+6Nasi autorzy
Ważne

Facebook przejmuje firmę Oculus VR za 2 miliardy dolarów

Wszystko wskazuje na to, że zakup komunikatora WhatsApp przez Facebooka nie obciążył tak bardzo finansowo firmy. Według najnowszych raportów, niewiele czasu po wydaniu wspomnianych 16 miliardów, Zuckerberg z zarządem przeznaczają kolejne 2 miliardy dolarów na nową inwestycję. Tym razem wzrok giganta społecznościowego padł na projekt Oculus Rift.

facebook_kupuje_oculus0

Firma Oculus VR znana jest z prac nad stworzeniem pierwszych prawdziwych okularów wirtualnej rzeczywistości – Oculus Rift. Ich główne przeznaczenie to symulacja gier komputerowych. Co więcej, swojego czasu pojawiła się również wiadomość o możliwości współpracy gogli wraz z urządzeniami z systemem Android. Projekt pierwszy raz pojawił się w internecie w sierpniu 2012 roku. Wówczas to na Kickstarterze – stronie, gdzie firmy mogą ubiegać się o finansowe wsparcie klientów w celu realizacji produktu – firma zamieściła swój pomysł gogli 3D. Projekt zakładał uzyskanie 250 tys. dolarów. Szybko zebrał prawie 10 razy więcej, bo ponad 2,44 miliony. Wkrótce potem rozpoczęła się praca nad urządzeniem. Swój wkład w Oculus Rift ma między innymi John Carmack, który znany jest jako główny programista gier Doom, Wolfenstein 3D czy Quake. Jemu jako pierwszemu udało się wprowadzić prawidłową obsługę gier przez to urządzenie.

Wracając do teraźniejszości – wczoraj wieczorem Mark Zuckerberg, prezes Facebooka, zamieścił taki oto wpis:

W nim to CEO firmy ogłasza przejęcie Oculus VR. Zuckerberg dodatkowo zaznacza, iż oprócz przeznaczenia czysto rozrywkowego, Oculus Rift miałby służyć również w celach komunikacji, np. konsultacji z lekarzem czy studiowania z ludźmi z całego świata. Oznaczałoby to, że firma robi kolejny krok, po przejęciu WhatsApp, w kierunku rozwoju możliwości swojej platformy społecznościowej. Jakie to będzie miało skutki w okresie długoterminowym, trudno powiedzieć. Zuckerberg twierdzi, iż chce pozwolić firmie na dalszą pracę nad okularami bez większej ingerencji, tak jak to było dotychczas, jednakże pod nadzorem Facebooka. Podobna sytuacja miała miejsce przy zakupie aplikacji Instagram czy komunikatora WhatsApp.

Warto również zaznaczyć, że Facebook przejął firmę w dość ważnym dla niej momencie. Mianowicie kilka dni temu ruszyła oficjalna przedsprzedaż okularów, w cenie 350 dolarów od sztuki. Choć samo urządzenie nie jest jeszcze fizycznie do nabycia, już jednak miało spory wpływ na ukształtowanie aktualnego rynku oraz postrzegania tego typu sprzętu. Przykładowo firma Sony zapowiedziała pracę nad własnymi okularami, przeznaczonymi do grania na konsoli PlayStation 4 – pisał o tym Aske w „Po godzinach”.

Co uważacie o strategii Facebooka? Dobre inwestycje, czy może złe? Jaki to ma wpływ na konsumenta? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach ;-)

[źródło]

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • tm

    szkoda oculusa

  • DevX

    Taka przedsprzedaż to żadna przedsprzedaż. Tak samo było w przypadku wersji Dev1:
    „I understand this hardware is intended for developers and it is not a consumer product.”

  • AS

    Nie chcę być zbyt złośliwy, ale pisanie „główny CEO”, wygląda podobnie do „szybki fast food”. A tak, przy okazji, może warto powrócić do tak dobrze znanych określeń, jak prezes, dyrektor, czy szef?

    Facebook ma najwyraźniej kupę forsy i mierzy wysoko lokując ją w przedsięwzięciach, które być może osiągną sukces. Czas pokaże, co z tego wyjdzie.

    • Faktycznie, dodawanie „główny” można uznać za zbędne ;-)
      A co do innych określeń, to akapit wyżej została użyta nazwa „prezes”.

      Dzięki za uwagi!

  • KrisP

    Candy Crush VR, can’t wait! :-D

  • Indy

    Kolejny błąd merytoryczny ” John Carmack (m.in. główny programista gier Doom, Wolfenstein 3D czy Quake) zamieścił swój pomysł gogli 3D.” Carmacka jeszcze wtedy w ogóle nie było w ekipie.

    • Kolejny?

      Tak, John Carmack nie należał wówczas bezpośrednio do zarządu firmy. Jednak od samego początku wspierał je swoimi pomysłami. On też jako pierwszy wprowadził poprawną obsługę gier przez Rifta.

      Mój skrót myślowy nawet trudno nazwać „skrótem”, jest on błędny.
      Poprawiłem, dzięki za czujność! ;-)

  • Kerhold

    Bawiłem się okularami Oculusa. Pomysł fajny, wdusza w fotel, jak zapuściliśmy rollercostera, ale pikseloza straszna i chłopaki, którzy od paru lat nad tym pracują nie wyszli do tej pory poza aspekt deweloperski. Jak rozumiem jest szansa na bardziej konsumerski charakter tego przedsięwzięcia, ale tak naprawdę to sprzedali się w najlepszym możliwym momencie, bo przespali czas na zostanie liderem w utworzonej przez siebie niszy. Już wiele innych firm pracuje nad tym samym i jedyną zaletą Oculusa będzie to, że stoi za nimi duża firma (niekoniecznie już lubiana) i byli pierwsi.

    • aaa

      Wersja 2.0 ma znacznie więcej pikseli.

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona