Windows 10 TP z pomocą techniczną przez czat i telefon

Kompilacja RTM zbliża się wielkimi krokami, a Windows 10 dalej wygląda jak plac budowy. Elementy graficzne i interfejs można dopracować nawet w ostatniej chwili, ale bardziej niepokoją wybory co do sposobu poruszania się po systemie czy intuicyjności.

Pulpitowa część W10 nie może się zbytnio różnić od Windowsa 7 z uwagi na klientów korporacyjnych. Żaden rozsądny dział IT w dużej firmie nie zrobi migracji na system, który spowoduje lawinę zapytań i zgłaszanych problemów do pomocy technicznej. Microsoft podjął się karkołomnego zadania, czyli stworzenia systemu, który będzie podobał się 1,5 miliardowi użytkowników. Na lekcjach projektowania systemów mówi się, że zawsze projektujesz „dla 80%”. Nie da się stworzyć produktu, który zadowoli wszystkich. Nie może być on ani zbyt prosty, ani zbyt skomplikowany.

windows33

Microsoft zdaje sobie sprawę, że nawet Insiderzy testujący W10 mają czasem techniczne i użytkowe problemy z tym systemem. Postanowiono stworzyć dedykowany support właśnie dla tych użytkowników. Do najnowszych kompilacji dodano nową aplikację ułatwiającą kontakt z działem pomocy technicznej. Wystarczy wpisać w polu wyszukiwania „Kontakt z pomocą techniczną”. Kilka szybkich kliknięć w aplikacji do kontaktów z pomocą techniczną i można nawiązać połączenie — telefonicznie lub na czacie — z usługą Microsoft Answer Desk umożliwiającą bezpośredni kontakt z ekspertami zajmującymi się systemem Windows 10. Czy opcja ta zostanie w Windowsie po jego oficjalnej premierze? Wszystko wskazuje na to, że tak.

źródło: mail od Gabe’a Aul’a