+6Nasi autorzy

Recenzja tabletu Kiano Intelect 8 3G MS

Kiano Intelect 8 3G MS to kolejny przedstawiciel coraz większej rodziny ośmiocalowców z Windowsem. Niezbyt drogi, kosztujący 599 złotych tablet wyposażony w moduł 3G stara się jednak w swoim segmencie rynku zawalczyć nie tylko ceną, ale też designem i kilkoma miłymi dodatkami, które otrzymają jego nabywcy. Najistotniejsze jest jednak czy dla całej masy podobnych urządzeń będzie konkurentem również pod względem jakości.

Sercem Intelect 8 3G jest Intel Atom Z3735G taktowany zegarem 1,3 GHz (maksymalne taktowanie 1,83 GHz), współpracujący z 1 GB pamięci RAM. Tablet wyposażony jest w 16 GB pamięci wbudowanej, czego lwią część zajmuje sam Windows. Razem z urządzeniem dostajemy roczną subskrypcję Office 365 Personal, grę Mroczne Arkana: Carnival i trzymiesięczne dostępy do elektronicznego wydania Newsweeka oraz serwisu VOD Kinoplex. Może jednak zamiast tych dodatków – pomijając Office, bez którego trudno sobie wyobrazić sprzęt z Windowsem 8.1 – producent powinien pokusić się o dołożenie RAMu albo pamięci wbudowanej? O tym przekonacie się już niedługo, zacznijmy jednak od specyfikacji technicznej Kiano Intelect 3G MS i zawartości zestawu sprzedażowego:

  • ekran: IPS 8″, 1280×800 pikseli, 189 ppi,
  • procesor: Intel Atom Z3735G max. 1,8 GHz,
  • grafika: Zintegrowana – Intel HD Graphics,
  • pamieć RAM: 1 GB,
  • pamięć wbudowana: 16 GB,
  • moduł 3G,
  • moduł GPS,
  • WiFi 802.11 b/g/n,
  • Bluetooth 4.0,
  • aparat główny: 5 Mpix bez lampy doświetlającej i autofocusa,
  • aparat przedni: 2 Mpix,
  • slot kart microSD do 32 GB,
  • port microUSB z obsługą USB-OTG,
  • gniazdo jack 3,5 mm,
  • akumulator: 4400 mAh,
  • wymiary: 213,9 x 124,7 x 7,9 mm,
  • waga: 328 g,
  • akcesoria: kabel USB, ładowarka sieciowa, przejściówka microUSB-USB.
kiano-intelect-8ms-recenzjatabletowo-11

Design, jakość wykonania, użyteczność konstrukcji

Jeśli mieliście okazję używać – lub chociaż potrzymać przez chwilę w rękach – któreś z wyprodukowanych przez Kiano urządzeń z linii Elegance by Zanetti, to raczej zgodzicie się, że były to jedne z najlepiej zaprojektowanych i wykonanych tabletów, o jakich można pomyśleć mając do wydania mniej niż 1000 złotych. A nawet porównując Elegance z produktami z wyższych półek cenowych – również wiele z nich Kiano biło na głowę. Można więc było oczekiwać, że firma pójdzie za ciosem i kolejnymi wprowadzanymi na rynek urządzeniami dalej będzie budowała wizerunek marki kojarzącej się z dobrym designem i bardzo wysoką jakością wykonania.

Czy Intelect 8 spełnia to oczekiwanie? I tak, i nie. Z jednej strony mamy do czynienia z przyjemnym tabletem, pozytywnie wyróżniającym się na tle plastikowej chińszczyzny – wzmacniane szkło z przodu i z tyłu, dobrej jakości plastiki oraz metalowe wstawki na bocznych krawędziach, do korpusu przymocowane śrubkami, tworzą naprawdę zgrabną, dość elegancką całość.

kiano-intelect-8ms-recenzjatabletowo-07

Dobry design nie oznacza jednak automatycznie wysokiej jakości wykonania urządzenia, co niestety potwierdza się w przypadku Kiano Intelect 8. Poszczególne elementy konstrukcji tabletu nie zostały poprawnie spasowane, co objawia się skrzypieniem przy nawet delikatnych próbach wyginania. Dzieje się to zwłaszcza wtedy, kiedy tablet trzymany w pozycji poziomej wyginany jest w kierunku „krawędzie do siebie” (a to najczęstszy sposób nawet nieświadomego wyginania tabletu, choćby przy grze w Asphalt 8) – ugięcie jest wtedy wyraźne. Co jednak ciekawe, to fakt, że przy próbach odgięcia krawędzi „od siebie” nie dzieje się praktycznie nic. Efekty ugięcia i skrzypienia są prawie niezauważalne. Dziwne, aczkolwiek ciekawe.

