Raport IDC: sprzedaż tabletów z Androidem wzrosła o 163%, Apple zalicza spadek

Co prawda statystyki nie zawsze zawierają dla nas jakieś przydatne informacje, to niektóre jednak warto znać. Do tych właśnie dołączył raport firmy IDC, który zawiera bardzo dużo danych dotyczących podziału rynku pomiędzy tablety z iOS i Androidem. Zielony Robocik zdobywa coraz większą popularność od dość dawna, ale mimo to jego wynik robi wrażenie.

Badanie dotyczy drugiego kwartału 2013 roku, zaś niektóre wyniki zostały zestawione z tymi z okresu Q2 2012.

Wśród producentów tabletów nadal przewodzi Apple, mając pod sobą  32.4% rynku. Kolejne miejsca to Samsung: 18%, ASUS: 4,5%, Lenovo: 3,3% oraz Acer: 3.1%. Reszta to „inni producenci” – razem 38,8%. Firma z Cupertino nie ma jednak specjalnie powodów do zadowolenia, bowiem w porównaniu z rokiem poprzednim zanotowała spadek w tej statystyce aż o 14,1%. Dla porównania, Samsung zyskał aż 277%, ASUS 120,3%, zaś Lenovo 313,9%.

Jeszcze ciekawsza jest statystyka porównująca systemy operacyjne na rynku tabletów: w porównaniu z drugim kwartałem roku 2012, udział Androida w rynku zwiększył się o 162,9%. W drugim kwartale 2012 miał on 38% udziałów, teraz jest to aż 62,6%. Podając dane liczbowe, w ubiegłym roku Q2 przyniosła sprzedaż 10,7 miliona urządzeń z Androidem, teraz jest to aż 28,2 miliona. Dla porównania, wynik iOS się pogorszył, zmniejszając się z 17 milionów na 14,6. Tabletów z systemem Windows sprzedano zaledwie 1,8 miliona, co daje im 4% ogólnej sprzedaży. Windows RT i BlackBerry OS łącznie zdobyły zawrotne 0,8%. W badaniu uwzględniano jedynie urządzenia, które są typowymi tabletami. Urządzenia konwertowalne nie były brane pod uwagę.

Obserwując wyniki, można z łatwością dostrzec wyraźną dominację urządzeń z Zielonym Robotem i tendencja ta zapewne się utrzyma, biorąc pod uwagę zalew rynku tanimi produktami. Apple powoli traci więc i na rynku tabletów, gdzie dotąd iPad trzymał się zawsze bardzo mocno. Jestem ciekawy, jak sytuacja będzie wyglądała po premierze nowych urządzeń od Samsunga oraz po premierze iPada 5 i nowego iPada mini. Walka będzie bardzo zacięta, a wynik tej konfrontacji wcale nie jest jeszcze przesądzony.

Źródło, źródło, źródło