+6Nasi autorzy

Powstał 64-bitowy emulator Androida L dla procesorów Intel x86

Android L wprowadzi wiele nowości, główną nowinką będzie oczywiście obsługa 64-bitowych układów. Jednak aby aplikacje firm trzecich mogły wykorzystać potencjał drzemiący w 64-bitach, muszą zostać dostosowane do tej architektury. W tym celu konto Android Developers na Google+ udostępniło stosowne pliki instalacyjne na Windowsa, OS X i Linuxa. 

Dla aplikacji 64-bity to przede wszystkim zwiększony, adresowalny obszar pamięci, większa liczba rejestrów oraz nowe zestawy instrukcji. Na chwilę obecną emulator pozwala dostosować programy do procesorów Intela. Na wersję dedykowaną 64-bitowym układom ARM trzeba jeszcze poczekać. Aplikacje zbudowane na Javie automatycznie odczują korzyść z 64-bitów, natomiast te oparte na Android NDK, będą wymagać optymalizacji.

Wiadomo, że w Androidzie L nie będzie już Dalvika, domyślnie zostanie włączony ART. Emulator to również możliwość testowania aplikacji właśnie pod kątem ART. Już teraz w KitKacie widać, że niektórym programom Android Runtime służy, a w innych nic nie zmienia. Odpowiednie wykorzystanie tych bibliotek, jak i 64-bitów może znacząco usprawnić płynność i stabilność Androida. Wiele zależy tutaj od programistów, Google’a i szybkości wdrażania Androida L.

Jeżeli chcecie sprawdzić emulator, to odsyłam Was do tego linku.

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • Mihau

    64-bitowy emulator dla 32-bitowych procesorów? Cosik nie gra.

    • Artur Ewaryst Dudziński

      PCSX2 to emulator PS2, która miała 128bitowy procesor. Pentium 4, Pentium D odpala większość gier, mało którą w maksymalnej szybkości, ale sobie radzi, mimo tego, że jest 32bitowy.

      • Mihau

        Niejasno się wyraziłem, ale autor zrozumiał, o co chodzi. Chodziło mi o to, że to emulator 64-bitowego Androida x86-64. Emuluje 64-bitowy system uruchamiany na 64-bitowej architekturze, nie 64-bitowy system uruchamiany na 32-bitowym CPU, bo to niemożliwe natywnie. Sam kod emulatora nie jest specjalnie istotny, można emulować architekturę 64-bitową na 32-bitowym procesorze, jak sam wspominałeś (procesor PS2 nie jest 128-bitowy, tylko ma 128-bitowe rejestry), ale nie uruchomisz natywnie softu na inną architekturę procesora.

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona