Advertisement
Ważne

Samsung Galaxy Tab 10.1 z procesorem 1,2GHz? (update)

Kilka dni temu na stronie brytyjskiego oddziału Vodafone pojawiły się informacje, jakoby Samsung Galaxy Tab 10.1 mógł posiadać procesor o taktowaniu 1,2 GHz (co wskazywało na jednostkę Exynos, a nie Tegrę 2). Niestety, najprawdopodobniej był to ludzki błąd, bo po kilkudziesięciu godzinach informacja na stronie operatora została zmieniona na 1GHz. Ale…

W Polsce trwa akcja Samsung Mobile L!ve. W jej ramach w większych miastach kraju w centrach handlowych rozstawione zostały stoiska producenta, na których można przetestować kilka urządzeń – wśród nich jest interesujący nas Galaxy Tab 10.1, ale także smartfony: Galaxy S II oraz Samsung Wave II.

I właśnie przy Samsungu Galaxy Tab 10.1 wypada się chwilę zatrzymać. Dla większości z nas jednostka centralna tabletu jest (a właściwie była) prawie pewna – Tegra 2 1GHz. Po ostatnich informacjach z Vodafone zaczęliśmy się coraz baczniej przyglądać informacjom dotyczącym procesora tabletu – i słusznie.

Okazuje się bowiem, że na wspomnianych stoiskach Samsung Mobile L!ve klienci informowani są, że Samsung Galaxy Tab 10.1 został wyposażony w procesor o taktowaniu 1.2GHz (co widać na załączonym zdjęciu wykonanym przez Michała – dzięki!).

Teraz są dwa scenariusze: albo coś jest faktycznie na rzeczy (łączymy fakty – najpierw info o 1,2GHz w Vodafone, teraz w Polsce), albo jest to kolejny ludzki błąd. Choć raczej skłaniam się ku pierwszej opcji.

Jak jest naprawdę? Tego na razie nie wiemy. O komentarz poprosiliśmy polski oddział Samsunga – obecnie czekamy na odpowiedź.

Update:

Dostaliśmy info od polskiego oddziału Samsunga – niestety, okazuje się, że w przypadku procesora nastąpiła pomyłka i fiszki na stoiskach Mobile L!ve mają zostać zmienione (jednak dwurdzeniowa Tegra 2, 1GHz). Co więcej, okazuje się także, że w tablecie nie uświadczymy slotu kart microSD.

Autorzy: Tomasz Gałecki i Katarzyna Pura. Autor zdjęć: Michał – dzięki!

English version:

Few days ago everyone could see an information in regard of swap from “old” GT 10.1v to new, thinner GT 10.1. This itself was not as surprising as additional information about CPU inside. Customers were informed to expect dual core cpu – 1,2 GHz (Exynos???). Information on the web site was changed after sometime and now shows 1 GHz (as in Tegra 2).

Currently in Poland we can visit Samsung stands where company promotes their newest products like TV’s, smartphones (Samsung Galaxy S II with Exynos CPU/Tegra2 CPU – market dependant) and of course tablet Galaxy Tab 10.1.

Now, as you can see from the pictures we took quietly information about Galaxy Tab 10.1 is as follows:
– TFT touch screen,
– dual core cpu 1,2 GHz
– weight 565g (but two models on two stands I have seen were 3G),
– Android 3.1.

Multimedia in tab:
– 3,2 Mpix Full HD camera,
– Android Market and samsung apps,
– HD video player /DLNA (somewhere else I have seen an info about this being introduced as an update in Q3),
– MP3 player with Music Hub.

Business features:
– HSPA+ 21Mbit/s connection speeds,
– Wi-Fi b/g/n + router function,
– push email (active sync),
– Quick Office,
– GPS,
– SSD 16GB & 32GB + MicroSD up to 32GB.

Now… either Samsung will do a similar thing as with its smartphone Galaxy S II, which depending on a market is equipped either in Tegra 2 CPU or Samsung’s own Exynos chip (a lot of people hope this is the case) or it is a human error.

We have asked Samsung to comment on this in few different places but so far no one has get back to us with any answer.

We are also quite interested to see how close are Exynos and A5 (chip in iPad 2 made for Apple by Samsung) to each other.

Update:

We have just been informed by Samsung Poland that both information regarding CPU 1,2 Ghz and Micro SD slot on the device are false.

Samsung thanked us for spotting a mistake. Labels with Galaxy Tab specification that are available on Samsung stands are supposed to be changed

Komentarze

  • woytas

    W gazetce hiszpańskiego PhoneHouse’a pisze jak byk, że będzie to Tegra 2 Dual Core 1 Ghz.
    Dla zainteresowanych – 549€ za 16GB i 3G\WiFi.

    • Ale u Samsunga nigdy nic nie wiadomo – może być podobna sytuacja jak w przypadku smartfona Galaxy S II – jest dostępny zarówno z Tegrą, jak i Exynos.

  • stawiam na intela;)

  • blazej

    A ja mam takie pytanie trochę z innej beczki. Dlaczego bardziej opłaca się kupić 10.1 z 3g niz 10.1v z 3g, który już teraz jest dostępny?

    • Jesli 10.1 bedzie z Exynosem to dla wielu podstawowy PLUS a jesli nie to:

      1. Jest lzejszy.
      2. Jest ladniejszy.
      3. MA w wersji 3G (najprawopodobniej) slot kar MicroSD
      4. Ma znacznie lepszy ekran (10.1v TFT jak w Xoomie – 10.1 Super PLS, cos jak IPS)
      5. Cena bedzie bardzo zblizona.

      Wyborem (jesli nie 10.1) jest raczej Transformer.

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona