Test podpisu

Według Strategy Analytics Q4 2014 nie był taki zły. Ale rynek tabletów urósł o ledwie 1%

Kilka godzin temu pisałam o danych opublikowanych przez IDC, z których jednoznacznie wynikało, że rynek tabletów pierwszy raz w ciągu pięcioletniej historii, w czwartym kwartale 2014 roku, zaliczył spadek w ilości dostaw urządzeń (o 3,2% w stosunku rok do roku). Strategy Analytics przedstawiło swój nieco odmienny punkt widzenia na tą sprawę.

Według SA w ostatnim kwartale ubiegłego roku na rynek dostarczono 78,3 miliona tabletów, co daje… 1-procentowy wzrost w stosunku do poprzedniego (2013) roku, kiedy to na półki sklepowe trafiło 77,2 miliona tego typu urządzeń.

Różnica pomiędzy danymi obu firm jest nieznaczna i według mnie mieści się w granicy błędu. Niemniej, obie wskazują na ten sam trend – malejącą sprzedaż tabletów. Czym to jest spowodowane wykazywałam w poprzednim wpisie, zatem zainteresowanych odsyłam tutaj.

Według Strategy Analytics w czwartym kwartale 2014 roku Apple kontrolowało 27% rynku tabletów (34% rok wcześniej), 66% urządzeń to modele z Androidem (wzrost z 62%), natomiast pozostałe 7% – z Windowsem (wzrost z 4%).

strategyanalytics-q4-2014