Co piąty sprzedany smartfon w 2 kwartale 2015 r. miał na obudowie logo Samsunga

Samsung jest bezdyskusyjnym liderem, jeśli chodzi o sprzedaż smartfonów. Potwierdzają to kolejne badania, z których jasno wynika, że w ubiegłym kwartale klienci po raz kolejny najchętniej wybierali urządzenia z logo Samsunga na obudowie.

Infographic-Q2-2015-Global-Mobile-Market 1

Z raportu autorstwa Counterpoint Technology Market Research możemy się dowiedzieć jednak jeszcze więcej. O ile globalnie Samsung posiadał udział na poziomie 21%, to jeśli wziąć pod uwagę samą Amerykę Północną, nie jest już tak spektakularnie. Tutaj koreański gigant musiał ustąpić Apple miejsca na szczycie podium.

Infographic-Q2-2015-Global-Mobile-Market 2

Jednak na pozostałych kontynentach Samsung pozostaje liderem: w Europie udział jego smartfonów w drugim kwartale 2015 roku wyniósł 32%, w Azji 14%, Ameryce Południowej 27%, a na Środkowym Wschodzie i Afryce aż 34%.

Jak widać na powyższych grafikach, oprócz Apple całkiem dobrze radzi sobie też Huawei, który zarówno globalnie, jak i na poszczególnych rynkach zajmuje trzecie miejsce (z wyłączeniem Ameryki Północnej, gdzie znalazł się poza podium). Zwłaszcza na rodzimym rynku azjatyckim bardzo mało brakuje mu, żeby wyprzedzić Apple (11%) i dogonić Samsunga. Biorąc pod uwagę wzrost popularności produktów Chińczyków może się to stać już niedługo.

Źródło: Counterpoint