Ważne

Sprzedaż tabletów nadal spada

Na początku roku IDC opublikował dane (za IV kwartał 2014 roku), z których wynikało, że sprzedaż tabletów zmniejszyła się (w stosunku do okresów poprzednich) po raz pierwszy od pięciu lat. Raport przygotowany przez firmę Forrester potwierdził dalszy spadek.

Można przytoczyć kilka powodów powyższego zjawiska. Przede wszystkim „winni” temu są sami producenci smartfonów, którzy z miesiąca na miesiąc wypuszczają coraz więcej phabletów. A te cieszą się rosnącą popularnością – według Forrester już 41% pracowników informacyjnych na całym świecie korzysta z telefonów z ekranem o przekątnej większej niż 5 cali. Zaś 11% z nich zamieniło tablet na phablet.

Istnieją statystyczne dowody na to, że nasycenie rynku phabletami ma duży udział w spadku sprzedaży tabletów. Po zaprezentowaniu przez Samsunga Galaxy Note 4 popularność jego tabletów zmniejszyła się o 5%. Natomiast premiera iPhone’a 6 Plus Apple zbiegła się w czasie ze słabnącym popytem na iPady.

Tablet sales

Pocieszeniem dla producentów tabletów może być natomiast fakt, iż stały się one bardzo ważnym narzędziem dla biznesu. Ponad połowa badanych przez Forrester powiedziała, że używa ich do pracy przynajmniej raz w tygodniu. A jeśli firma, w której są zatrudnieni nie zapewnia im służbowego tabletu, korzystają z prywatnego. Odsetek przedsiębiorstw, które przekazują swoim pracownikom takie urządzenia wynosi obecnie 29%. Forrester prognozuje także, że w ciągu kolejnych 5 lat będą one coraz częściej i chętniej wykorzystywane przez ludzi do pracy. To ważna wskazówka dla producentów, którzy powinni bardziej skupić się na tej części rynku (i tam szukać zysków), niż na klientach indywidualnych.

Źródło: TechCrunch, phoneArena

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • GieKa

    W porównaniu do smartfonów tablety zatrzymały się w miejscu. Najlepiej to widać na przykładzie najtańszych urządzeń. W smartfonach regularnie rośnie rozdzielczość ekranu, ramki się zmniejszają, pojawiają się coraz lepsze aparaty. Każda generacja smartfonów dostaje coraz więcej wszelkiej maści czujników. 3G/4G to wiadomo, jest z urzędu. Teraz można obserwować pojedynek na pojemność baterii. Nawet takie pierdółki jak bambusowe covery się pojawiają. A w tabletach co? Rozdzielczość to głównie HD, FHD a ekrany o wiele większe. Ramki praktycznie bez zmian od lat. Aparaty to niezmiennie jakieś najtańsze 5 MP. GPS w tablecie pojawia się głównie tylko wtedy gdy jest zastosowany SoC ze smartfonów. Podobnie z 3G, 4G to mimo wszystko rzadkość. Baterie jak były 4000-8000 mAh tak nadaj takie są. Plecy to wielka nijaka połać. Aż się prosi na 10″ tablecie dać 6″ ekran e-ink do czytania ebooków. Na tabletach jest praktycznie „zwykły” Android, teraz pojawił się RemixOS. Na smartfonach modyfikacji od groma. Przegrywają ze smartfonami bo nikt ich nie rozwija. Wybrać phablet zamiast tabletu to można w przypadku tabletu 7″. Nikt nie wybiera ekranu 5-5,5″ zamiast 9-11″ tabletu.

    • Mlody

      Conajmniej polowy Twojej wypowiedzi nie zrozumialem, ale zgadzam sie z Toba ;p

  • Tyran1918

    Ja nie widzę sensu zakupu tabletu jeśli mamy smartfon z ekranem >5″, ponieważ to sprzęt bardziej uniwersalny. Do pisania większej ilości tekstu lepsze są cienkie laptopy z fizyczną klawiaturą, a większa praca to nadal PC. Tablet to co najwyżej prezentacja danych klientowi, zebranie notatek, czyli to samo co może nam zapewnić zwykła karta papieru. Jeszcze tylko brakuje tego jak smartfony zaczną pełnić mini PC, do którego spokojnie podłączymy monitor i wszystko będzie hulać. Tablet teoretycznie jest do wszystkiego, a w praktyce do niczego.

  • siekryss

    No cóż…. Ludzie nieco zmądrzeli. Wśród zwykłych klientów rzadkością jest sytuacja wymiany tabletu na jakiś nowszy/lepszy. Ci co kupili wiedzą już że to żadna rewelacja i kompa nie zastąpi chociaż byli tacy którzy wieszczyli erę postpc inni zakładali blogi o tabletach ;) i dla nich też źródełko wysycha. Coraz większe smartfony oraz coraz lżejsze i tańsze ultrabooki oczywiście też dołożyły swoje trzy grosze ;)

  • mymek

    Sam mam dylemat, czy kupić 6 calowy smartfon, czy tablet 8-10 cali do 5,2 calowego smartfona. I bardziej skłaniam się ku większemu telefonowi.

  • maciej_ct

    To teraz czekamy na spadki cen.
    Filuje od momentu pierwszej prezentacji na huawei mediapad x2 i gdzie on jest? (dla mnie będzie następcą lenovo a3000 które używam intensywnie i codziennie na full od prawie 2 lat)
    Chce kupić a nadal nie ma sprzedaży w PL. Jakie spadki? Może z dostępem coś nie gra i cenami. Bo klienci są jak widać.

  • Miodek

    Jak sa phablety i sluchawki to moze jeszcze phiphone i idachowki?

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona