Zenfone 2 Laser lub Zenfone Selfie jako deska do krojenia? Asus udowadnia, że jak najbardziej

Każdy producent chce zwrócić uwagę klienta akurat na swój produkt. Nie jest to łatwe w czasach, gdy materiały promocyjne atakują nas ze wszystkich stron, a my z uporem maniaka staramy się je ignorować. Najlepszym sposobem na przebicie się przez tę barierę jest zaprezentowanie czegoś niekonwencjonalnego – wtedy istnieje szansa, że chociaż na chwilę przykuje to naszą uwagę.

Nasza ignorancja (w znaczeniu pozytywnym oczywiście) jest uzasadniona. Reklamy niestety są tak bardzo powtarzalne, że po pierwszych trzech sekundach można z powodzeniem przewidzieć, co się dalej będzie działo. Jeśli jeszcze nie zwróciliście na to uwagi, warto to zrobić – szybko zauważycie, do jakich kategorii produktów przypisywane są jakie słowa-klucze (np. do Coca-Coli m.in. rodzina, a do piwa grupa, przynależność, rozrywka). Ciekawe wnioski mogłaby też przynieść analiza materiałów dotyczących suplementów diety – zwłaszcza tych na tzw. „wstydliwe choroby”, których ostatnio jest zdecydowanie za dużo m.in. w telewizji. Ktoś chętny? ;)

Aby jednak za bardzo nie zanudzać Was zagłębianiem się w tajniki reklamy (to nie czas, ani miejsce na takie rzeczy), przejdę już do najnowszego spotu Asusa. Promuje on – oczywiście w nietypowy sposób – Zenfone Selfie i Zenfone 2 Laser. Cała sytuacja dzieje się w kuchni pewnej restauracji, przy stole stoi trzech kucharzy, którzy przygotowują składniki na sushi.

Nagle jednemu z nich „zaświeca” się i zaczyna dzwonić deska, na której kroi ogórka (?). Wtedy orientujemy się, że to Asus Zenfone 2 Laser. Drugi z kucharzy jest mocno tym faktem zaskoczony i mimo że uważa takie zachowanie za „szalone”, postanawia zrobić dokładnie to samo. Efekty są jednak zupełnie odwrotne do oczekiwanych – widać tylko fruwające odłamki jego smartfona.

https://youtu.be/MXuOa_lqNAQ

Dopiero na końcu dowiadujemy się, co autor miał na myśli – chodziło o pokazanie wytrzymałości szkła Gorilla Glas 4. generacji, które pokrywa panel przedni Asusów Zenfone 2 Laser i Zenfone Selfie. Jest ono dwukrotnie bardziej odporne na uszkodzenia wynikłe w przypadku upadku na twardą powierzchnię, dwa i pół raza wytrzymalsze oraz o 85% mniej podatne na pęknięcie.

Producent takim spotem ma większe szanse zwrócić uwagę potencjalnych klientów. Pomaga w tym forma, która jest na pewno łatwiejsza do zapamiętania niż oklepane frazesy wymienione jeden pod drugim oraz okraszone „podrasowaną” grafiką błyszczących paneli przednich obu smartfonów.

Najśmieszniejsze jest jednak to, że gdyby któryś z użytkowników próbował użyć swojego Zenfone 2 Laser lub Zenfone Selfie jako deski do krojenia i przypadkiem uszkodził pokrywające go szkło, to wątpię, aby serwis naprawił bezpłatnie tę usterkę w ramach gwarancji. Chociaż można się wykłócać – w końcu nie ma adnotacji, żeby nie próbować robić tego w domu.

Źródło: Asus