+6Nasi autorzy
Ważne

Na rynku tabletów Samsung zyskuje, a traci Apple

Najnowsze fakty przedstawiają się dobrze dla Koreańczyków, ale dużo gorzej dla Amerykanów. Mowa jest wyłącznie o pierwszym kwartale tego roku.

Według Strategy Analytics w pierwszych trzech miesiącach 2014 Samsung sprzedał 12,8 mln tabletów. Choć producent twierdzi, że na rynku pojawiło się 13 mln urządzeń. W każdym razie taka ilość sprzętu przełożyła się na udział wynoszący 22,6 %, co z kolei daje 3,7 punktów procentowych więcej w porównaniu do pierwszego kwartału rok temu. Wtedy 9,1 mln tabletów znalazło swoich nabywców.

Samsung jest ogromną konkurencją dla Apple. Robi to, czego Apple nie zrobi chyba nigdy – oferuje tablety dla każdego. Oferta Samsunga jest różnorodna i ten aspekt określa się kluczem do osiągniętego rynkowego udziału.

Apple mocno straciło. W tym roku firma z Cupertino może pochwalić się udziałem mniejszym o 11,5 punku procentowego. W pierwszym kwartale 2013 roku firma miała 28,9 % rynku.

Mimo, że Samsung zyskał niespełna 4 %, a Apple straciło ponad 10, to i tak liderem pozostaje amerykańska korporacja.

źródło

 

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • Zuforr

    Jak apple ma nie tracić jak kiedyś miało ~100% a teraz jest konkurencja i lepsza i gorsza

  • armi

    To są dane w szt
    Dane w $ pokazujące przychód i zysk długo będą jeszcze po str Apple

  • John Kofee

    jak moje oko to przydała by się choć jeszcze jedna firma rozbijająca ten duopol – konkurencji nigdy za wiele… może Xiaomid aradę… dobra jakość i dobra cena.

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona