W pierwszym kwartale 2016 roku najczęściej psuły się… Galaxy S6 i Galaxy S5

Elektronika nie jest niezawodna i najczęściej boleśnie tego doświadczamy w najgorszym z możliwych momentów (chociaż, z drugiej strony, czy jakikolwiek jest odpowiedni?). Specjaliści z Blancco Technology Group postanowili jednak sprawdzić, które smartfony są najbardziej zawodne. Ich wnioski są zaskakujące.

Okazało się bowiem, że (ogólnie rzecz biorąc) urządzenia, pracujące pod kontrolą systemu operacyjnego Android w pierwszym kwartale 2016 roku doświadczały różnych awarii blisko dwa razy częściej niż te z iOS. W przypadku tych pierwszych współczynnik uszkodzeń wyniósł aż 44%, podczas gdy u tych drugich 25%.

To jednak nie koniec. Sprawdzono też, jakie (poszczególne) modele z Androidem zawodziły najczęściej we wspomnianym okresie. Niechlubnymi liderami okazały się Samsungi Galaxy S6 oraz Galaxy S5 (odpowiednio 7% i 6%). Wcale nie lepsze były Lenovo K3 Note (również 6%) oraz Lenovo Moto G 2015 (5%). Następny w kolejności ponownie jest Samsung, z tym, że Galaxy S6 Active (4%).

Ogólnie rzecz biorąc, różne modele Samsunga stanowiły łącznie aż 43% wszystkich, dotkniętych różnymi awariami urządzeń w pierwszym kwartale 2016 roku. Druga w kolejności jest Motorola/Lenovo – jej przypadło 14% udziałów w tym zestawieniu.

Jeśli natomiast wziąć pod uwagę smartfony z iOS, to w tej materii przoduje iPhone 6 (25%). Drugi jest iPhone 5S. W jego przypadku współczynnik awarii wynosił 17%.

Co ciekawe, badacze obliczyli, że telefony w Azji zawodzą dwa razy częściej niż te w Ameryce Północnej. Ponad połowa tych pierwszych robi to jeszcze w ciągu ich cyklu życiowego, podczas gdy te drugie awarie dotykają średnio w co czwartym przypadku (27%). Jeśli natomiast chodzi o europejskie smartfony, to tutaj ww. współczynnik wynosi 35%.

Na koniec warto dodać, że specjaliści z Blancco Technology Group zaznaczają, że bardzo często do awarii urządzenia dochodziło z winy użytkownika i odpowiedzialności za nie nie ponoszą bezpośrednio producenci.

Aktualizacja:

Raport blancoo pod pojęciem failure rozumie zarówno „wywalanie” się aplikacji, jak i:

  • problemy z Dual SIM (np. słaby sygnał lub jego utrata na jednej karcie SIM),
  • problemy z siecią (np. z siłą sygnału lub jego utratą),
  • problemy z microSD (niemożliwość odczytania z powodu uszkodzenia slotu lub urządzenie nie jest w stanie odczytać danego formatu),
  • problemy z wyświetlaczem (ekran nie jest responsywny lub/i posiada „martwe” pola, przez co nie jest w stanie zinterpretować gestów użytkownika – czasami wina może leżeć po stronie hardware’u),
  • problemy z aparatem (głównie z powodu zrobienia dużej ilości zdjęć i braku pamięci),
  • problemy z autofokusem (aparat źle lub w ogóle nie ustawia ostrości i użytkownik musi to robić ręcznie).

Źródło: blancco przez Android Headlines