W Q1 2016 sprzedano zaledwie 4,2 miliona smartwatchy

Pierwsza pozycja pozostała w rękach Apple, chociaż ich udział w rynku zmalał o 10,6%

Urządzenia z segmentu wearables znajdziemy aktualnie w ofercie wielu producentów, choć część gigantów branży nie decyduje się na prawdziwe zaangażowanie w tworzenie smartbandów czy smartwatchy. Tymczasem pojawiły się statystyki sprzedaży inteligentnych zegarków, dotyczące pierwszego kwartału bieżącego roku. Patrząc na wyniki poszczególnych firm trudno nie dostrzec, że segment ten rozwija się bardzo powoli, o ile w ogóle możemy mówić o jakiejkolwiek poprawie. Kto w takiej sytuacji poradził sobie najlepiej?

Pierwsza lokata pozostała oczywiście w rękach Apple. Amerykańska firma zaprezentowała jak na razie jeden smartwatch, Apple Watch, który jednak jeszcze w tej połowie roku, o ile wierzyć dotychczasowym plotkom, ma doczekać się następcy z „S” w nazwie. Zważywszy na to, że jego sprzedaż w pierwszym kwartale 2016 roku spadła o ponad połowę względem wcześniejszych trzech miesięcy, wydaje się to być wręcz niezbędny krok. Jestem ciekaw, jak rynek przyjmie kolejną generację zegarka z Cupertino. Równie ważne pozostaje pytanie, co zaoferuje nowy Watch – na chwilę obecną trudno napisać coś dokładnego na jego temat.

Drugą lokatę „zdobyła” reszta producentów smartwatchy z wyjątkiem Apple oraz Samsunga. Oznacza to, że do tej kategorii wliczamy zarówno mniej znanych chińskich wytwórców, jak i bardziej uznanych na arenie międzynarodowej producentów. Możemy spodziewać się, że udział tej grupy znacznie zwiększy się w drugiej połowie roku. Miałoby to być spowodowane prezentacją smartwatcha przez Xiaomi – Chińczycy udowodnili już, że umieją tworzyć bestsellerowe urządzenia.

Trzecie miejsce zaś należy do Samsunga. Trudno się temu szczególnie dziwić, ponieważ Koreańczycy jako jedni z niewielu prawdziwie angażują się w branżę wearables. Podobnie jak Apple, także oni nie mogą zaliczyć tego okresu na rynku do szczególnie udanych. Sprzedaż Gearów spadła z 1,3 do 0,6 miliona urządzeń, na S3 musimy z kolei poczekać do wrześniowych targów IFA 2016 w Berlinie. Takie wyniki zdecydowanie trudno uznać za pozytywne, w dodatku niewiele wskazuje, aby rynek smartwatchy kiedykolwiek osiągnął porównywalny sukces z tym smartfonów.

sprzedaz-smartwatchy-q1-2016

W ostatnim kwartale 2016 roku sprzedano 8,1 miliona smarwatchy, a teraz liczba ta zmalała do 4,2 miliona. Patrząc na powyższe wyniki chyba jedynie Android Wear ma jeszcze szansę na uzyskanie sporych wzrostów, aczkolwiek dotychczas nie osiągnął spektakularnego sukcesu, mimo wsparcia wielu firm oraz samych deweloperów. Tizen oraz watch OS tymczasem względnie utrzymują swój udział w rynku. Przy następnych wynikach sprzedaży inteligentnych zegarków zobaczymy czy i jak sytuacja się odmieni.

źródło: Strategy Analytics przez Android Community