YouTube

Artyści na YouTube będą wkrótce zarabiać jeszcze więcej dzięki sprzedaży biletów na eventy przez aplikację

YouTube postanowił ułatwić nieco życie artystom i ich fanom: w amerykańskiej wersji serwisu pojawiła się opcja informowania widzów o nadchodzących wydarzeniach związanych z jutuberem, na przykład koncertem lub spotkaniem, na które można kupić bilety.

Sporo ludzi chciałoby zobaczyć swoich ulubionych wykonawców i twórców na żywo, a koncerty i różnej maści eventy są do tego najlepszą okazją. Wbudowanie w YouTube narzędzia, które pomaga zorientować się w terminach takich wydarzeń, to spore ułatwienie dla fanów.

Nie trzeba chyba dodawać, że zyskają na tym również artyści. Łatwiejszy dostęp do zakupu biletu oznacza większe przychody z ich sprzedaży, i większe prowizje dla twórców. Zarabiają oni przede wszystkim na takich wydarzeniach, gdyż powszechnie wiadomo, jak duże są stawki YouTube’a za „kliki” w reklamy.

YouTube współpracuje z TicketMaster – linki z aplikacji Google prowadzą właśnie do tego serwisu zajmującego się sprzedażą biletów na różne imprezy. Ale nie jest to współpraca na wyłączność – YouTube doda niebawem więcej operatorów, żeby fani mieli wybór, gdzie kupić bilet na koncert czy meeting.

Na razie opcja jest dostępna tylko dla użytkowników YouTube’a w Stanach Zjednoczonych, ale Google planuje uruchomienie jej na całym świecie. Może jednak jeszcze chwilę potrwać, zanim będziemy mogli przeglądać informacje o koncertach naszych ulubionych artystów za pośrednictwem aplikacji YouTube w naszym kraju.

 

źródło: YouTube przez TheAndroidSoul