+6Nasi autorzy
Ważne

SteamBoy – jeszcze tablet czy już przenośna konsola do gier?

Nikogo nie dziwi, że jednymi z najczęściej pobieranych aplikacji na tablety i smartfony są gry. Wraz z wzrostem mocy obliczeniowej i wydajności tych urządzeń, przestały być to tylko proste projekty 2D, a coraz mocniejsze GPU pozwalają na uzyskanie grafiki, która kiedyś dostępna była tylko na komputerach PC.

Wiąże się z tym jednak pewnie mankament, o którym pisaliśmy wielokrotnie. Sterowanie. Wydawcy dwoją się i troją, żeby wymyślić wygodną kontrolę gry za pomocą ekranu dotykowego, ale nie zawsze jest to możliwe. Dedykowany pad czy inne urządzenia peryferyjne zawsze będą wygodniejsze, szybsze i bardziej precyzyjne. Właśnie z tego powodu powstają przenośne konsole gier, które do tej pory nie zdobyły jednak znaczącej popularności. No może z wyjątkiem… GameBoya od Nintendo.

Są jednak producenci, którzy dalej wierzą, że przenośne konsole (często przypominające tablety) mają rynkowy sens. A renesans takich urządzeń może pojawić się za sprawą platformy Valve Steam Machines, opartej na linuksowym systemie operacyjnym SteamOS. Premiera urządzeń od partnerów Valve została przesunięta na początek roku 2015, a większość z nich, to mają być stacjonarne konsole pod duży telewizor, na wzór Xboxa czy PlayStation.

Na szczęście są też firmy, które stawiają na rozwiązania przenośne. I tak właśnie narodził się pomysł tableto-konsoli SteamBoy. Ma to być pierwsze urządzenie pozwalające na grę w tytuły ze Steama na dedykowanej konsoli przenośnej. Model zaprezentowany został podczas targów E3 i według członków zespołu odpowiadającego za jego konstrukcję, będzie wyposażony w 4-rdzeniowy procesor, 4 GB pamięci RAM, 32 GB pamięci wewnętrznej oraz łączność WiFi i 3G.

Jego wygląd w zdecydowany sposób nawiązuje do oficjalnego kontrolera Steam, przedstawionego na początku tego roku – szczególnie jeśli chodzi o same przyciski i sterowanie. Na środku konsoli znajduje się 5-calowy ekran dotykowy, który ma jeszcze bardziej ułatwić obsługę interfejsu.

Co myślicie o takim rozwiązaniu – czy w dobie mocnych tabletów i smartfonów konsole przenośne w ogóle mają sens?

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • gość

    * wierzą

  • Tomasz Lenartowski

    Tsaa. 153 miliony sprzedanych NDS to brak popularności. Widzę, że temat jest ci zupełnie obcy. Użyj chociaż mistycznej mocy wikipedii http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_million-selling_game_consoles

  • uru28

    Sęk w jakości i rozmiarze produkcji.Niestety w znakomitej większości produkcje na tablety to „popierdułki” na 15min a płatne produkcje choć tańsze i tak nie mogą się równać z wersjami na konsolki.Co prawda zdarzają się rodzynki ale na dłuższą metę nie ma co porównywać.Szkoda tylko że Sony „pojechało” tak z ceną vity bo tak naprawdę „zabili” sprzedaż na starcie.Na tablety jest kilkanaście produkcji które śmiało mogą stawać w szranki z produkcjami na konsole przenośne (jakość grafiki oraz czas gry) i coraz więcej ładnych graficznie choć krótkich gier,reszta to produkcje na 15 lub 5 min.

  • Tomek

    To prawda, szkoda Vity. Co do tego pomysłu to nVidia przecież sama też próbuję trochę w tym segmencie ugrać.

    Ogólnie podoba mi się to co robi Steam. Idzie w dobrym kierunku. Dobrze by było jak by wydali apke na androida jeszcze żeby można było puścić streaming z PC. Wtedy by można było jakiegoś dongla podpiąć pod TV i grać przez domową sieć. No ale i tak teraz np. na takim Asus T100 można w domowej sieci mając mocnego PC pograć w co się chce (lub co się ma na Steamie :D)

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona