Uber logo

Uber chce zadbać o bezpieczeństwo użytkowników, więc wprowadza Safety Toolkit

Uber postanowił wdrożyć w swojej aplikacji pewne zmiany, które mają na celu poprawę bezpieczeństwa podróżujących. Pakiet Safety Toolkit, wprowadzający m.in. przycisk bezpieczeństwa, będzie dostępny w 38 krajach na świecie, w tym również w Polsce.

Zdaje się, że najważniejszą zmianą, związaną z pojawieniem się nowej funkcji, jest właśnie wspomniany przycisk bezpieczeństwa. Pozwoli on zarówno tym, którzy korzystają z usług Ubera, jak i tym, którzy je świadczą, w bardzo prosty sposób, z poziomu aplikacji, wykonać telefon do służb ratunkowych. W ten sam sposób będzie się również można skontaktować z centrum obsługi klienta, czynnym 7 dni w tygodniu, przez 24 godziny na dobę.

Ważne numery znajdą się także w zakładce centrum bezpieczeństwa. Będzie to miejsce, w którym użytkownicy otrzymają też dostęp do informacji na temat kierowcy, samochodu którym podróżują, aktualnej lokalizacji, czy ocen i komentarzy.

Nowością będzie również możliwość zdefiniowania pięciu tzw. zaufanych kontaktów. Za pomocą jednego kliknięcia użytkownicy Ubera będą mogli przekazać swoim najbliższym najważniejsze informacje dotyczące swojej podróży.

Pojawi się także funkcja skierowana w teorii dla samych kierowców. Mowa o powiadomieniach przypominających o utrzymaniu prędkości zgodnej z obowiązującymi ograniczeniami. W praktyce firma liczy jednak na to, że tego rodzaju komunikaty pozytywnie wpłyną na bezpieczeństwo podróżnych.

Jak przyznał Sachin Kansal, jeden z przedstawicieli Ubera, wprowadzenie zmian ma jeden cel – poprawę bezpieczeństwa użytkowników niezależnie od miejsca, w którym podróżują. Nie jest to zresztą pierwsza nowość, jaka w tym obszarze pojawiła się w Uberze. Niedawno firma zdecydowała się na wprowadzenie obowiązkowych przerw dla kierowców – minimum 6 godzin po 12 godzinach pracy, czy możliwość kontaktowania się użytkownika z kierowcą bez prezentacji numerów telefonu.

Źródło: WP Tech