzucić czy jakiś inny rodzaj oprogramowania jaki używamy.
        – przeglądając ustawienia A5 2016 i porównując do jego pierwszej wersji 2014/2015 jest mniej ustawień. Nawet widgetu latarki nie da się ustawić.

        Ciekaw czy przyszłe aktualizacje coś zmienią w tym względzie. Chciałbym aby tak było bo to fajny telefon, szybko działa i jak kogoś nie stać na flagowca, nawet po roku od premiery a do tego nie zależy mu na super wydajnej maszynie do najnowszych gier w najlepszej grafice to telefon w sam raz, bo solidnie wykonany ze świetnym wyświetlaczem i do normalnej pracy jest wystarczający. Bolą niestety te cięcia w oprogramowaniu bo już nie mówię, że coś tak stary flagowiec jak SII, mógł mieć więcej przydatnych funkcji, to dziwi mnie to, że jest tak poobcinany i poograniczany względem wcześniejszej serii A.

        Jedyną rzeczą jaką na razie znalazłem co ma A5 2016 a nie mają wcześniejsze wersje to funkcja przyspieszania pobierania, która pojawiła się w S5, czyli wykorzystując WiFi i np. LTE jednocześnie.

        Testował będę dalej i będę szukał więcej takich „ciekawych” różnic. Mam nadzieje, że nie będzie już więcej a to co teraz nie widzę, jednak jest tylko gdzieś schowane.

        • Damian R

          Co do cięć w oprogramowaniu to tak to niewstety wygląda – jest to dokładnie ten sam uboższy touchwiz co we flagowym s6 – sam byłem w szoku jak przesiadłem się z poprzedniego A5 na s6 i nie znalazłem choćby takiej pierdoły jak:
          – przewijanie ekranów o których wspomniałeś
          – agendy w kalendarzu – Samsung WTF?
          – znacznie mniej widgetów – choćby direct call widget, tutaj jest tylko kontakt, brak widgetu latarki, itd
          – mniej ustawień w budziku
          – gorszy layout klienta poczty

          • Grzegorz Klimczak

          • Grzegorz Klimczak

            A tak na marginesie dlaczego przesiadłeś się z A5 na S6 ? Tym bardziej jak takie cięcia wychodzą a poprzednie A5 miało prawie wszystko co np. pełne S5 czy Alpha. Daj znać jak zaktualizujesz do Androida 6.0.x czy coś się zmieni.
            Seria A ma też mieć aktualizację i liczę, że może coś jednak wróci z tego co było.

            Co najlepsze po testach miałem się zastanowić czy brać A5 2016 czy może S6. Niestety ze względu na brak slotu na kartę pamięci potrzebowałbym wersję 64 GB a ta już do tanich nawet na rynku wtórnym nie należy.

            Bawiąc się obecnym A5 coraz bardziej szedłem w stronę S6 ale tylko ze względu na oprogramowanie bo odchudzanie mnie zdziwiło ale z tego co piszesz to w S6 jest tak samo. W tym momencie znów szale przechyliły się na A5 bo wydajności S6 bym nie wykorzystał w zwykłym użytkowaniu. A5 2016 pod tym względem jest aż nadto wydajny (może ze względu, że przesiadałbym się z SII :-) ). Do tego mam pojemniejszą baterię i tu muszę przyznać spisuje się ona znakomicie, telefon w ogóle się nie grzeje, jest szybki, zdjęcia jak na moje potrzeby wychodzą OK, Wyświetlacz super jasny, biel biała (jak na AMOLED, nie jest żółta jak w moim SII czy poprzednich A3 i A5). Ewentualnie myśle o starej A7 ale tu znów gabaryty mnie stopują.

            Aha, katalogi da się tworzyć tylko robi się w specyficzny sposób najeżdżając jedną ikoną na drugą i lądują w jednym worku. Przyzwyczajony byłem do innego sposobu.

            Screen Mirroring nie ma ale multimedia na TV wyświetla się podobnie jak w SII i mi to wystarczy (testowane na jakimś 1,5 rocznym Samsungu z Biedronki).

            Brakuje mi jeszcze tego urywania aplikacji i kilku ustawień co do tej pory miałem w SII i wiem że są w pierwszym A3, A5.

            Jeszcze jedno. Mam wrażenie, że A3 który mam pod ręką jest szybszy w interfejsie w normalnej pracy pomimo słabszych parametrów i bardziej rozbudowanemu Touch Wiz. Nie są to jakieś kolosalne różnice ale są. Może to wina wyświetlacza FHD w A5 2016 bo A3 nie ma nawet HD.
            Testujemy dalej :)

          • Damian R

            Zmieniłem bo nadarzyła się taka okazja, zresztą ja często zmieniam telefony. A5 2015 może działać wolniej bo każdorazowo zamraża on aplikacje i startują one od nowa, różnice są minimalne ale jednak (wpływa to jednak pozytywniej na baterie).

            Galaxy S6 ma jednak zdecydowanie gorszą jakość rozmów aniżeli kilka innych moich telefonów:
            – Z3C
            – poprzedni A5
            – ip5s
            – a nawet stara lumia 620

            O wiele szybciej łapie Fixa GPS – od ręki – a5 (2015) łapała 2-3 min.

            Co do Marshmallow – to A5 2016 dostanie dokładnie ten sam soft co s6 (wykastrowany o profesjonalne funkcje w aparacie) – takie jest moje zdanie – zresztą odzwierciedla to obecną sytuację z 5.1.1. Natomiast powrotu do kilku braków z poprzednich TW raczej bym się nei spodziewał – beta wersja ich nie ma, więc i final też raczej ich nie przywróci. Zobaczymy.

          • Grzegorz Klimczak

            Dokładnie zobaczymy.
            Z rzeczy co jeszcze mi wpadło w oko podczas testów to to, że A5 2016 chyba jednak obsługuje OTG. Gdzieś czytałem, że poprzednia seria jak i nowa nie mają wsparcia do OTG a tu podpinam kabelek wpinam pendrive i widzę jego zawartość z możliwością kopiowania czy odtwarzania. Muszę jeszcze sprawdzić z myszką i klawiaturą czy zadziała.

          • Damian R

            Poprzednik na 100% nie obsługiwał OTG, a to co piszesz to ciekawa sprawa :) Powiedz mi jak z wydajnością baterii w tym Samsungu?

            Edit: Zgadza się, GSMArena potwierdza działanie OtG, ale telefon nei obsługuje MHL.

          • Grzegorz Klimczak

            MHL nie mam jak sprawdzić i jak do tej pory nie miałem potrzeby wykorzystywać tej możliwości więc przyznam na to nie zwracałem uwagi :)

            Co do baterii na razie za krótki czas go mam aby uzyskać jakieś powtarzalne wyniki. Do tego wszystko zależy od tego jak używamy tego telefonu, jednym starczy krócej innym dłużej. U mnie wyglądało to tak.
            Dostałem go w czwartek ale praktycznie mało co na robiłem bo późno wieczorem z pracy wróciłem. Po wyjęciu z pudełka miał on jak dobrze pamiętam 64 % naładowania. Wsadziłem kartę SIM i SD do telefonu, zrobiłem konfiguracje, trochę się pobawiłem, kilka aplikacji wrzuciłem kilka procent spadło i na noc podłączyłem do ładowania ładowarką 0,7 A od SGS II. Idzie wolniej ale dla baterii będzie zdrowiej. Fabryczna ładowarka do szybkiego ładowania ma 2 A.
            Dopiero w piątek zaczęła się zabawa jak to przy nowej zabawce w ręku. Cały czas włączone WiFi, transmisja LTE (PLAY), trochę zdjęć, kilka km na GPS (7 dniowy test AUTOMAPY), ściąganie ze sklepu aplikacji, przerzucanie zdjęć, internet na wbudowanej przeglądarce a głównie na OPERZE, trochę YT, jakiś krótki film. Do tego oczywiście rozmowy, SMSy i MMSy. Ładowałem dopiero w sobotę w nocy.
            Jak wchodziłem w ustawienia Baterii to ekran zajmował 6 godzin i około 30 minut czasu.

            W niedziele kolejny dzień zabaw i tu wszystko co powyżej plus kopiowanie kilku filmów w HD lub Full HD na kartę aby sprawdzić jak spisuje się odtwarzacz wbudowany lub inne ściągnięte. Temat mnie interesuje bo na SGSII używałem tylko MX Player i wszystko działało ale tam miałem wbudowany kodek dźwięku AC3. Wiem, że od pewnego czasu tylko pojedyncze modele go mają i tu się pojawia problem. Na szczęście tragedii nie ma. Owszem wbudowany odtwarzacz czy MX Player dźwięku w materiałach z AC3 nie odtworzą ale wystarczy użyć VLC lub BS Player i problem się rozwiązuje. Osobiście preferuje VLC tym bardziej, że używam go jako główny odtwarzacz w MacOS czy nawet w Windows jak już mam dostęp do niego.

            Wracając do baterii to jak dla mnie na razie jest dobrze. Cała niedziela korzystania, do tego w nocy z niedzieli na poniedziałek obejrzałem dwa odcinki serialu w 720p oba po 45 minut, plus urywki innych jakie wrzuciłem do testów. Cały czas włączone WiFi i LTE. W domu i w pracy telefon sam się wpina do WiFi.
            Dziś mamy wtorek i już będzie ładowanie. Dziś też trochę mniej się zajmowałem telefonem bo miałem inne zajęcia ale było kilka rozmów (może łącznie z 30 minut), 10 MMSów ze zdjęciami, 10 zdjęć i parę SMSów.
            Teraz jak to piszę telefon ma 18% naładowania (ładowarka odłączona w niedzielę rano), pokazuje, że będzie działał jeszcze 9 godzin, użycie od ostatniego ładowania to 2 dni, 21 godzin i 10 minut a na ekranie był 27 % całego czasu i wskazuje, że było to 5 godzin i 22 minuty. (PISZĘ TO o 21:30 – wtorek)

            Tak to wygląda i wg. jest bardzo dobrze jak bez problemu wyciąga się ponad 5 godzin a i nie ma problemu aby to było 6g30m. Pytanie jak ta bateria będzie się w przyszłości sprawować. W SGSII mam założoną oryginalną powiększoną 2000 mAh (fabryczna jest trochę mniejsza) i dopiero teraz po 5 latach widać wyraźne osłabienie. Oby tu było tak samo.

  • Mayki

    Witam , ja odnośnie ostatniego video o konkursie słuchawek , mianowicie co z tym galaxy A5 (2016) ponieważ coś tam się zadziało z niem zawiesił się czy co ? proszę o odpowiedz w tej sprawie
    Pozdrawiam
    Michal

  • Oba bym wziął :D

  • Gawd

    Nie wiem nad czym tu się sprzeczać. S6 od A5 jest o te ok 500PLN lepiej wyposażony. Lepszy ekran, skanery i aparat tyle kosztują. To jak kupowanie nowego auta, podstawa jest „biednie” wyposażona ale tania im dalej tym więcej i drożej. Pytanie tylko czy np. po roku użytkowania chcąc sprzedać telefon cięgle będziemy w stanie dostać więcej za S6 niż A5. Moim zdaniem czasami warto dopłacić bo to i tak z czasem się to zwróci.

  • młokos

    Mam pytanie o skróty na pasku (tam gdzie właczanie wifi, głośność, bluetooth, dane itp) – czy można tam ustanowić skrót do routera wifi?

    • Grzegorz Klimczak

      Tak da się. Widnieje tam ta ikona i można ją ustawić w takim miejscu jak nam pasuje.

      • młokos

        Super. Dziękuję.
        Z jakiegoś powodu, telefony, które leża na wystawach w sklepach (te przełączone w tryb wystawowy) nie maja takiej możliwości… Wygląda to tak, jakbyśmy mogli do menu skrótów przerzucić tylko niektóre funkcje, podczas gdy innych – w tym routera wifi – nie możemy tam umieścić.
        Dodam, że żaden sprzedawca nie potrafił na to pytanie odpowiedzieć ;-)

  • DeRlo

    Eeee procesor A5 jest szybszy S6 ma tylko lepszą grafe tam jest błąd, ale ok.

Przeczytaj następny wpis

Anonimowy pracownik Samsunga zdradza kilka informacji na temat tegorocznych flagowców

Tym samym potwierdzają się wcześniejsze przecieki o powrocie wodoodporności i slotu na microSD

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona