Czy Continuum na starszych smartfonach rzeczywiście jest niemożliwe ze względu na ograniczenia procesora?

Podczas pierwszego Keynote towarzyszącemu konferencji BUILD 2015, Joe Belfiore zaprezentował tryb Continuum dla smartfonów. Demo na scenie nie odbyło się jednak przy użyciu działającego kodu i sprzętu – było jedynie atrapą, mającą pokazać jak funkcja ta będzie działać w przyszłości.

Belfiore zastrzegł, że Continuum będzie działać tylko na nowych smartfonach z najnowszymi Snapdragonami, bo tylko one są w stanie obsłużyć dwa ekrany jednocześnie. Brzmiało to logicznie i właściciele starszych urządzeń musieli pogodzić się z brakiem tej funkcji. Następnego dnia jednak, na dedykowanym panelu, zaprezentowano działający kod Continuum na realnym urządzeniu – Lumii Icon z logo ich amerykańskiego operatora, Verizona. Oczywiście nie świadczy to o tym, że funkcja ta trafi do starszych urządzeń, ale może wskazywać na to, że będzie to decyzja nie czysto techniczna, ale bardziej marketingowa. Wszystko wskazuje na to, że Continuum, przynajmniej w pewnym stopniu, może działać na Lumii Icon / 930.

Dla osób, które twierdzą, że Microsoft wyraźnie powiedział o ograniczeniach sprzętowych procesora i niemożliwości odpalenia continuum na starszych czipach – czy pamiętacie premierę Xboksa One i słowa przedstawicieli firmy, którzy twierdzili, że gry z Xboksa 360 nie mogą być uruchamiane na nowym Xboksie ze względu na ograniczenia technologiczne, czyli inną architekturę procesora? Ja pamiętam. Wczoraj podczas E3 okazało się jednak, że jest to możliwe – „odrobina” pracy programistycznej i stare gry z XB360 pojawią się na XBO. Czy podobnie będzie z Continuum? Bardzo bym sobie tego życzył.