Z tabletów korzystamy w domu. Najczęściej do gier

Firma Apple w styczniu ubiegłego roku sprawiła, że tablety internetowe, które wcześniej nie cieszyły się zbytnią popularnością, nagle zostały dostrzeżone. Co więcej, to właśnie dzięki koncernowi z Cupertino odczuliśmy zapotrzebowanie na tego typu sprzęt. I choć urządzenia te (iPad, ale też konkurencja, która pojawiła się dzięki niemu) są dostępne w sprzedaży ponad rok, znalazły (zadowolonych) właścicieli na całym świecie, których zdecydowanie nie można policzyć na palcach jednej ręki ;). Do czego używamy tabletów, gdzie i jak długo?

Odpowiedzi na te pytania starała się uzyskać firma AdMob, należąca do internetowego giganta Google. Ankieta została przeprowadzona na 1430 osobach, będących w posiadaniu własnego tabletu internetowego. Jesteście ciekawi jej wyników?

Dzięki temu badaniu okazało się, że 68% posiadaczy tabletów używa ich co najmniej godzinę dziennie (30% – między 1 a 2 godzin, natomiast 38% – ponad dwie godziny). Tylko 4% ankietowanych używa tabletu mniej niż 15 minut dziennie.

Co więcej, 84% posiadaczy tabletów używa ich do grania w gry, 78% – do poszukiwania informacji, 74% – do wszystkich aktywności związanych z obsługą poczty elektronicznej, 61% – do czytania wiadomości, 56% – do korzystania z serwisów społecznościowych, 51% – do oglądania wideo i słuchaniu muzyki, natomiast 46% – do czytania e-booków.

Jak widać powyżej tablety internetowe znajdują zastosowanie w wielu gałęziach rozrywki. Co ciekawe, mimo tego, że są urządzeniami mobilnymi, znaczna część ich posiadaczy (82%!) korzysta z nich w domu. Jedynie 11% używa ich będąc w drodze, z kolei 7% – w pracy.

Równie ciekawą informacją może być fakt, że 28% spośród 1430 osób tablet kompletnie zastępuje komputer, a 77% osób stwierdziło, że używanie tabletu zmniejszyło ilość czasu spędzanego przy komputerze. Ja jednak wciąż uważam, że tablety w najbliższej przyszłości wcale nie wyprą z rynku laptopów czy stacjonarek, a będą obecne na rynku równolegle – oba urządzenia doskonale się uzupełniają, a dodając do tego jeszcze smartfona – można mieć centrum zarządzania gdziekolwiek się jest.

Trzeba przyznać, że wyniki badania przeprowadzonego przez AdMob w marcu bieżącego roku są interesujące. Miejmy nadzieję, że kolejne tego typu akcje będą sukcesywnie przeprowadzane w kolejnych miesiącach, by pokazać jak bardzo tablety zmieniają nasze podejście do mobilnej rozrywki, przeglądania internetu, a w końcu do zastępowania komputerów tego typu mobilnymi urządzeniami. Myślicie, że odsetek osób, które odstawią komputer w kąt przez kupno tabletu będzie się zwiększał?

źródło