Multimedialny tablet Toshiby już wkrótce w Polsce

Informacja prasowa, którą otrzymaliśmy dziś rano od przedstawiciela firmy Toshiba w Polsce traktuje o rychłym wprowadzeniu na polski rynek pierwszego tabletu internetowego tej firmy.
Marcin Morawski, PR & Marketing Communication Manager CEE Toshiby Polska, uważa, że tablety mają przed sobą świetlaną przyszłość i duży potencjał:

Minie jeszcze trochę czasu, zanim tablety staną się urządzeniami tak popularnymi, jak np. telefony komórkowe. TOSHIBA dostrzega jednak duży potencjał rynkowy w tym obszarze, dlatego już wkrótce do sprzedaży wejdzie pierwszy model tabletu internetowego wyprodukowany przez naszą firmę z systemem Android Honeycomb.

Tabletem, który wkrótce pojawi się w Polsce będzie najprawdopodobniej Toshiba Thrive, pracujące pod kontrolą systemu Android 3.0 Honeycomb urządzenie wyposażone w 10.1-calowy pojemnościowy ekran dotykowy o rozdzielczości 1280 x 800 pikseli, dwurdzeniowy układ Nvidia Tegra 2, wymienną baterię, obudowę pokrytą antypoślizgową gumą, zaślepki na poszczególne złącza oraz diody powiadamiające. Niestety, szczegóły na temat jego dostępności oraz ostatecznej ceny nadal nie są znane. Biorąc pod uwagę zagraniczną cenę tabletu wynoszącą 429$, można dojść do wniosku, że urządzenie będzie kosztować mniej niż Apple iPad 2.

Co więcej, Toshiba planuje chce ważną rolę w rozwoju rynku tabletów. Marcin Morawski wypowiedział się na ten temat następująco:

TOSHIBA planuje odegrać ważną rolę na tym szybko rosnącym rynku. Optymistyczną perspektywą jest też to, że osoby które zdecydują się na zakup tabletu, będą skłonne wydać na niego kwotę porównywalną z zakupem tradycyjnego laptopa. Dziś tablet jest jeszcze zazwyczaj drugim, obok laptopa, urządzeniem w domu, ale i ta tendencja będzie się stopniowo zmieniać.

Mamy nadzieję, że dostrzeżenie potencjału rynku sprawi, że Toshiba zdecyduje się na wprowadzenie swoich kolejnych urządzeń na polski rynek, który, mówiąc szczerze, w tej chwili nie oferuje zbyt szerokiego wyboru. Tablety wciąż są uznawane za gadżet niszowy, gdyż, pomimo ogromnego wzrostu popularności w ciągu ostatnich kilku miesięcy, zaledwie 0.3% ludzi na świecie posiada tego typu urządzenie. Na szczęście prognozy są optymistyczne: szacuje się, że w 2012 roku sprzeda się 70-80 milionów tabletów, a w 2015 – aż 300 milionów.

źródło własne; informacja prasowa rozesłana przez Toshiba Polska