Ważne

Motorola Xoom – dobre (Flash) i złe wieści (poziom sprzedaży)

Mam niestety nie najlepsze wieści dla fanów Motoroli Xoom i systemu Honeycomb. Jak donosi w tej chwili kilka serwisów internetowych sprzedaż Motoroli Xoom jest na razie bardzo rozczarowująca. Pomimo lepszych parametrów technicznych niż jej dotychczasowy konkurent (iPad) oraz prowadzonej już od jakiegoś czasu akcji reklamowej tablet sprzedaje się bardzo kiepsko. Nie pomogła wyższa rozdzielczość ekranu, nowoczesny system operacyjny. Nie pomogły, a wręcz zaszkodziły sprzedaży, reklamowane od początku funkcje tabletu (czytnik kart SD, obsługa sieci 4G i wsparcie dla technologii Flash), których użytkownicy nie mają do dziś dnia.

Kolejnym problemem na drodze Xoom’a do domów użytkowników jest cena. Choć jest nie wiele droższy od porównywalnego iPada/iPada 2 to w świadomości konsumentów jego cena (prawie $800) jest wręcz kosmiczna. W świadomości przeciętnego nabywcy tablet firmy Apple kosztuje $500. To bardzo poważny problem bo dla potencjalnego nabywcy Xoom przedstawia się jako bardzo drogi i nawet nie bywa rozważany jako potencjalny zakup.

Wg jednego z analityków (Peter Misek z firmy Jefferies & Company)  uważa, że Motorola będzie zmuszona zmniejszyć lub całkowicie wstrzymać produkcję tabletu (co prawdopodobnie już nastąpiło). Szefostwo firmy (Motorola Mobility) zdaje sobie sprawę z sytuacji. Zgodnie z opinią analityka tańsze wersje tabletu są w trakcie przygotowania a Motorola powinna być gotowa prawie zrezygnować z zysku jeśli ma zamiar zaistnieć na rynku równolegle do iPada 2.

Na tym tle nie dziwi kolejne doniesienie, tym razem portalu Business Insider. Wedle jednego z analityków (przeprowadził wywiad z 80-cioma salonami punktami sprzedaży) Motorola sprzedaje średnio 2 tablety dziennie w salonie Verizon (do tego należałoby doliczyć jakiś % składający się na sprzedaż w sieci BestBuy – T.G.). To daje kwartalnie liczbę około 300000 sztuk. Dla porównania przewiduje się, że iPad 2 sprzeda się w obecny weekend (pierwsze 2 i 1/2 dnia sprzedaży) w liczbie ok. 600000 sztuk. Jedyną dobrą informacja, którą analityk przekazał to to, że wbrew pozorom zadowolenie klientów musi być wysokie bo nie zanotowano dużej ilości zwrotów urządzenia.

Na koniec dobra wiadomość (prawie). Już za 7 dni, tj. 18.03.2011 firma Adobe przedstawi nową wersję swojego “odtwarzacza” Flash dla systemu Android. Jedyną łyżką dziegciu w tym doniesieniu jest to, że choć dla Androida 2.2 i 2.3 będzie to wersja finalna (choć nie zw wszystkimi funkcjami), to dla Androida 3.0.1 będzie to na razie wersja beta. Kiedy pojawi się wersja docelowa nie wiadomo.

Cóż… przyszłość nie tylko Xoom’a ale i pozostałych tabletów z Honeycomb (które, przecież mają kosztować bardzo podobnie) na razie nie rysuje się w różowych barwach. Jeśli Google i producenci urządzeń chcą konkurować z Apple potrzebne są dwie rzeczy. Szybko połatany i poprawiony system na tablety oraz odpowiednia cena.

Komentarze

  • Sebaa

    Sądząc po cenie, to można się było tego spodziewać…

  • murphy

    jakie tam złe – bardzo dobre. Niech sobie buraki z motoroli nie myślą że społeczeństwo łyknie każdy bubel. Może ich to coś nauczy. Niech dopracują system (albo jak nie umieją to poczekają na poprawki od googla), dadzą normalny (IPS) ekran, zmniejszą cenę o połowę, to w tedy może ludzie zaczną ich traktować poważnie. A tak to tylko się ośmieszają i wyrabiają sobie negatywną opinie u przyszłych klientów.

  • Ghostcat

    Liczyli chyba na to ze “taką super nowość ” to każdy łyknie za tak ansurdalną cenę. No to się przeliczyli i bardzo dobrze. Nie dość ze bubel to koszmarnie drogi. Może innych producentów to zmusi chociaż do dopracowania produktów. Ja rozumiem segment tabletów jeszcze raczkuje i za jakiś czas wszzystkie urządzenia bedą dużo tańsze ale póki co jeśli mam zapłacić duże pieniądze to chce by sprzęt działał. W ten sposób myśli pewnie dużo wiecej osób stąd tez sukces ipada i iOS.

  • Ris

    Cena jest zaporowa.

  • przecinek

    dziwie sie ze ktokolwiek chce konkurowac z ipadem wyceniajac swe urzadzenia duzo wiecej niz cena ipada.

  • JareX

    Tak bardzo liczyłem na Motorolę, nawet cena byłaby przeze mnie do przełknięcia. Miałem ten tablet kilkakrotnie w ręku, nawet mi się podoba, ale jest niedokończony (flash, SD …) oraz mało dostępnych aplikacji na rynku. Nie chcę, ale będę musiał kupić iPada – dość już czekania, zawiodłem się!!!

  • Ghostcat

    I tak oto Motorola zamiast przyczynić się do popularyzacji tabów z androidem tylko wystawiła poniekąd wilczy bilet reszcie bo po tym już dama poszła ze honeycombe nie spełnione ze się to czy owo wali a jak się wali teraz to jaka jest gwarancja ze się nie będzie walić pózniej a w świadomości klienta takie porażki to gwóźdź do trumny. Potem się dziwią ze iPad w rożnych źródłach ma od 82 do 93% rynku ech…

  • Glexab

    To była pewna porażka od początku ze względu na cenę a tu jeszcze tyle usterek doszło co już pociągłą go na dno kompletnie.

  • Myślicie, że Samsung Galaxy Tab 10.1 podzieli los Motoroli Xoom i rownież poniesie porażkę?

  • Bartek Szymański

    SGT 10.1 poniesie ta sama porażkę, gdyż mają zbliżoną cenę do Xoom’a, a dodatkowo nie mają ani żadnego złącza USB ani slotu na karty. Czyli trzezwo myśląc, Samsung musi być idiotą jeżeli sądzi, że sprzeda tablet. Obinżkę cenu już zapowiedzieli mimo iż nie mają czego jak narazie obniżać, a dwa to jeżeli dołoża slot i usb to może coś im się uda.

  • Ideefixe

    Liczy się też zaufanie konsumentów. Co by nie mówić o Apple, jedynym ich produktem ostatnich lat który nie za bardzo spodobał się ludziom jest Apple TV. A Samsung? Jeśli wypuści coś, można się spodziewać po jego historii że będą z tym problemy.

  • Jest za wcześnie, żeby cokolwiek w tym momencie porównywać. Apple zawsze bawiło się w cyferki, wypuściłoby wodę kranową w nowym opakowaniu i też 6xxxx obób by to kupiło, więc cóż, Pożyjemy zobaczymy.

    • ghostcat

      Może i za wcześnie ale biorąc pod uwagę ilośc potknięcie i nkedorobek to zaufanie do segmentu z adroidem spadło diametralnie. Wiec można się spodziewać ze 2011 tez będzie należę. Do ipada. Zobaczymy co przyniesie 2012. Hehe. ;-)

    • ghostcat

      I jeszcze jedno. Trudno się nie bawić w cyferki skoro sprzedało się 15 mln tabletów a cała konkurencja razem wzięta ile? Skoro najtańsza wersja DZIAŁAJĄCEGO tablety kosztuje 500 a za bubel konkurencji zapłacić trzeba min 800 albo kupić tani badziew. Także ja wiem często groźni prawdzie spojrzeć w oczy zwłaszcza kiedy prawda jest nie po naszej myśli ale troski dyskutować z faktami mój drogi

  • ghostcat

    Hahaha gdzie indziej pisałem jeszcze jakiś komentarz do xoom i klawiatura w ipadzie po wpisaniu słowa xoom chciała poprawić wpis na “złom” hahaha coś w tym jest ;-)

  • niesamowicie zabawne :) psotanowiłem ni reagować już na trollowanie wiec póki co na tabletowo nie będę pisać komentarzy, uzbroję się jak znajoma ze Spiders Web z mega-cierpliwość i pogodzę się z brutalnymi faktami, że jest Was więcej i tyle. “złom” haha, you made my day, dowcip dnia, uśmiałem się. Zarzuce podobnym sucharem na do widzenia: iPadł hahaha, -.-

  • astelix

    iPad jest dobry tylko dlatego że nie ma go z czym za bardzo porównać. Ale co to ten iPad? jakieś gry, “orkiestra” na ekranie, “masaaa aplikacji” ale komu to na co, na tej całej prezentacji nic nie pokazali, czym zachwycili? Że jest cienki, łał!!!!! Ładna zabawka dla nastolatków za kupę kasy. Ale może się mylę. Przekonajcie mnie że jest inaczej.

    • Ghostcat

      Kolejna bardzo rzeczowa opinia eksperta, który zęby zjadł na ipadzie ;-)

  • tama

    Ghostcat po co się odzywasz jak swojej tezy nie umiesz poprzeć argumentami

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona