170 000 aplikacji dla iPada w Apple AppStore. Android coraz mniej atrakcyjny?

Podczas wczorajszej konferencji Goldman Sachs Technology & Internet Conference, Tim Cook, CEO Apple, wspomniał, że w AppStore jest już 170 000 aplikacji dedykowanych tabletowi iPad. To bardzo duża liczba, będąca marzeniem posiadaczy „dachówek” działających w oparciu o systemu Android, BlackBerry Playbook OS, WebOS oraz Linux.

Co więcej, jak wynika z raportu przeprowadzonego przez firmę analityczną Flurry, do sklepu Apple AppStore zgłaszanych jest o wiele więcej aplikacji niż do Android Market. W badaniu opartym na rozmowach z programistami używającymi oficjalnych pakietów SDK odkryto, że popularność sklepu Android Market maleje. Przyczyną takiego obrotu spraw najprawdopodobniej jest rosnąca fragmentacja mobilnego systemu Google Android. Ponieważ jego najnowsza odsłona, Ice Cream Sandwich zaprojektowana z myślą o ujednoliceniu wyglądu i zasad działania oprogramowania na urządzeniach różnych producentów, wciąż stanowi niewielki procent rynku, można spodziewać się, że to zjawisko stanie się jeszcze bardziej dotkliwe.

Peter Farago, wiceprezes marketingowy w firmie analitycznej Flurry, twierdzi, iż odnotowano dużą migrację programistów na platformę Apple iOS. Przed końcem ubiegłego roku badana grupa 55 000 deweloperów aplikacji rozpoczęła pracę nad ponad 65 000 projektami, a wzrost liczby aplikacji w AppStore dwukrotnie przewyższył ilość programów dostępnych w Android Market.

Peter Farago uważa, że programistów do ekosystemu iOS przyciągnęły zyski. Choć Google na ten temat milczy, można założyć, że deweloperzy pracujący nad aplikacjami na Androida zarabiają mniej, niż ich koledzy tworzący programy udostępniane w sklepie AppStore.

via AppleInsider