Rozmieszczenie portów i przycisków jest kolejnym elementem, w którym prawie nie ma się do czego przyczepić. Na prawej krawędzi (patrząc na tablet w jego naturalnej, czyli pionowej, pozycji) znajduje się włącznik/blokada ekranu oraz przyciski regulacji głośności. Do ich działania nie można mieć zastrzeżeń – skok jest niezbyt duży, klik wyraźny, a luzów brak, czyli wszystko jak należy. Nieco niżej umieszczono gniazdo kart microSD oraz drugie – na tackę z kartą microSIM. Jest tu też oczywiście otwór igły do wysuwania tacki.

kiano-intelect-8ms-recenzjatabletowo-04 kiano-intelect-8ms-recenzjatabletowo-05

Przy okazji – jeśli macie jakikolwiek sposób na to, żeby te małe metalowe ustrojstwa i cienkim bolcem na końcu się nie gubiły na potęgę, piszcie w komentarzach. Na kilkanaście smartfonów i tabletów, z których korzystam, przynajmniej połowa wymaga użycia igły do wysunięcia karty SIM, tymczasem po dość długich poszukiwaniach udało mi się znaleźć jedną (słownie: jedną) igłę.

Górna krawędź tabletu to wyjście audio, czyli jack 3,5 mm, a także port microUSB. I tu pojawia się pytanie – kto wymyślił, żeby gniazdo ładowania (bo do tego celu port microUSB jest wykorzystywany najczęściej) było umieszczone z góry urządzenia. Słuchawki – tak. Ale na litość, jedynym odpowiednim miejscem na gniazdo ładowania tak tabletów, jak i smartfonów, jest dolna krawędź. Tymczasem w przypadku Kiano Intelect 8 na niej można znaleźć jedynie dwa głośniki stereo. No cóż, dobre i tyle.

kiano-intelect-8ms-recenzjatabletowo-02 kiano-intelect-8ms-recenzjatabletowo-03 kiano-intelect-8ms-recenzjatabletowo-06

Z tyłu urządzenia jedynym istotnym elementem jest obiektyw aparatu fotograficznego, nie ma tu natomiast lampy doświetlającej. Z przodu nad ekranem znajduje się obiektyw kamery do samoj… selfie oraz dioda sygnalizująca ładowanie urządzenia.

Pod ekranem charakterystyczne dla sprzętu z Windowsem logo systemu, które zazwyczaj spełnia funkcję przycisku Start (windowsowi puryści mogą poczuć się urażeni tym – nie do końca poprawnym – określeniem). Zazwyczaj, ale nie w przypadku Intelect 8 i innych tanich tabletów z Windowsem 8.1. Tutaj logo jest jedynie dodatkiem wizualno-marketingowym. Przycisku Start (ok, przycisku Windows) w tym tablecie po prostu nie ma.

kiano-intelect-8ms-recenzjatabletowo-10

Podsumowując, Kiano Intelect 8 wygląda naprawdę dobrze i jest zbudowany z materiałów dobrej jakości, choć oczywiście szklana osłona ekranu i takież same plecki zbierają odciski palców tak, jak można się było tego spodziewać, czyli bardzo mocno, a dodatkowo opór wyczuwany pod placem przesuwanym po ekranie jest minimalnie zbyt duży. Pomijając to – design i materiały, z których urządzenie zostało zbudowane, można ocenić bardzo pozytywnie. Jakość wykonania jest znośna, ale jedynie znośna. Rozmieszczenie i jakość poszczególnych elementów – pomijając kwestię gniazda microUSB umieszczonego na górnej krawędzi nie byłoby się do czego przyczepić, gdyby nie brak przycisku Windows. To tak, jakby jakiś iPad albo tablet z Androidem pozbawiony był przycisku powrotu do ekranu startowego. Duży minus. Ale z drugiej strony – który z tanich tabletów z Windowsem posiada taki przycisk?

Spis treści:
1. Parametry techniczne. Jakość wykonania
2. Ekran. Pamięć. Łączność. Multimedia. Akumulator
3. Wydajnośc. Aparat. Stosunek jakości do ceny. Podsumowanie

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • Zecik123

    Czy Autor testu osobiście uruchomił Aero2 na tym Tablecie?
    Firma Kiano na dzień dzisiejszy nie jest w stanie uruchomić Aero2 (trwają testy) – oficjalne stanowisko Kiano Assistance na innym forum.
    Użytkownicy tabletu którzy próbowali bezskutecznie uruchomić Aero2 będą dozgonnie wdzięczni za podanie procedury i ustawień.

    • toupraji

      Czyli recenzja typu kopiuj wklej :P Zaraz autor zacznie rzucać że są przecież różne karty Aero2 na rynku. Ano są. Problem w tym że wg. informacji z różnych for tablet nie trafi wszystkich rodzajów kart Aero2 zarówno tych starszych jak i nowszych.

      • Gdyby było kopiuj-wklej, to info o obsłudze aero2 by się raczej nie pojawiło, czyż nie? :)

        • eruu

          Ktoś mógł tak to odebrać bo zanim tablet się pokazał wiele serwisów twierdziło że tablet obsługuje internet tej firmy…. Nie będę szukał dowodów ale sam pamiętam takie informacje…

    • Piotr31

      Być może uruchomił na zewnętrznym modemie przypiętym pod usb ? Tak to ja też potrafię :)

      • Zecik123

        Mając modem wewnętrzny podpinać jeszcze dyndający modem zewnętrzny to nadmierna ekstrawagancja (hi! hi!). Ale jak ktoś się uprze to musi liczyć się jeszcze z dobraniem kompatybilnego modemu do tego modelu tabletu i systemu. Kiano z pewnością nie pomoże.

    • Autor wypowiedział się na ten temat w komentarzu „Od Autora”, nie wiem czemu nie w odpowiedzi na Twój komentarz.

      • Zecik123

        Nie ma to znaczenia dla mnie. Najważniejsze, że jest odpowiedź. I tak czytam za każdym razem całość w temacie którym jestem zainteresowany. Dziękuję.

  • anwin

    Przy testowaniu intelowych tabletów z Windows zawsze przydałaby się wzmianka o wydajności uruchamianych aplikacji dla Androida. W końcu posiadacze tego typu urządzeń mają dostęp do dwóch światów aplikacji…

    • chaehuco

      Że co? No to musiały by być pokrętny babol marketingowy za który google musiało by nieźle zapłacić tabletowo :P Nie wiedziałem ze ludzie mają aż tak nasrane w głowie :P

      • Jarek Barc

        Dzisiaj cena podskoczyła do 699 zł.
        To chyba jakaś paranoja – cena bubla Kiano z Win8.1 rośnie.

        • Zecik123

          Ale można też kupić za 499,- (Ole!)

          • Ja też za 499,- kupiłem! (Media Ekspert). Dodatkowo ze starterem T-mobile (w cenie)

          • alex

            ludzie nie kupujcie tego scierwa .serwis do bani.wszystko płatne na gwarancji.

          • KIANO Assistance – Ewelina

            Panie Alex,

            proszę o informację jakie posiada Pan urządzenie oraz jaka była informacja z Serwisu dotycząca naprawy?
            Przeanalizuję historię reklamacji tego sprzętu.

            Pozdrawiam

    • Mam nadzieje, że nie mówisz o bluestacks ;)

  • Czy macie w planach test Colorovo Citytab Supreme 8 3G/H?

  • Od Autora

    Odpowiadając w kwestii Aero.
    Muszę wszystkich przeprosić, gdyż w trakcie pisania recenzji popełniłem drobną, ale brzemienną w skutki pomyłkę i nieświadomie wprowadziłem czytelników w błąd. Nie wdając się szczegóły, rzeczywiście Aero na Kiano NIE DZIAŁA.
    Nie usprawiedliwiając się, gdyż ta pomyłka absolutnie nie powinna była się zdarzyć, powiem tylko, że był to błąd techniczny na etapie pisania recenzji, nie zaś na etapie samych testów.
    Zaznaczam przy tym, że ta recenzja nie powstała metodą „kopiuj/wklej”. Zresztą przygotowując się do testu jakiegokolwiek sprzętu staram się nie czytać innych recenzji, opinii na forach itd. Swoją drogą, gdybym pisał recenzję taką metodą, to informacja o tym, że aero działa, nigdy by się nie pojawiła, bo fora są pełne informacji, że nie działa, ciężko więc byłoby skopiować i wkleić cokolwiek innego ;)
    I nie, nie zamierzam się bronić, że używałem jakiegoś innego, działającego Aero, chociaż to w sumie nie był taki zły pomysł :D
    Jeszcze raz przepraszam wszystkich czytelników (i szefową – Kasię) za błąd, który nie powinien był się zdarzyć, ale jednak się zdarzył. I dziękuję za jego wyłapanie.
    Mam nadzieję, że poza tym jednym paskudnym miejscem w recenzji, który sobie do końca życia (przynajmniej zawodowego) zapamiętam, resztę czytało się Wam dobrze :)

    • eruu

      Oj tam oj tam. Ja się raczej spytam jak w ogóle się da korzystać z Aero2. Ma to poistnieć jeszcze niecały rok. Jakość jak internet sprzed 10 lat no i kapeć :P Trzeba być bardzo zdeterminowanym żeby z tego korzystać. I to ma być wyznacznikiem funkcjonalności tabletu. Obsługa megabubla i to za pieniądze z naszych podatków jak ktoś by nie wiedział, takie to darmowe nie jest :P OK środki UE też. Ja bym proponował milczeć jak pojawiają się pytania o obsługę Aero2 bo nawet przy braku obsługi to darmowa reklama bardzo nie uczciwej firmy. Jak ktoś chce znajdzie na forach informacje. A tu wiadomo będą bluzgać podstawieni pracownicy polsatu (właściciel Aero2) czemu nie przetestowaliście naszego bubla :P Jest mnóstwo alternatyw, tylko trzeba wiedzieć gdzie szukać. W grudniu podczas pewnej akcji edukacyjnej, prowadzonej w wielu kinach w kraju rozdawano startery na 2 GB, wiele starterów zostało i się zmarnowało. A to nie jedyna możliwość. Polsat tak przegiął z tym Aero utrudniając życie ludziom że się dziwię że ktoś chce się tym męczyć.

