Wiko VIEW

IDC o Q1 2012: Apple zyskuje (68%), Amazon traci

Nie wiem jak Wy, ale ja po zakończeniu każdego kwartału z niecierpliwością czekam na kolejne raporty dotyczące procentowego podziału rynku tabletów, przedstawiane przez firmę IDC. To właśnie z nich dowiadujemy się jak kształtują się obecne trendy, którzy producenci najbardziej zyskali w oczach klientów, a którzy wprost przeciwnie w ciągu ostatnich trzech miesięcy. I tak, w pierwszym kwartale 2012 roku firma Apple odnotowała wzrost procentowego udziału w rynku w stosunku do poprzedniego, a pozostali stracili.

Oczywiście należy zauważyć, że nie powinno się porównywać wyników sprzedaży kwartał do kwartału, a rok do roku – ale o tym niżej. Aczkolwiek warto prześledzić to, jak wielki wpływ na sprzedaż poszczególnych urządzeń miały święta w czwartym kwartale ubiegłego roku i jak ono się zmieniło w stosunku do “normalnego” kwartału (choć też nie do końca, bo premiera nowego iPada wpłynęła na wzmożone zainteresowanie tabletami Apple).

W pierwszym kwartale 2012 roku na rynek trafiło 17,4 mln tabletów, z czego 11,8 mln to iPady. Wynika z tego, że Apple ma 68% udziału w rynku (w poprzednim kwartale: 54,7% ze sprzedanymi 15,4 mln).

Drugie miejsce przypadło w udziale Samsungowi (nie został podany udział procentowy), natomiast trzecie – firmie Amazon z Kindle Fire, która to ma jedynie ok. 4% udziału w rynku (w poprzednim kwartale: 16,8% i drugie miejsce). Na czwartym uplasowało się Lenovo, na piątym – Barnes & Noble. Ciekawe gdzie Asus, Acer i Sony… Czy naprawdę aż tak słabo sprzedają się tablety tych producentów?

Warto zauważyć, że rynek tabletów internetowych rozwija się bardzo dynamicznie – sprzedaż tabletów w Q1 2012 wzrosła o 120% w stosunku do analogicznego okresu 2011 roku (w Q1 2011 sprzedano 7,9 mln egzemplarzy).

Dzięki Tomasz za podesłany link! ;)

źródło, źródło

Komentarze

  • Bucz

    Nic dziwnego, skoro w I kwartale nie pojawilo sie zadne wybitne urzadzenie z Androidem (TF Prime byl z poczatku slabo dostepny no i narobil sobie antyreklamy) i wszyscy uparcie czekaja na spodziewany wysyp urzadzen 4 rdzeniowych, ktory nastepuje jakos z oporami. Wyglada tez, ze kto chcial Kindle to kupil go sobie na gwiazdke, na fali reklamy i owczego pedu, a teraz przyszedl przesyt i czas na refleksje.

  • Lost

    Ciekawe jest słabe miejsce Asusa, to już był okres, w którym sprzedaż Prime’a szła pełną parą.

  • luc3ro

    Asus jest popularny u nas w kraju w stanach jest uważany za tanią słabą markę – podejżewam że motorola w stanach sprzedaje więcej tabletów – co zresztą widać po ilości akcesoriów wyprodukowanych dla tych tabletów.

  • Karol

    Kiedy wreszcie doczekamy sie zmian w stronie ?? :)

    • A czy naprawdę to jest najważniejsze? Myślałam, że treść…

      Urodziny tabletowo są za miesiąc, do tego czasu na pewno się sporo zmieni, będzie niebiesko ;)

      • pooh1968

        A ja nie lubię zmian i podoba mi się tak jak jest:) Tak, że Kasiu proszę Cię nie szalej ze zmianami. Nie wolno zabić klimatu….. PZDR A za miesiąc obchodzimy razem z tabletowo urodziny:)

        • Klimat będzie taki sam, dopóki nie porzucę swojego dziecka, a nie mam zamiaru tego robić ;)
          Zmieni się sporo. Będzie nowe, ładne logo (pierwsze osoby, które widziały, twierdzą tak samo), będzie biało-niebiesko i bardziej przejrzyście. Mam nadzieję, że Wam się spodoba.

          Różowych akcentów, niestety (:() nie będzie.

          • uze

            Kolory, które bardzo w Poznaniu lubią ;-)
            Dla mnie może być nawet białe na czarnym (baterię mi oszczędzi), byle treści były ciągle treściwe:-)
            Powodzenia :-)

  • uru28

    Kurcze, a liczyłem na obiecany w kwietniu różowy…. :-)

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona