Wiko VIEW

Nowy Google Nexus 7 ma problemy z działaniem ekranu dotykowego

Kilka dni temu branżę technologiczną obiegła informacja o problemach z działaniem odbiornika GPS w nowo zaprezentowanym tablecie Google Nexus 7. Użytkownicy skarżą się na wyłączanie się modułu dwie minuty po jego włączeniu, co – jak zapewne się domyślacie – skutecznie uniemożliwia korzystanie z urządzenia jako nawigacji samochodowej, a także udostępnienie swojej lokalizacji znajomym na portalu społecznościowym lub Foursquare. Google szybko zapewniło o trwających pracach mających na celu usunięcie usterki, a dotknięci problemem właściciele Nexusa 7 otrzymali egzemplarze zamienne. Chciałbym powiedzieć, że wszystko skończyło się dobrze, a ludzie i tablety żyli długo i szczęśliwie, ale nie mogę. Okazuje się bowiem, że przysłane przez Google urządzenia cierpią na dolegliwości związane z ekranem dotykowym.

Serwis Phone Arena powołuje się na wpisy użytkowników opublikowane na oficjalnym forum Google Products. Wiele z nich mówi o ekranie interpretującym pojedyncze dotknięcia jako podwójne, samoczynnym przewijaniu list i wybieraniu wyświetlonych opcji, problemach z przybliżaniem i oddalaniem za pomocą funkcji pinch-to-zoom, a także wirtualną klawiaturą. Jeden z właścicieli wymienił Nexusa 7 16GB na nowy, zafoliowany model 32GB, ale bez większego sukcesu – ekran urządzenia także nie działał prawidłowo.

Jeden z pracowników Google poświęcił czas, by przyjrzeć się doniesieniom użytkowników i zaproponować rozwiązanie. Niestety, nie jest ono zbyt konkretne i szczerze wątpię, by komukolwiek pomogło. Według niego, przyczyną problemu jest jedna z zainstalowanych aplikacji, a uruchomienie tabletu w trybie awaryjnym ułatwi jej odnalezienie. Mało prawdopodobne, by wszyscy właściciele wadliwych Nexusów 7 zainstalowali dokładnie ten sam zestaw aplikacji. Problem musi tkwić w systemie operacyjnym lub błędnych sterownikach wyświetlacza. Czas pokaże. Tymczasem nim złożycie zamówienie na nowego Nexusa 7, zastanówcie się dwa razy lub, jeśli to możliwe, sprawdźcie jego działanie przed zakupem.

via Phone Arena

Komentarze

  • Bartek

    Z całym szacunkiem dla pana Jarka, ale po co takie bzdurne newsy dodawać? Tak samo jak z gpsem tak w tym przypadku jest to problem z oprogramowaniem, który, prędzej czy później, zostanie wyeliminowany. Oba te problemy za tydzień nie będą już występować, ale osoby, które czytały Wasze dwa newsy o problemach Nexusa już go nie kupią, bo będą dalej myślały, że jest to tak strasznie awaryjny sprzęt.
    O problemach popularnych urządzeń rozumiem, że można napisać, ale gdy są one wadami konstrukcyjnymi i po aktualizacji systemu nie będą mogły być wyeliminowane.

    • elli

      Bartek, ale pracownik Google nie powiedzial, ze pojawi sie aktualka i blad zostanie naprawiony. Po prsotu pordzil usuniecie jakiejs aplikacji. Watpie zeby Google to naprawilo, cos jest nie tak z ekranem tabletu.

    • Adamkpl

      Uważam wprost przeciwnie – trzeba podawać to do informacji i piętnować problemy. Dzięki temu jesteśmy bogatsi w wiedzę, a wiedza to skarb :-) Pomaga nam w decyzjach.

      Oby więcej takich informacji!

      • Indy

        Jaką konkretną wiedzę zawiera ten news?
        Że jakiś procent (jaki?) użytkowników ma pewien problem z dotykiem w ich urządzeniach?
        W newsie nie podano nawet linka do wspomnianego forum z dyskusją na temat problemu. Dlaczego go nie podano? Bo pan Jarek był w stanie tylko przetłumaczyć tekst z innego portalu.
        Zresztą nie chodzi o jakiś dokładny zestaw aplikacji jak sugeruje pan Jarek tylko wystarczy jedna powodująca ten problem, dlatego Google zasugerowało przejście do trybu awaryjnego, który wyłącza wszystkie ‘zewnętrzne’ aplikacje i sprawdzić czy problem dalej występuje. Tak się robi w innych przypadkach, żeby sprawdzić na 100% czy błąd powoduje sprzęt czy oprogramowanie.
        Niestety pewnie pozostaniemy w tej niepewności bo newsowe portale lubią zarzucać newsy a nie dokładne badanie problemu.
        “Tymczasem nim złożycie zamówienie na nowego Nexusa 7, zastanówcie się dwa razy lub, jeśli to możliwe, sprawdźcie jego działanie przed zakupem”
        Ciekawe niby jak, skoro żaden stacjonarny sklep w Polsce go jeszcze nie sprzedaje :P

        • lexer

          Naprawdę tak trudno znaleźć sobie samemu?
          http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2399457
          Jeśli nie wierzysz na słowo redaktorom portalu, to stary…co ty tu jeszcze robisz? Przecież tyle jest świetnych, rzetelnych, polskojęzycznych portali o tabletach ;>

    • lexer

      Bardzo zdrowe podejście Bartku ;)
      Życzę Ci, żebyś w przyszłości kupił tablet, w którym nic nie będzie działać i ze stoickim spokojem, bez kwękania czekał aż producent rozwiąże ten problem przy pomocy aktualizacji. Życzę Ci również, aby ta aktualizacji została wydana jak najpóźniej.

      A tak swoją drogą to dobry spec z ciebie musi być skoro potrafisz zdiagnozować usterkę i stwierdzić jej przyczynę szybciej niż pracownicy Google i Asusa razem wzięci.

      Historia Iphona 4 i problemów z zanikającym zasięgiem udowadnia, że nie każdy problem da się rozwiązać software’owo.

      • Tenbiurowiec

        Miałeś chociaż iP4 w ręku, czy przytaczasz głupoty wyssane z internetu?

        • mam kilka ip4s – “es” na końcu jeśli ma to jakieś znaczenie i problemów z połączeniem do netu multum.
          .
          1. błąd pdp przy necie z komórki – co radzi strona jabola – aktualizuj oprogramowanie – a jak nie pomoże? to leżysz i beczysz i tłumaczysz zarządowi, że ich telefony tak mają i już
          2. wifi + proxy – przeglądarką do FB się dostaniesz ale już poczty nie sprawdzisz.
          .
          .
          ad 1. nawet tanie wynalazki bez problemu łączą się z netem, robią za modem, AP itd – o ile mają wbudowaną taką funkcjonalność.
          ad 2. dowolny telefon na Androidzie > 2.1 (2.1 nie obsługuje proxy, przynajkniej w starych Samsungach) jakoś łączy się bez problemu.
          .
          .
          Hello! mamy 2013 roku i może czas przejrzeć na oczy, że ten jabol-4 nie jest idealny a w porównaniu z innymi co najwyżej przeciętny.

    • jan

      problem z oprogramowaniem czy też co gorsza wad konstrukcyjna, do czasu naprawy dla użytkownika końcowego jest bez RÓŻNICY, tu i tu sprzęt nie działa prawidłowo. Wiec ja uważam że warto o tym pisać, tym bardziej ze ja kupiłem NTT za350 zł i nie mam takich problemów.

      • Różnica jest gigantyczna. Jeżeli to błąd programowy to można go naprawić patchem. Jeżeli to błąd hardwarowy to trzeba wymienić podzespół w tablecie, a w przypadku tak kompaktowej konstrukcji to oznacza najczęściej wymianę całego tabletu na nowy.

    • @Bartek:
      Kup na składkowy prezent usmiechaj się później…
      .
      Warto wiedzieć przed zakupem, ze jest taka skucha.

    • sylas11

      A skąd ta pewność, że to problemy programowe? W przypadku TF201 problem z GPS-em był sprzętowy, a to w końcu ten sam producent…

  • freakygamerpl

    Niemarkowe sprzęty lepsze od markowych ?

    Asus właśnie to pokazał .

    Czyli histora jak z samej góry spaść na dno.

    Starszy nexus 7 równierz miał różne problemy.

    • Glee

      Czyli uważasz, że nawet jak się coś stanie to mieć serwis np. w Chinach niż w kraju ?

      • Jak coś się stanie w ciągu 2 lat – to masz gwarancję i w pesymistycznym wariancie odnosisz do sklepu i muszą Ci oddać pieniądze – tyle ile płaciłeś.

  • Mam pytanie. W tekście padło zdanie “Mało prawdopodobne, by wszyscy właściciele wadliwych Nexusów 7 zainstalowali dokładnie ten sam zestaw aplikacji.” – widzę że to jest opinia autora a nie dane ze źródła. A co jeżeli nie ma wadliwych Nexusów 7, jest tylko błąd oprogramowania ujawniający się przy kombinacji poleceń występujących przy jakiejś aplikacji lub kilku aplikacja działających równolegle?

    Awarie dotyczą niewielkiego odsetka osób. Problem zgłosiło do tej pory 98 osób. (dane z forum google, link jest w tekście źródłowym) Jeżeli zgłosiło go 5% osób u których występuje to i tak mówimy o 2000 awarii. Z ilu sprzedanych? Kilkaset tysięcy czy kilka milionów? Tak czy inaczej problem jest liczony w promilach użytkowników. Sądząc po objawach problemu to sygnał z digitizera zacina się w buforze i przez to traci się ciągłość odczytu. (moja prywatna opinia, mogę się mylić) Więc całkiem możliwe jest to że problem wywołuje jakaś kombinacja poleceń do systemu operacyjnego czy sposób zarządzania pamięcią powoduje lagi w digitizerze – nie ma gwarancji że to jest wina aplikacji, ale bez dokładnych logów i kilku godzin przeglądania danych chyba nikt nie jest w stanie wykluczyć tego. Więc jakie dane ma autor że podważa oficjalną opinię twórców systemu i mówi że oni się mylą?

    Warto chyba zauważyć że nie padła nazwa konkretnej aplikacji, co pozwala na domyślanie się że może być więcej niż jedna powodująca ten problem.

    Zresztą bardzo duża część użytkowników po wymianie urządzenia z wadliwego na nowe instaluje dokładnie te same aplikacje, (znów moja prywatna opinia, poparta doświadczeniem – na to nie mam dowodów) więc opinia osoby która wymieniła jeden tablet na drugi z dokładnie tym samym błędem właśnie zdaje się potwierdzać rozwiązanie jakie podał pracownik Google.

    Wydaje mi się że mogło dojść do pomylenia przyczyny ze skutkiem. Nie tablet jest wadliwy, ale oprogramowanie się gryzie z tabletem. Awaria występuje dlatego że niewielki promil użytkowników zainstalował wadliwą apkę. Do systemu operacyjnego lub do API zostanie dodana łatka rozwiązująca problem i nie będzie się czym ekscytować. Bo znów portal wychodzi na lekko stronniczy w swoich opiniach mieszając fakty z domysłami.

    • Jeśłi problem zgłosiło 100 osób a wg mnie zgłasza 1 na 1000 to wyraźnie widać wadliwość produktu.
      .
      To nie buła, tego się nie produkuje 1mln szt dziennie.

  • PLEXUS

    Ja pie***le lufzie takie problemy to pikuś i choćby nie wiem jaki galaxy tab miałby być bezawaryjny to nigdy nie dorównają nexusowi bo procesora i gpu topowego nie zastąpi jakieś gówniane mali 400

  • MaArek77

    Szkoda gadac.

    Problemy to wstyd.
    Czyli bubel.
    Wiem ze moga sie zdarzyć na początku ale to drogi sprzet i markowy

    Może koło grudnia wszystko sie ustabilizuje.
    Wtedy te wadliwe seriw bedą za pół darmo oddawane na aukcjach.

    Albo jakas czesc trafi do Polski w atrakcyjnej cenie.

    Bezsens, kupie nowy i bede użerał sie, odsyłał, wymieniał itp. zaraz po kupnie.
    Rozumiem ż epadnie kilka miesiecy po kupnie, pech, wada ale to dzieje sie u tysiecy osob

  • Krak

    Problem z dotykiem dotknął wielu użytkowników :P

  • Adam

    Czy autor może wskazać owe forum Googla, bo z chęcią poczytam o tym rozwiązaniu problemu (?)

  • kamiltbg

    Masakra. Czy ASUS nie może wyprodukować tabletu, którego nic nie trapi? Nie wiadomo nawet, czy to wina software. Nie zdziwiłbym się, gdyby to jednak panele były wadliwe, w końcu ASUS lubi oszczędzać na ekranach, a potem są same problemy.

  • Adamkpl

    Chciałbym aby autor wpisu trzymał rękę na pulsie w sprawie tych problemów, abyśmy wiedzieli, czy to wina sprzętu czy oprogramowania.

    • Problemy zgłasza coraz więcej użytkowników, a Google rozkłada ręce. W najnowszym wpisie pracownik koncernu prosi o cierpliwość i obiecuje, że inżynierowie przyjrzą się usterce.

  • test

    polecam tablety Apple. Tam tego typu problemy nie występują. Jakość to jakość. pozdrawiam fanów Apple’a.

    • Piotr Skonieczny

      zwłaszcza porównując cenę ;)

  • emilart

    Witam . Kupiłem nowego nexusa parę dni temu , owego problemu z dotykiem typu przyszczypnięcie itp nie ma . Ale mam inny również z dotykiem a mianowicie słabiej reaguje górna lewa cześć wyświetlacza na pojedyncze kliknięcia , więcej jeśli tablet trzymamy w rękach jest w miarę ale jeśli położyć go na np. poduszce jest o wiele gorzej powiedzmy że co 5 kliknięcie nie reaguje . Byłem w sklepie (x…m) sprzedawca potwierdził problem , przyniósł drugi otwierany testujemy i ten sam problem , przyniósł następny egzemplarz no i jest dobrze , wracam do domu zaczynam zabawę tabletem i jest ten sam problem nawet gorzej po czasem po kliknięciu blokuje się jakby nadal trzymać w tym miejscu palec :( i co tu robić znów wymieniać ? Ma ktoś ten problem ? Może jakaś partia wadliwa ? Jestem mocno zawiedziony na nowym Nexusie .

  • nex

    ja mam taki problem, ze czasem tak jak by zblokuje sie dana literka podczas pisania

    lub raz bylo tak ze napisalem dlugiego posta, chcialem wykasowac literke, i bum
    zaciol sie przycisk do kasowania i skasowal pol zdania

    mam tez starego nexusa i tam musze przyznac ze klawka dziala lepiej, chociarz jest to teoretycznie slabszy sprzet

    ale pisanie na nim jest plynniejsze i nie ma takich problemow jak wyzej

    tez sie zastanawiam nad tym czy to wina softu czy cos z ekranem?

  • nex

    a ha zeby nie bylo , ogolnie jestem zadowolony z nexusa, ale ten problem bywa irytujacy

    • emilart

      Czyli masz ten sam problem , sprawdź go programem do testowania dotyku ( dostępny za darmo w sklepie play ) i tu ważne weź tablet na poduszkę i testuj dotyk dotykając tylko jedną ręką .
      Napisz jaki wynik . Pozdro

  • emilart
  • nexus

    Ktoś wie czy można jakoś odwiesić nexusa 7? zawiesił się i wziełam wyłączanie to wyłącza się od paru godzin.

  • Nenesieke23

    Mój tablet nie chce się obracać.To mogłam jednak przeżyć.Lecz później aplikacje same się wyłączają.Mam nadzieje że to wina androida Lollipop i go naprawią a nie całego tabletu, bo bardzo go lubię.

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona