+6Nasi autorzy
Ważne

Według Strategy Analytics Q4 2014 nie był taki zły. Ale rynek tabletów urósł o ledwie 1%

Kilka godzin temu pisałam o danych opublikowanych przez IDC, z których jednoznacznie wynikało, że rynek tabletów pierwszy raz w ciągu pięcioletniej historii, w czwartym kwartale 2014 roku, zaliczył spadek w ilości dostaw urządzeń (o 3,2% w stosunku rok do roku). Strategy Analytics przedstawiło swój nieco odmienny punkt widzenia na tą sprawę.

Według SA w ostatnim kwartale ubiegłego roku na rynek dostarczono 78,3 miliona tabletów, co daje… 1-procentowy wzrost w stosunku do poprzedniego (2013) roku, kiedy to na półki sklepowe trafiło 77,2 miliona tego typu urządzeń.

Różnica pomiędzy danymi obu firm jest nieznaczna i według mnie mieści się w granicy błędu. Niemniej, obie wskazują na ten sam trend – malejącą sprzedaż tabletów. Czym to jest spowodowane wykazywałam w poprzednim wpisie, zatem zainteresowanych odsyłam tutaj.

Według Strategy Analytics w czwartym kwartale 2014 roku Apple kontrolowało 27% rynku tabletów (34% rok wcześniej), 66% urządzeń to modele z Androidem (wzrost z 62%), natomiast pozostałe 7% – z Windowsem (wzrost z 4%).

strategyanalytics-q4-2014

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • dafuq

    Wszyscy, którzy mieli kupić tablety po prostu już je kupili :) Znaczny wzrost w ich sprzedaży przewiduję (niczym wróżbita Maciej) na przełom 2016/17 roku.

    • paul123

      a ja uwazam ze wystarczy by tablety powstawaly bardziej funkcjonalne i mobilne, tak jak laptopy i sprzedaz smialo poszlaby w gore. ale producenci tego nie chca / boja sie / wola robic klientow w bambuko. jak sobie patrze na te wszystkie newsy z Tabletowo, naglowki typu „nowy ciekawy tablet” a w specyfikacji wychodzi na to ze jest to niczym nie rozniacy sie sprzet nie tylko od konkurencji ale od poprzednich modeli TEGO SAMEGO producenta czyli ktoras tam z kolei generacja klona klonow to sie nie dziwie ze tak jest. No bo jak w kolko mozna robic ciagle to samo a oczekiwac nowych / innych rezultatow – w tym przypadku wynikow sprzedazy ??

      • Adam2

        Ależ producenci tego chcą czego przykładem są iPad Pro 13, Xperia Z4 Tablet Pro, Nvidia Shield Tablet itd.

        • paul123

          Czego chca bo nie zrozumialem? Prowadzic dalej swoja polityke czy robic tablety dzieki ktorym mozna zrezygnowac z laptopow?

  • AS

    Po pierwsze: zastanawia mnie skąd u analityków ta mania opisywania rzeczywistości w kategoriach wzrostu. Wiadomo, ze każdy rynek kiedyś się nasyca i to, ze jedni analitycy mówią o 1% spadku, a drudzy o 1% wzroście oznacza nic innego, jak ustabilizowanie rynku.
    Po drugie: Podejrzewam, że rynek tabletów rzeczywiście osiągnął maksimum tego, co było do osiągnięcia. Teraz przyjdzie czas na jakiś odsetek użytkowników, którzy rezygnując z posiadanego tabletu nie kupią kolejnego. Po prostu część osób dojdzie do wniosku, że wystarczy komórka lub po prostu tablet to nie było to, czego oczekiwali.
    Stąd tez moja prywatna prognoza jest taka, że nawet jeśli nie od razu zauważymy spadki w tym segmencie, to niedługo jednak nastąpią. Rynek ustabilizuje się z pewnością na poziomach trochę niższych, niż do tej pory.

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona