Ogłoszenia wyświetlane w aplikacji Facebooka na urządzeniach mobilnych wygenerowały w Q3 2015 aż 78% jego wszystkich przychodów z reklam

Chociaż telewizja wciąż pozostaje najbardziej popularnym medium, to coraz więcej osób korzysta także z urządzeń mobilnych. Pod względem ilości reklam można je postawić praktycznie na równi, chociaż te internetowe są bardziej dopasowane do naszych potrzeb i preferencji. Biznes ten z roku na rok rośnie, o czym świadczą wyniki finansowe przedstawione przez Facebooka.

Jak przeczytaliście w tytule wpisu, aż 78% przychodów przedsiębiorstwa z reklam pochodziło w ubiegłym kwartale z ogłoszeń wyświetlanych na urządzeniach mobilnych. Przełożyło się to na kwotę rzędu 3,4 miliarda dolarów. Razem na reklamach Facebook zarobił w ostatnich trzech miesiącach 4,4 miliarda dolarów.

Co ciekawe, przychody z ogłoszeń pokazywanych w aplikacji na urządzeniach mobilnych wzrosły aż o 73% w Q3 2015, natomiast te, pochodzące z ogłoszeń wyświetlanych na stronach Facebooka w przeglądarkach na tradycyjnych komputerach, spadły o 7,3%.

Raport pokazuje, że – oprócz tego, że serwis zarabia na użytkownikach niewyobrażalne pieniądze – rynek reklamy internetowej stale rośnie i potrafi wygenerować pokaźne kwoty. Nie byłoby to możliwe bez sukcesywnego wzrostu liczby użytkowników, których obecnie jest już ponad miliard. Aż 89% (!!) z nich codziennie zagląda na Facebooka poprzez aplikację na urządzeniu mobilnym. Liczba takich osób, względem Q3 2014 wzrosła o 27%.

Widać więc jak na dłoni, że coraz chętniej korzystamy ze swoich smartfonów i tabletów i znacznie trudniej nam się z nimi rozstać. Duża część życia przeniosła się do sieci, która staje się powoli naszym naturalnym środowiskiem. Nie wiem, jak społeczeństwo, ale skorzystają na tym na pewno reklamodawcy, którzy przede wszystkim tam będą szukać potencjalnych klientów.

Źródło: phoneArena