IDC o Q1 2012: Apple zyskuje (68%), Amazon traci

Nie wiem jak Wy, ale ja po zakończeniu każdego kwartału z niecierpliwością czekam na kolejne raporty dotyczące procentowego podziału rynku tabletów, przedstawiane przez firmę IDC. To właśnie z nich dowiadujemy się jak kształtują się obecne trendy, którzy producenci najbardziej zyskali w oczach klientów, a którzy wprost przeciwnie w ciągu ostatnich trzech miesięcy. I tak, w pierwszym kwartale 2012 roku firma Apple odnotowała wzrost procentowego udziału w rynku w stosunku do poprzedniego, a pozostali stracili.

Oczywiście należy zauważyć, że nie powinno się porównywać wyników sprzedaży kwartał do kwartału, a rok do roku – ale o tym niżej. Aczkolwiek warto prześledzić to, jak wielki wpływ na sprzedaż poszczególnych urządzeń miały święta w czwartym kwartale ubiegłego roku i jak ono się zmieniło w stosunku do „normalnego” kwartału (choć też nie do końca, bo premiera nowego iPada wpłynęła na wzmożone zainteresowanie tabletami Apple).

W pierwszym kwartale 2012 roku na rynek trafiło 17,4 mln tabletów, z czego 11,8 mln to iPady. Wynika z tego, że Apple ma 68% udziału w rynku (w poprzednim kwartale: 54,7% ze sprzedanymi 15,4 mln).

Drugie miejsce przypadło w udziale Samsungowi (nie został podany udział procentowy), natomiast trzecie – firmie Amazon z Kindle Fire, która to ma jedynie ok. 4% udziału w rynku (w poprzednim kwartale: 16,8% i drugie miejsce). Na czwartym uplasowało się Lenovo, na piątym – Barnes & Noble. Ciekawe gdzie Asus, Acer i Sony… Czy naprawdę aż tak słabo sprzedają się tablety tych producentów?

Warto zauważyć, że rynek tabletów internetowych rozwija się bardzo dynamicznie – sprzedaż tabletów w Q1 2012 wzrosła o 120% w stosunku do analogicznego okresu 2011 roku (w Q1 2011 sprzedano 7,9 mln egzemplarzy).

Dzięki Tomasz za podesłany link! ;)

źródło, źródło