Udział procentowy Samsunga na rynku mobilnym niebezpiecznie się zmniejszył

Mimo tego, Koreańczycy wciąż zajmują pierwsze miejsce

Samsung jest liderem mobilnego rynku od wielu już lat. Nikogo więc nie dziwi fakt, że to właśnie ten, a nie inny producent, znajduje się zawsze na sprzedażowym topie, a jego udziały w tym segmencie rynkowym są ciągle największe. Czy afera z Galaxy Note 7 miała wpływ na wyniki sprzedaży w trzecim kwartale tego roku? Miała, ale koreańska firma to wciąż triumfator, który nie prędko będzie chciał to podium opuścić.

Firma badawcza Gartner Market opublikowała raport, który wyraźnie wskazuje na to, że Samsung sprzedał więcej smartfonów niż jakakolwiek inna firma, co jest równoznaczne z tym, że nie stracił pierwszego miejsca na podium. Ogromne kłopoty z tegorocznym flagowym notatnikiem, musiały pozostawić po sobie pewne konsekwencje, ale należy pamiętać także o tym, że z kolei model Galaxy S7 i S7 Edge, to świetnie sprzedające się telefony. Urządzenia z linii S, to najprawdopodobniej najlepsza rzecz, jaka mogła przytrafić się firmie Samsung w tym roku.

Jak wygląda sytuacja Koreańczyków? Otóż udział procentowy firmy na rynku mobilnym w Q3 2016 roku wyniósł 19,2%. Dla porównania w 2015 roku była to wartość kształtująca się na poziomie 23,6%. Całkowita sprzedaż odnotowała ponad 14-procentowy spadek, który jest najgorszym wynikiem w historii firmy.

Wydawało się, że to właśnie Apple skubnie kawałek tego tortu, który wcześniej należał do Samsunga. Tak się jednak nie stało, bo firma z Cupertino również odnotowała niewielki spadek sprzedaży.

Coraz więcej natomiast, zgarniają dla siebie chińskie firmy, które rejestrują wzrost sprzedaży w porównaniu do ubiegłego roku. Być może przyjdzie taki czas, że na podium nastąpi roszada. Być może. Ale na pewno nie nastąpi to szybko…

Źródło: Sammobile