Gdyby nie bany hojnie rozdawane na WhatsAppie, zatonęlibyśmy w śmieciowych wiadomościach

Spam i fałszywe konta są teraz jednymi z najważniejszych problemów, z jakimi muszą radzić sobie właściciele popularnych komunikatorów. WhatsApp banuje miesięcznie 2 miliony kont miesięcznie. Jak?

Firma opracowała system uczenia maszynowego do wykrywania i blokowania kont zaangażowanych w „niewłaściwą aktywność”. Takie zachowanie obejmuje wysyłanie masowo mnóstwa wiadomości i tworzenie wielu kont w celu rozpowszechniania „wątpliwych treści”.

Reklama

System uczenia maszynowego stał się na tyle efektywny w banowaniu, że już na etapie rejestracji potrafi rozpoznać i zablokować 20% fałszywych kont. Zanim się to stanie, podejmuje on wiele decyzji związanych z analizą różnych czynników. Sprawdza na przykład, czy adresy IP i numery telefonów nowych kont zawsze się ze sobą pokrywają i czy tuż po rejestracji profilu zaczyna on masową wysyłkę wiadomości.

Zgodnie ze słowami inżyniera oprogramowania WhatsAppa, Matta Jonesa, dzięki uczeniu maszynowemu, z dwóch milionów kont blokowanych miesięcznie, 75% odrzucanych jest bez interwencji człowieka i bez „podkładki” w postaci zgłoszenia jakiegokolwiek użytkownika komunikatora.

Jones przekazał, że niektórzy spamerzy wykorzystują platformę do rozsiewania fake newsów czy rozsyłania reklam za pomocą specjalnego oprogramowania do uruchamiania wielu kont WhatsAppa na jednym komputerze. Swego czasu natknął się także na urządzenia obsługujące dziesiątki kart SIM jednocześnie.

Rzecz jasna, im bardziej skuteczne będą metody blokowania spamerskich kont, tym bardziej w rozsyłaniu niechcianych wiadomości będą specjalizować się spamerzy. I tak to się kręci w tym komunikacyjnym biznesie.

 

źródło: VentureBeat przez Android Authority