WhopperCoin to nie żart – Burger King wystartował z własną kryptowalutą

Kryptowaluty powoli pojawiają się w naszej świadomości już od 8 lat, ale dopiero teraz ich wydobywanie zdążyło być na tyle popularne, aby znacząco wpłynąć na ceny kart graficznych. Rosyjski Burger King postanowił dołączyć do zabawy i właśnie przedstawił swoją własną walutę kryptograficzną. Zaskoczę Was jeśli powiem, że nazywa się Whoppercoin?

Kryptowaluty to temat, który z dnia na dzień staje się coraz bardziej popularny i zaczyna silnie wpływać na rynek, szczególnie podzespołów komputerowych. Co prawda nie wszyscy wiedzą jeszcze z czym to się je (zainteresowanych zapraszam do dwunastego odcinka hehTecha, gdzie wraz z Adrianem poruszyliśmy tę tematykę), ale szacuje się, że na rynku notowanych jest co najmniej 300 walut kryptograficznych.

Bitcoin jest warty ponad 15 tysięcy złotych, Ethereum w ciągu pół roku zwiększyło swoją wartość trzydziestopięciokrotnie, a o Dogecoin większość z nas zdążyła zapomnieć. Przykłady można mnożyć, choć o wielu z nich słyszeli tylko ściśle zainteresowani tematem. Jest jednak dosyć duża szansa, że za sprawą Burger Kinga, kryptowalutą będzie operować jeszcze więcej ludzi.

Domyślacie się już zapewne, że Whoppercoin jeszcze nie jest dostępny w Polsce. Okazuje się bowiem, że kryptowaluta pojawiła się wyłącznie w… Rosji. Dlaczego akurat tam? Trudno powiedzieć.

Autorska waluta króla ma dosyć prostą nazwę – Whoppercoin. Obstawiam, że większość z Was słyszała już o Whopperze – kanapka ta jest promowana w prawie wszystkich reklamach tej marki. Myślę, że nie zaskoczę Was jeżeli powiem, że Whoppercoinów się nie kopie – wystarczy „tylko” kupować jedzenie w Burger Kingu.

Za każdego wydanego rubla, klient otrzymuje jednego Whoppercoina. Jedna kanapka kosztuje mniej więcej 400 rubli (około 25 złotych), a żeby otrzymać darmowego burgera trzeba uzbierać 1700 Whoppercoinów. Warto zaznaczyć, że walutę można przesyłać między sobą, choć nie ma to na nas żadnego wpływu.

Whoppercoin nie jest do końca samodzielny, gdyż został oparty na platformie Waves. Obecnie na rynku obecne jest „tylko” miliard jednostek tej waluty, ale firma zapowiada, że w razie potrzeby wprowadzi ich więcej.

Nie ma co kryć – Burger King nie wypuścił własnej kryptowaluty w celu zrewolucjonizowania rynku finansowanego, lecz w celu promocji własnej marki (i „znaku handlowego” jakim jest Whopper). Whoppercoiny to po prostu dosyć nowatorski system lojalnościowy, mam jednak nadzieję, że zostanie udostępniony globalnie.

źródło: Waves Community dzięki SlashGear
grafika: Pexels