      • Zecik123

        Odpowiadam. Da się korzystać jeśli przeznaczenie (parametry) i cele które mu postawimy są zgodne. W urządzeniach mobilnych korzystanie z internetu poza domem jest możliwe nawet przy parametrach Aero2. Wielu użytkowników korzysta nawet stacjonarnie bo do zadań które mu postawili wystarcza. W domu służy mi jako awaryjne rozwiazanie. W mobilnych urządzeniach używam od 06.2012 i będę korzystał do końca 2016 (do tego czasu jest dostępny). W tablecie i smartfonie (dual SIM) do sprawdzania poczty, odwiedzin ulubionych forów czy stron internetowych sprawdza się zadowalająco. Nigdy bym nie pomyślał o używaniu Aero2 do ściągania dużych plikow i grania w necie. Sesja godzinna wystarcza w zupełności – captcha jest do przeskoczenia (hasło, kilka kliknięć i po bólu – ile to czasu zajmie?). Wielu producentów/sprzedawców/forów przy reklamowaniu/opiniowaniu bierze z pewnością to pod uwagę gdyż możliwość korzystania (jeszcze przez 2 lata) z darmowego internetu jest przez użytkowników brana pod uwagę jako dodatkowa zaleta.
        P.S. To że dostawca/właściciel/”i inni pośrednicy” Aero2 lecą z nami w „kulki” i utrudniają jak moga korzystanie to jest inna para kaloszy. Na forach poświęconych tematyce Aero2 można sobie do bólu poczytać na ten temat. Polecam.

  • ghurka

    Opisane przez Autora recenzji problemy z dyskiem twardym podłączonym przez USB są charakterystyczne dla zbyt małego prądu zasilającego dysk z tabletu. Równie charakterystyczne jest to, że inny dysk (WD) podłączony przez Red Nacz zadziałał (potrzebuje mniej prądu).

    Wniosek stąd taki, że wyrokowanie o czymkolwiek na podstawie pojedynczego eksperymentu jest wróżeniem z fusów. W najlepszym wypadku i przy dużej dozie szczęścia.

    Nie kusi Was przygotowanie sobie przed recenzowaniem odpowiedniego zaplecza technicznego (w tym przypadku np. przynajmniej kilku różnych dysków twardych) i jakiegoś prostego sprzętu pomiarowego (dobrze byłoby sprawdzić albo chociaż oszacować ile prądu jest w stanie dostarczyć USB)? Może nadszedł czas, żeby usiąść w redakcji (nawet wirtualnej) i pogawędzić o schemacie i technikaliach procedury recenzowania i weryfikacji tego co piszecie jeszcze przed korektą (jest korekta, prawda?) i publikacją. Bo rozumiem, że recenzujecie Państwo zawodowo i mimo wszystko chcecie dostarczyć w miarę obiektywny zbiór danych a nie tylko kolaż subiektywnych impresji…

    Ukłony,

    • Mark

      Zgadzam się z Tobą. Recenzja bardzo chaotyczna.Brak dokładnych testów i parametrów.Od tego portalu oczekiwałem bardziej merytorycznej treści.

  • DIGIHOME

    Offtopic ale dotyczy tego modelu. Zainstalowałem Windows 10 build 9926 śmiga całkiem dobrze. Niestety nie można zrobić upgrade trzeba instalować z ISO oraz dodać do instalatora wszystkie sterowniki bo po instalacji nie pozwala na aktualizację sterowników modułów I2C i GPIO.
    Mam nadzieję że już niedługo będę cieszył się możliwością instalacji aplikacji WindowsStore na karcie MicroSD.
    Pozdrawiam

  • No cóż gdybym nie miał od kilku dni tego właśnie tabletu, to zarówno przed jak i po przeczytaniu takiej recenzji wiedziałbym o tablecie tyle samo.

    Szczególnie się ubawiłem kiedy przeczytałem, że jak się coś wygina „na siłę” w jedną stronę to skrzypi, a w drugą to nie skrzypi. Czy takie teksty zależą od honorarium? Czy może od czegoś innego. Ja „na siłę” nie wyginałem i na razie mi nic nie skrzypi.

    Co panu Kowalskiemu przeszkadza złącze ładowania na górnej krawędzi ekranu?

    Ja nie wiem. W końcu nawet jakby miał stojaczek – ładowarkę do tabletu to mógłby nadziać tablet, a ekran przekręci się samoczynnie i da się dalej pracować.
    Ja taką ładowarkę mam (nawet z hubem USB) no i tu faktycznie mam problem, ale nie z górną krawędzią a z odwrotnym ustawieniem złącza. Mogę tablet ładować, ale w tym czasie nic z nim więcej nie zrobię, bo tablet musi się opierać ekranem o podstawkę. No a w ogóle jak by to było fajnie, gdyby KIANO dostarczało razem z tabletem ładowarkę właśnie dobrze dopasowaną do tabletu, tak by można z niego w trakcie ładowania korzystać. To chyba byłoby ważniejsze od fizycznego miejsca na tablecie przeznaczonego do podpięcia ładowarki. Nawet gdyby to nie była jednocześnie podstawka, a tylko zintegrowany hub USB, to akurat tego typu konstrukcja w tym tablecie byłaby strzałem w dziesiątkę, a koszt wytworzenia takiej ładowarki i tak nie przekroczyłby chyba 20 zł więcej niż w tej chwili.

    Umieszczenie głośników na dolnej krawędzi zapewne zakrytych w trakcie pionowej pracy urządzenia opartego w jakimś stojaczku panu Kowalskiemu nie przeszkadza?

    Czy pan Kowalski w ogóle się zastanawiał, które z problemów jakie widział w recenzowanym tablecie związane są ze zbyt małą ilością pamięci RAM?

    Pan Kowalski nawet nie zainstalował do końca Office, bo wtedy by nie omieszkał podać informacji że do pracy zostało tylko około 1 GB RAM. Gdyby zrobił niezbędne aktualizacje systemu operacyjnego zostałoby jeszcze mniej pamięci!

    Czy w tym zakresie dostaliśmy od recenzenta jakąkolwiek alternatywę? A może jest w stanie dać jakąś receptę na ten problem, inną niż powiedzieć, ze producenci powariowali, że takie tablety produkują.

    W końcu 10 GB RAM na partycję systemową w Windows to chyba już nawet w czasach Windows 98 było dla wielu mało świadomych użytkowników za mało! A teraz wszystkie tablety 16 GB RAM właśnie taką partycję mają. No i do czegoś się nadają. Przynajmniej ja po zainstalowaniu Office 365 i wszystkich aktualizacji mam mniej więcej tyle pamięci ile raportuje pan Kowalski na partycji systemowej i mam gwarancję, że moje dane nie będą wpadały na partycje systemową, ale to wymagało trochę pracy i pomysłu, o których pan Kowalski milczy jak grób wprowadzając czytelników w błąd.

    Choć może nie! Bo raczej jego recenzja mało kogo zachęci do zakupu tego modelu tabletu – w końcu skupia się na elementach zupełnie nieistotnych z punktu widzenia informatyka i w miarę świadomego użytkownika (nawet jeśli jest tylko graczem).

    A już po przeczytaniu paru artykułów pana Góreckiego myślałem, że wreszcie trafiłem na naprawdę technologiczny portal.

    • dla_scislosci

      Ciekawy komentarz. Jedna uwaga, pamięć RAM nie służy do instalowania partycji systemowej, to pamięć ulotna i jest jej tylko a GB. Pewnie chodziło o ROM

      • ROM? Tez chyba nie ;)

        • Tomasz Lenartowski

          Jak ja ich poprawiałem bo nie ogarniali co to ROM to mnie chcięli powiesić. Ciekawe czy Tobie też będą pyskować ;D.

          • Random Occess Memory ;)

          • Tomasz Lenartowski

            Rycerze Obrony Microsoftu

  • 克木匠

    Tablet posiadam. Jedyną jego wadą jak na razie jest zbyt mały ekran do pełnego win8.1

  • xTotti

    U mnie tablet nie chce się połączyć z LG Smart TV oraz Samsung Smart TV przez Miracast. Poleci ktoś jakiś sensowny dongle, z którym będzie działać bezproblemowo? Lub inny sposób przerzucenia obrazu na ekran TV?

  • Milenal

    Wysoka ocena. Chyba się skuszę na zakup .Do tej pory miałem urządzenia tylko z androidem. Czas na zmiany .

  • ula

    Jeden z moich najlepszych zakupów :)

  • pawel88

    WOW, jestem pod wrażeniem :)
    Nie sądziłem że można w Polsce dostać tak dobre urządzenie za tak niską cenę. Niczego tutaj nie brakuje – to jest szybki, ładny i porządny jakościowo tablet. Nic nie skrzypi, nie zawiesza się. Sporo na nim czytam i oczy wcale mnie nie bolą po dłuższym użytkowaniu co zdarzało się w tabletach innych marek. Z przeglądaniem internetu czy oglądaniem od czasu do czasu filmów również nie miałem żadnych problemów.
    Aktualnie myślę nad zakupem kolejnego urządzenia firmy Kiano bo widzę że warto dać im szansę.

    • huk

      chyba sie nawachales kleju…. albo za tydzien kupiles nastepny tablet i niedorobienia Ci w nim nie przeszkadzaja

  • legro

    Dołączam. Od niepamiętnych czasów jestem użytkownikiem Mac-ów i PC-tów. O tabletach nie mam zielonego pojęcia. A mimo to nabyłem. Trudno mi powiedzieć czy ten KIANO jest taki czy owaki, natomiast z całym przekonaniem stwierdzam, że ”geniusz” redagujacy instrukcje obslługi tegoź, godzien jest publicznego ukamienowania! Tej czcionki nie daje się czytać!!!

    • KIANO Assistance – Paulina

      Witam,

      proszę o kontakt e-mailowy – intelect@kiano.pl. Wyślę wtedy Panu instrukcję obsługi do tego modelu urzadzenia w PDF.

      Pozdrawiam.

  • legro

    Gdzie znaleźć instrukcję dającą się przeczytać???

  • ZbychuW

    Witam was ! W październiku 2013 roku zakupiłem KIANO Core 10.1 Quad . Od tamtej potry tablet odwiedził serwis 4 razy w tym 3 razy po miesiącu z tą samą usterką tj.System zawiesza się. Brak reakcji na komendy ( zwłaszcza przy przeglądarce internetowej ) po odczekaniu od 5 do 15 min dopiero reaguje na komendy. w trakcie ściągania aktualizacji praktycznie można go odłożyć bo jest bezużyteczny. Problem z ładowaniem . Od początku tz. od momentu zakupu praca tabletu jest daleka od normalnej . Zawiesza się . Czas reakcji kilku minutowa . Praktycznie brak możliwości korzystania z przeglądarki internetowej . bateria
    w trakcie użytkowania tylko 1-2 godzin np. przy filmach. Przy grach tylko godzinę . Praca na tablecie jest uciążliwa . Gdy po raz 4 wysłałem tablet do serwisu absurd sacunku rzekomego serwisu przekroczył sam siebie. W dniu 5 maja 2015 roku z serwisu KIANO otrzymałem oto taką informacje: informacja automatyczna
    STATUS ZGŁOSZENIA REKLAMACYJNEGO:
    OTRZYMALIŚMY
    PRZESYŁKĘ
    @@Reklamacja
    Drogi Kliencie
    Otrzymaliśmy Twoją przesyłkę.
    Przystępujemy do działań umożliwiających usunięcie usterki.

    Prosimy czekać na kolejne informacje. Przewidywany czas naprawy:

    – do 5 dni roboczych w przypadku modeli objętych KIANO
    Assistance
    – do 14 dni roboczych w przypadku pozostałych modeli

    W uzasadnionych przypadkach czas naprawy może zostać wydłużony do 30 dni kalendarzowych. No i ślad po tablecie zaginął. Po kilkudniowym dobijaniu się na nr kontaktowy udało mi się dodzwonić w dniu 14.07.2015 roku. W słuchawce miły głos Pani która odebrała telefon oznajmił mi że tablet podlega wymianie i zostanie mi przedstawiona oferta z pośród kilku urządzeń abym wybrał sprzęt odpowiadający moim wymaganiom. Więc przebaczając 2 miesięczne spóźnienie usatysfakcjonowany oczekiwałem na kontakt przez koordynatora i propozycję wymiany sprzętu . No i tyle było mojej radości . Kontakt się urwał na dwa tygodnie . Po kilku mailach przypominających otrzymałem na odczepnego propozycję na nowy model Cavion Base 10 3G Odrzuciłem propozycję z oczywistych powodów tj.
    Opinie użytkowników na temat wadliwości tego modelu oraz jego
    specyfikację sprzętową która była daleka od specyfikacji mojego
    sprzętu. Po ok 2 tygodniach i kilku mailach ponaglających
    otrzymałem następną propozycje na Core 10.1 Dual – uwierzcie mi
    myślałem że to jakiś żart i grzecznie im odpisałem cyt.:
    „Witam! Po sprawdzeniu specyfikacji urządzenia jakie zostało
    mi dzisiaj zaoferowane tj. Core 10.1 Dual mam wrażenie że serwis
    chce się mnie pozbyć . Tak naprawdę jestem już zmęczony tą całą
    sytuacją i wściekły na czas jaki zmarnowałem na oczekiwanie.
    Pamięć operacyjna DDR3 1GB zamiast 2 GB ponadto opinie użytkowników
    podkreślają ten sprzęt jako najbardziej wadliwy. Przepraszam ale
    chce sprzęt który posłuży mi jakiś czas i nie spędzi w serwisie
    następnego roku ( po czym serwis stwierdzi winę użytkownika –
    cyt.: opinie użytkowników ) . W związku z powyższym pozwoliłem
    sobie na dokładną analizę państwa produktów i chciałbym
    zaproponować „Kiano Intelect 10″ które jest w tym samym
    przedziale cenowym w jakim dokonywałem zakupu swojego urządzenia .
    Specyfikacja urządzenia jest najbardziej zbliżona do mojego
    urządzenia a i opinie użytkowników pozwalają wierzyć że sprzęt
    będzie mniej awaryjny. Kiano Intelect 10 ma kilka dodatków jakich
    nie miał mój sprzet ale wydaje mi się że czas oczekiwania jaki
    był w związku z naprawami i serwisem zrekompensuje mi to a KIANO
    zachowa godny wizerunek. Pozdrawiam i czekam na państwa decyzję . ”
    . Sprawa trafiła ponownie do koordynatora i po kilku dniach
    doczekałem się odpowiedzi ale z propozycją wymiany na Intelect
    8 3G . Gdy się nie zgodziłem
    z przyczyn oczywiście czysto technicznych dostałem maila: ”
    Witam, Serwis zaproponował Państwu trzy modele urządzeń
    Cavion Base 10 3G, Core 10.1 Dual oraz Intelect 8 3G, do wyboru w
    ramach wymiany za poprzedni sprzęt. W związku z tym Koordynator nie
    przychylił się do zaproponowania kolejnego modelu. Bardzo prosimy o
    informację e-mail, czy decydują się Państwo na któryś z
    zaproponowanych modeli, czy mamy odesłać Państwa aktualny tablet.

    Uwierzcie mi że myślałem że trafi mnie coś bardzo złego ale
    zacisnąłem zęby i im odpisałem : Witam ! W związku z powyższym
    że nie mam za dużego wyboru w oferowanym sprzęcie wybieram
    Intelect 8 3G ( mam nadzieję że sprzęt jest nowy, nie serwisowany
    i objęty 24 miesięczną gwarancją) ale zaznaczam że moja przygoda
    z państwa firmą dobiega końca i opinia jaką sobie wyrobiłem na
    państwa temat nauczyła mnie żeby wydawać pieniądze na sprzęt
    markowy mimo wyższej ceny. Nigdy nie zdarzyło się abym otrzymał
    gorszy sprzęt z renomowanych marek niż ten jaki zakupiłem. Proszę
    mi wierzyć jestem wściekły i bardzo rozgoryczony państwa
    podejściem do klienta i czas jaki zmarnowałem na oczekiwanie napraw
    oraz błędne diagnozowanie sprzętu przez serwis jak i propozycję
    wymiany sprzętu która jest nieadekwatna do strat jakie poniosłem (
    mowa o czasie użytkowania sprzętu ). Pozdrawiam . P.S. Mam tylko
    nadzieję że czas oczekiwania na sprzęt nie wydłuży się o
    kolejny miesiąc. „

    No i tak naprawdę to od tamtej pory kontakt się urwał tak
    mailowy jak i telefoniczny . Minął już miesiąc dalej nic mimo
    zapewnień że otrzymam sprzęt najpóżniej w ciągu 14 dni.

    Więc tym razem wysłałem już tylko informacyjnie : „Witam
    ! W związku z powyższym że, nie otrzymałem do dnia dzisiejszego
    oferowanego sprzętu tj. Intelect 8 3G który został mi zaoferowany
    w zamian za moje urządzenie Kiano Core 10.1 Quad n/s KC10Q ……..
    a które to jest nieadekwatne pod względem parametrów technicznych
    do mojego urządzenia tj. wielkość ekranu, pamięć RAM oraz pamięć
    wewnętrzna urządzenia żądam w ramach rekompensaty natychmiastowej
    wymiany urządzenia na Intelect 10 3G lub nowszy ( o identycznych
    parametrach ) lub zwrot gotówki w kwocie 599 zł jaką wydałem na
    zakup mojego urządzenia tj. Kiano Core 10.1 Quad n/s KC10Q ……..
    ( fotokopia paragonu w załączeniu ) . Od 5 maja urządzenie
    znajduje się w naprawie a od 10 lipca wiadomo że urządzenie Kiano
    Core 10.1 Quad n/s KC10Q 100430 podlega wymianie. Wymiana urządzenia
    była sztucznie opóźniana dziwnymi negocjacjami które mogły być
    załatwione w trakcie jednej rozmowy telefonicznej. W mailu z dnia
    18.08.2015 (tj.6 dni temu) zostałem zapewniony że do końca
    tygodnia otrzymam już urządzenie. W dniu 24.08.2015 r. nadal nie
    mam urządzenia . Zgodnie z obowiązującym prawem jak i też
    warunkami gwarancji zostały przekroczone wszystkie terminy naprawy
    urządzenia jak i jego wymiany. W takim przypadku mam prawo żądać
    rekompensaty za poczynione szkody. Więc proponuję wymianę na
    Intelect 10 3G lub nowszy ( o identycznych parametrach ) lub zwrot
    gotówki w kwocie 599 zł w nieprzekraczalnym terminie 7 dni od
    otrzymania tego maila . Proszę o podanie dokładnej daty i wysyłki
    urządzenia wraz z nr listu przewozowego lub tez terminu zwrotu
    gotówki. Informuję ponadto że wszystkie przesyłki które otrzymam
    od państwa a nadejdą bez wcześniejszego uzgodnienia zostaną
    zwrócone do nadawcy. W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 48 godzin
    całą korespondencję wraz z dokładnym opisem zaistniałej sytuacji
    i zgłoszeniem przedstawię w Państwowej Inspekcji Handlowej oraz
    Rzecznikowi Praw Konsumenta. Podzielę się także swoimi opiniami na
    forach internetowych . Aby przyśpieszyć kontakt podaję mój nr
    telefonu 660………….

    Więc drodzy czytelnicy chcący zakupić sprzęt KIANO zobaczcie
    co was czeka. Ja zaczynam spełniać wobec KIANO swoje obietnice i
    dzielę się moją opinią. Następna droga to urzędy tj. Państwowa
    Inspekcja Handlowa oraz Rzecznik Praw Konsumenta a także jeszcze
    kilka instytucji które umilą tej firmie życie. A jak to nie pomoże
    to jeszcze jest droga sądowa a mój adwokat ……. Pozdrawiam
    wszystkich i uważajcie na przyszłość na co wydajecie
    pieniądze……… ZbychuW

    • Łukasz

      Niestety odnośnie szybkości działania mam dokładnie to samo na Kiano Intelect 8 3G MS… Ten sprzęt nie nadaje się dla Windowsa 8.1. Zamula strasznie.

      Próba aktualizacji do Windows 10 po wielu bojach zakończyła się niepowodzeniem… Tablet zaciął się przy 39% i już nie wstał… A na pudełku Kiano się chwali darmową aktualizacją do Win 10…

      Czeka mnie chyba podobna przygoda z serwisem… masakra.

  • krzys

    Aktualizacja Kiano Intelect 8 do Widnowsa 10 to porażka.
    Producent nie przetestował sprzętu dokładnie, a nowych kompletnych sterowników
    do Win10 nie maja. Serwis olewa sprawa wgrywając startowego Windowsa 8.1 z
    pytaniem o co chodzi, wszystko działa dobrze.

    U mnie po aktualizacji do Win10 po włączeniu Wi-Fi przestaje
    działać sensor GPS z komunikatem „System Windows zatrzymał to urządzenie z
    powodu zaraportowanych problemów (Kod 43)”, dokładnie chodzi o
    „Broadcom GNSS 4752 Geolocation Sensor”.

    Problem bardzo długo omawiałem z Kiano Assistance. Podsyłali
    mi sterowniki różne, ale nie do Wi-Fi ani do GPSa, więc problem nie ustąpił.
    Fachowcy z Assistance polecili mi wysłać zgłoszenie reklamacyjne do serwisu w
    ramach gwarancji.

    Wysłałem sprzęt do serwisu. Serwis odesłał mi sprzęt z
    informacją: „W celach diagnostycznych wgrano soft i sprzęt nie wykazał
    wad, więc nie podjęto czynności serwisowych.” Czyli nie próbowali
    naładować działania GPSa pod Win10 tylko najpierw wgrali soft fabryczny Win8.1
    i dopiero testowali go. A ja dokładnie opisałem, że pod Win8.1 wszystko jest
    dobrze, a pod Win10 jest problem. Tablet wysłałem z Win10 i ze zdjęciem
    opisanego problemu.

    Ponownie kontaktowałem się z Assistance. Pani najpierw
    poinformowała mnie, że „Technicy dokładnie sprawdzali sprzęt pod kątem
    opisywanych przez Pana usterek”, a potem „Serwis nie instaluje
    systemu operacyjnego Windows 10, jedynie system Windows 8.1”. Wniosek jest
    jeden, że tak naprawdę serwis nie próbował naprawić GPSa pod Win10, albo nie
    udało im się, więc wgrali soft fabryczny Win8.1.

    Tak czy inaczej w Win10 sensor GPS nie działa razem z Wi-Fi.
    Rozwiązania dla tego problemu niemają.

    Także instalacja Widnowsa 10 na Kiano Intelect 8 jest
    porażką, a serwis niema na to lekarstwa do czego się nie przyznają.

    Jak ktoś chce kupić ten tablet z myślą o aktualizacji do
    Windows 10 to zdecydowanie odradzam, bo nie bedzie lepiej działać a serwis nic
    nie pomoże, co najwyżej wgrają Windowsa 8.1.

  • Blady

    Dobra rada nie kupować produktów tej firmy. Tablet 3x w reklamacji i za każdym razem wracał zepsuty w inny sposób ogólnie już 9 tygodni jestem bez sprzętu i nie chcą się przychylić aby oddać kasę nie polecam tej firmy nikomu tani szajs

  • Hello Web Admin, I noticed that your On-Page SEO is is missing a few factors, for one you do not use all three H tags in your post, also I notice that you are not using bold or italics properly in your SEO optimization. On-Page SEO means more now than ever since the new Google update: Panda. No longer are backlinks and simply pinging or sending out a RSS feed the key to getting Google PageRank or Alexa Rankings, You now NEED On-Page SEO. So what is good On-Page SEO?First your keyword must appear in the title.Then it must appear in the URL.You have to optimize your keyword and make sure that it has a nice keyword density of 3-5% in your article with relevant LSI (Latent Semantic Indexing). Then you should spread all H1,H2,H3 tags in your article.Your Keyword should appear in your first paragraph and in the last sentence of the page. You should have relevant usage of Bold and italics of your keyword.There should be one internal link to a page on your blog and you should have one image with an alt tag that has your keyword….wait there’s even more Now what if i told you there was a simple WordPress plugin that does all the On-Page SEO, and automatically for you? That’s right AUTOMATICALLY, just watch this 4minute video for more information at. Seo Plugin

  • Mariusz

    kupując tablet Kiano intelect 8 nie liczcie zbytnio na możliwość naprawy po okresie gwarancyjnym – tablet ten choć by ze względu na wymianę digitizera czyli dotyku jest tak zrobiony i zaklejony byście najlepiej go uśmiercili można digitizer lekko podgrzać by klej był bardziej miękki ale uwaga bo tylna część obudowy też jest cienką szybką! – bardzo łatwo pęka – słowem dla nawet w miarę pojmującego temat jest to droga przez mękę. Chinole bardzo się postarali by go nie naprawiać -podczas gwarancji i po digitizer w serwisie Kiano jest wymieniany razem z obudową – oni się nie pie-dolą z badziewiem które sami wyprodukowali. Tak więc do puki działa – jest ok zwłaszcza podczas gwarancji za wyjątkiem uszkodzeń mechanicznych np. digitizera. Inaczej – cel i do śmietnika.

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona