Ważne

CEO Sony Mobile daje ostatnią szansę działowi mobilnemu

Dział mobilny Sony już od dłuższego czasu ma kłopoty, co objawia się przede wszystkim dziesiątkami milionów dolarów straty każdego miesiąca. Mimo to, trzy miesiące temu Kazuo Hirai, CEO Sony Mobile, zapewnił, że nie jest planowana sprzedaż działu mobilnego. Teraz przyznał jednak, że jeśli sytuacja się nie polepszy, to trzeba będzie pomyśleć nad alternatywnym rozwiązaniem tego problemu.

Sony bardzo się stara, o czym świadczyć może choćby fakt, że na berlińskich targach IFA zaprezentowało trzy flagowe nowości: Xperię Z5, Z5 Compact i Z5 Premium. Natomiast w wywiadzie z projektantką smartfonów Sony, zarejestrowanego podczas tego wydarzenia, usłyszeć mogliśmy, że pracownie projektowe pracują już nad kolejnymi dwiema, a nawet trzema generacjami „wprzód”. Wszystko więc wygląda bardzo optymistycznie, ale niestety w rzeczywistości nie jest tak kolorowo.

Świadczy o tym zdecydowana wypowiedź Kazuo Hirai, CEO Sony Mobile, który dał działowi mobilnemu rok na to, aby sytuacja się poprawiła i sprzedaż smartfonów zaczęła przynosić zyski.

We will continue with the business as long as we are on track with the scenario of breaking even next year onwards, … Otherwise, we haven’t eliminated the consideration of alternative options.

Oczywiście nie oznacza to, że jeśli dział mobilny nadal będzie generować straty, to możemy raz na zawsze pożegnać się ze smartfonami z logo Sony na obudowie. Prędzej może nastąpić w tym segmencie zmiana, polegająca np. na skupieniu się na dostarczaniu specjalnych rozwiązań mobilnych wybranym rynkom, np. biznesowi, a nie klientom indywidualnym.

Jednocześnie Kazuo Hirai zauważył, że działania restrukturyzacyjne przynoszą zamierzone efekty, ale jest to proces długotrwały i musi nadal trwać.

I do have a feeling that a turnaround in our electronics business has shown progress. The result of three years of restructuring are starting to . show,But we still need to carry out restructuring in smartphones.

O tym, że Sony nie radzi sobie najlepiej na rynku mobilnym świadczą statystyki, z których wynika, że udział jego urządzeń mobilnych w rodzinnej Japonii wynosi 17,5%, zaś w Stanach Zjednoczonych zaledwie 1%.

Na złą sytuację Sony złożyło się wiele czynników. W komentarzach pojawiających się pod wpisami traktującymi o smartfonach Japończyków powtarzają się głównie trzy zarzuty: bardzo wysoka cena w porównaniu do konkurencji, powtarzalny i nudny już design urządzeń oraz bardzo kiepski serwis gwarancyjny. Szkoda, że Sony nie słucha tych głosów. Gdyby się o to pokusiło, bardzo szybko mogłoby wyjść na prostą.

Źródło: GSMArena

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • Franko

    Obecnie mam xperie sp. Z1 i z2. Wcześniej masa modeli z logiem sony ericssona. Nigdy z Sony nie zrezygnuje. Żaden z telefonów serwisu na oczy nie widzial

    • tpiapiac

      Moja Z1 działała płynnie do czasu aktualizacji lizaka. Teraz korzystanie z telefonu to jakaś katorga. Pomijam fakt, że oprogramowanie ma tendencje do „podpowiadania mi, co chcę robić – nawet kiedy nie chcę…”, co objawia się np. właczaniem klawiatury podczas sprawdzania poczty (odczytywania, a nie pisania maili).
      Najwidoczniej wszystkoz ależy od modelu i pewnie pokusiłbym się o naprawę błędów, gdyby nie fakt, że gwarancja na mój model juz nie istnieje…

      Chce ktoś kupić Z1?

      • Guest

        Jak ktoś nie potrafi obsługiwać Androida i ustawień to tak niestety bywa.
        Mam Xperię Z3 Compact na Lolipopie i wszystko śmiga, że aż miło.

        • tpiapiac

          Wiesz, między twoim, a moim telefonem jest pewna techniczna różnica, która wynika z wykorzystania lepszych podzespołów, jak również braku, moim przypadku, niektórych funkcjonalności oprogramowania wynikających np. z nieco gorszej optymalizacji. Ale taki znawca androida jak ty pewnie zdaje sobie z tego sprawę… -.-

          • polecam reset fabryczny i update do 5.1.1. zetka odżyła po fukupie 5.0.2. w 100%

          • tpiapiac

            Fabryczny? jeśli to to samo co HR to niestety nie pomogło mi to specjalnie :(

          • Reset fabryczny czyli … wyczyszczenie do zera smartfona ;)

          • tpiapiac

            Czyli to samo. Więc nie pomogło specjalnie ;)

          • a to dziwne, u mnie to zadziałało i jestem z 5.1.1 zadowolony :)

  • barilla

    Mi się wydaje że o ile wysoka cena faktycznie jest problemem, tak już kiepski serwis jest problemem typowo polskim bo odwiedzając zagraniczne strony narzekań na serwis raczej nie widzę. IMO ich największy problem to opieszałość na rynku amerykańskim, wypuszczają modele z opóźnieniem a wiele nie pojawia się w ogóle; marketing też leży, wciskanie swojego loga do filmów z Bondem nie wystarczy. A ciężko jest odnieść światowy sukces, nie odnosząc go w USA Chyba jedyna ścieżka to wypełnienie rynku budżetowców w krajach rozwijających się, a Sony jasno powiedziało że ich to nie interesuje.

  • kamil

    mam sentyment do telefonów sony. Gdyby nie aspekt finansowy to na pewno miałbym xperie z3 compact zamiast galaxy core. Takie życie

  • Schweiz

    Dlaczego Chińczycy (Mi, One Plus, Huawei) odnoszą sukcesy, a Sony czy HTC (wcześniej Nokia) umierają? Bo ludzie chcą mieć dobry produkt w dobrej cenie! Co z tego, że robią telefony minimalnie lepsze od chińskiej konkurencji, skoro wyceniają je 2-3 razy drożej!? Wolę co roku kupować nowego chińczyka niż płacić za Sony, któremu wydaje się, że sprzedaje szczere złoto. Żeby to jeszcze było faktycznie złoto, a nie przegrzewający się szajs z niedoróbami…

    • michcio

      Masz rację, ale jest też druga strona medalu. Gdy coś jest drogie wydaje się wtedy bardziej cenne i prestiżowe. Apple czy Samsung maja kosmiczne ceny i świetnie sobie radzą. Sony wyraźnie brakuje „tego czegoś” co uzasadniałoby kupno po wysokiej cenie tak jak w pzypadku Apple czy Samsunga.

  • Kalina

    Powiem tak: mialam telefon Sony Xperia E i nie specjalnie bylam z niego zadowolona. W związku z tym, Sony to nie mona bajka. Pozdrawiam!

  • Guest

    Z serwisem gwarancyjnym to jest bzdura. Miałem 2 razy do czynienia z serwisem Sony i moja reklamacja została załatwiona błyskawicznie, bez żadnych problemów.

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona