Ważne

Ultrabooki będą sprzedawać się lepiej niż tablety w 2016

Tim Cook, CEO Apple, twierdzi, że wkrótce tablety staną się bardziej popularne, niż komputery. Odmiennego zdania jest grupa analityków z firmy Juniper Research. Według opracowanej przez nich prognozy, „dachówki” zostaną zastąpione przez ultrabooki w 2016 roku, czyli już za cztery lata. Podobieństwo pomiędzy tymi dwiema, na pierwszy rzut oka zupełnie odmiennymi, grupami produktów jest uderzające: mają wysokiej jakości ekrany dotykowe, lekkie obudowy o niewielkiej grubości, mocne podzespoły, cenę (zwykle) poniżej $1000 oraz, za sprawą zbliżającego się wielkimi krokami Windowsa 8, wspólny system operacyjny o podobnych możliwościach. Niejednokrotnie spotkałem się z opinią ludzi, którzy chętnie zakupiliby tablet, gdyby miał on klawiaturę fizyczną i oprogramowanie pozwalające na wykonywanie zaawansowanych operacji. Wygląda na to, że ultrabook byłby dla nich idealny. Co przemawia na jego korzyść?

Tablety są cudownie mobilne, lekkie i proste w obsłudze, lecz w większości przypadków brakuje im kilku funkcji, bez których wielu użytkowników nie wyobraża sobie życia: bogatego zestawu złącz, portów umożliwiających podłączenie urządzeń peryferyjnych pokroju myszy, klawiatury, drukarki lub dysku zewnętrznego, ekranu o dużej przekątnej, wysokiej jakości głośników oraz fizycznej klawiatury. Choć w sprzedaży są tablety, które spełniają powyższe kryteria, są one nieliczne i stanowią jedynie ułamek rynku wypełnionego prostymi urządzeniami o ograniczonej funkcjonalności.

Ultrabooki natomiast, pomimo wyraźnego podobieństwa do tabletów, przez wielu uważane są za ich bezpośrednich następców. Nie tylko są atrakcyjne cenowo, ale dzięki laptopowemu pochodzeniu, mają większe możliwości. Analitycy z firmy Juniper Research szacują, że w 2016 roku sprzedanych zostanie 178,2 milionów ultrabooków, głownie w Ameryce Północnej i Europie Wschodniej.

Może wydawać się, że prognozy firmy Juniper Research są zbyt optymistyczne, szczególnie po opublikowanych ostatnio rewelacyjnych kwartalnych wynikach finansowych Apple, lecz z drugiej strony należy pamiętać, że słowo „tablet” wciąż jest obce wielu ludziom, podobnie jak „ultrabook”, ale ponieważ ten budową przypomina laptopa, w świadomości klientów może wydać się bardziej atrakcyjny. Do 2016 roku pozostały 4 lata, a przez ten czas zaprezentowanych mogą zostać dziesiątki tabletów, które odniosą ogromny sukces na rynku.

źródło

Komentarze

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona