+6Nasi autorzy
Ważne

Sprzedaż tabletów wzrosła tylko o 1%!

Według badań Digitimes Research, sprzedaż tabletów w trzecim kwartale tego roku okazała się lepsza, niż w tym samym czasie zeszłego roku. Jednak wynik nie jest porażający, ponieważ okazał się większy tylko o 1%. Apple nadal liderem, ale kto jest dalej?

Sprzedaż tabletów osiągnęła w trzecim kwartale 63,4 miliony sztuk, co – jak już pisałem – jest tylko o 1% lepsze w stosunku do 2013 roku. Liderem jest Apple, które sprzedało 15 milionów dachówek i poprawiło się o 6,4% w stosunku do zeszłego kwartału. Drugi jest oczywiście Samsung, a za nim znajduje się Asus i Lenovo. Pierwszą piątkę zamyka Acer, a dalej zobaczymy Amazona i Della.

Tablety niemarkowe osiągnęły sprzedaż na poziomie 26,2 milionów urządzeń, co jest wynikiem gorszym, niż w analogicznym kwartale zeszłego roku. Tajwańskie firmy radzą sobie coraz lepiej i udało im się sprzedać 23,13 milionów dachówek.

Najważniejszą rzecz w tym raporcie jest moim zdaniem to, że wzrost sprzedaży wyniósł jedynie 1%. To pokazuje, że nie ma już takiego szału na te urządzenia, co może być częściowo spowodowane phabletami, które skutecznie mogą zastąpić 7-calowce. A Waszym zdaniem to tylko chwilowa zadyszka i następny kwartał będzie dużo lepszy, czy może jest to już stały trend?

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • placek

    IV kwartał będzie świąteczny, może więcej sprzedadzą. Choć pewnie rynek już się nasyca. Być może okazuje się właśnie, że zastosowania tabletu są jednak na tyle ograniczone, że ludzie wolą to zrobić na sprzęcie o większym możliwościach i w wielu wypadkach po prostu sprzęcie wygodniejszym (klawiatura, myszka, większy ekran, często brak konieczności trzymania tabletu we właściwej pozycji). A do tego to co pisał autor, phablety czy nawet smartfony (u mnie tylko 4,3″) wystarczają. Tak sobie myślę.

  • AS

    Ja bym nie nazywał tego zadyszką. Utrzymująca się wielkość sprzedaży jest spowodowana nasyceniem rynku. Wzrosty maja miejsce w przypadku, gdy produkt jest nowością. Obecnie wiele osób już jakiś tablet posiada i niekoniecznie leci do sklepu po następne. Wystarczy popatrzeć na udział poszczególnych modeli iPada. Utrzymującą się sprzedaż należy uznać za sukces.

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona